ضرورت وجود کیسه آب گرم در خانه

ضرورت وجود کیسه آب گرم در خانه
کیسه آب گرم مزایای زیادی دارد؛ اما علتی که آن را محبوب کرده، این است که با وجود مزایای فراوان خطرات خیلی کمی دارد و می توان با احتیاط و رعایت نکات ایمنی آن ها را تقریبا به صفر رساند.

کیسه آب گرم از جمله ابزارهایی است که در چند ساله اخیر از سوی زنان و دختران این کشور به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه های آبگرم دارای کاربرد ها و مزایای بسیاری هستند که باعث شده است نسبت به آن ها توجه ویژه ای شود.

به همین دلیل در هر خانه ای نیاز است که یک عدد کیسه آب گرم با کیفیت و در سایز متناسبی وجود داشته باشد تا در شرایط اظطراری مورد استفاده قرار گیرد. 

کیسه آب گرم و کاربردهای آن

در کیسه های آب گرم امکان نگهداری آب در دمای بالا وجود دارد؛ و افراد آن را در بخش های مختلف جسمانی مورد استفاده قرار می دهند.

دخترانی که در دوران پریودی هستند و درد ها و انقباضات زیادی را در نواحی شکمی تجربه می کنند با استفاده از کیسه آب گرم می توانند به کاهش دردهایشان کمک کنند.

از سوی دیگر نیز درد ناشی از آسیب ها، ضربه ها و سایر مشکلاتی که در بخش های مختلف عضلات و اندام ها ایجاد می شود را می توان با استفاده از کیسه های آب گرم کاهش داد.

از مزایایی که می توانیم برای کیسه های آب گرم برشمریم موارد زیر هستند: 

  1. کیسه آب گرم به دلیل سادگی و بدون نیاز به برق، هم بسیار مقرون به صرفه است و هم اثرات جانبی کمتری دارد. شما در هر حالت و در هر زمانی به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.
  2. سایز کوچکی دارد و به راحتی قابل حمل است.
  3. شما بدون نیاز به برق یا باتری می توانید از آن استفاده کنید و نگران آسیب هایی مانند برق گرفتگی یا بودن در معرض امواج مختلف نباشید.
  4. درمان با کیسه آب گرم یکی از روش های موثر و مقرون به صرفه برای درمان دردهای عضلانی، گرفتگی عضلات یا اسپاسم عضلات، کاهش درد زمان قاعدگی و همچنین رفع کبودی، استفاده از کیسه آب گرم است.
  5. زمانی که روی کبودی خود کیسه آب گرم قرار می دهید، گرمای حاصل از آن باعث افزایش جریان خون در آن قسمت می شود و به رفع سریعتر کبودی و همچنین کاهش درد ناشی از آن بسیار کمک می کند.
  6. اگر شما یک ورزشکار باشید به خوبی با دردهای عضلانی بعد از فعالیت های ورزشی آشنا هستید. استفاده از کیسه آب گرم می تواند درد های شما را کاهش دهد و دیگر نیازی به استفاده از قرص های تسکین دهنده درد ندارید.
  7. از طرفی گرما باعث ایجاد حسی خوشایند و آرامش می شود.
  8. البته توجه به این نکته لازم است که برای درمان هر نوع دردی استفاده از کیسه آب گرم مفید نمی باشد. به عنوان مثال زمانی که شما دچار خونریزی شده باشید و درد شما ناشی از خونریزی در بدن شما باشد استفاده از کیسه آب گرم جریان خون شما را افزایش می دهد و به همین دلیل وضعیت را بدتر می کند. در این زمان شما می توانید داخل کیسه آب گرم خود چند قطعه یخ بریزید و از آن به عنوان کیسه یخ استفاده کنید. استفاده از کیسه یخ برای بند آمدن سریعتر خونریزی بسیار مفید است.
  9. به طور کلی زمانی که شما دچار درد در ناحیه ای از بدنتان می شوید می توانید به جای استفاده از قرص ها و داروها از کیسه آب گرم استفاده کنید که هم موثرتر است و هم اثرات جانبی کمتری دارد و با حس خوشایندی نیز همراه است.

نحوه استفاده از کیسه آب گرم در خانه

برای این که کیسه های آب گرم بتوانند در کاهش مشکلات جسمانی و درد عضلات و مفاصل شما کاساز باشند توصیه می شود که همواره نکاتی را در هنگام استفاده رعایت نمایید. مثل:

  • هرگز آب صد درجه جوش داخل کیسه آب گرم نریزید. زیرا که می تواند بافت کیسه آب گرم را از بین ببرد.
  • کیسه آب گرم را مستقیم روی سطح پوست نگذارید. بهتر است که کیسه آب گرم را به یک حوله یا دستمال بپیچید و بر محل درد قرار دهید.
  • بعد از پر کردن کیسه آب گرم حتماً درب آن را بررسی کنید که به صورت کامل بسته شده باشد تا آب گرم از داخل آن خارج نگردد.
  • کیسه آب گرم را به صورت کامل پر نکنید. بهتر است که تا حدودی کیسه آب گرم خالی باشد تا بتوانید به درستی از آن استفاده نمایید.
  • از سوی دیگر علیرغم این که کیسه آب گرم دارای مزیت های بسیاری است اما استفاده بیش از حد آن با نتایج مثبتی همراه نخواهد بود. در نتیجه بهتر است که یک زمان مشخصی مثلاً نیم ساعته از این کیسه های آب گرم استفاده نمایید.

خاتمه 

در این مقاله بسیاری از نکاتی که باید در خصوص استفاده از کیسه آب گرم بدانید را آورده ایم. به علاوه آنکه از مزایا و کاربرد های آن نیز مباحثی را مطرح ساختیم تا ضرورت وجود آن را در منزل بدانید. توصیه می کنیم که اگر تا کنون کیسه آب گرم نداشته اید یک مورد مناسب آن را خریداری نمایید و در خانه داشته باشید. 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید