نکات قابل توجه هنگام انتخاب ترازو

نکات قابل توجه هنگام انتخاب ترازو
یکی از عادت های روزانه ی ما، اندازه گیری وزنمان است که می توانیم در جاهای مختلفی مانند خیابان، منزل یا باشگاه آن را انجام دهیم. ولی مساله این است که ترازوها دقت های مختلفی دارند و ما با توجه به نوع نیازمان می توانیم ترازوی مورد نظر خود را تهیه کنیم. به دلیل تفاوت دقت در ترازوها، ممکن است وزن های متفاوتی را با ترازوهای مختلف به دست آورید. اما توجه داشته باشید که این تفاوت در حد چند گرم است و اگر بیشتر باشد به دلیل خرابی ترازو رخ داده است.

نکاتی برای خرید ترازوی دیجیتال

برخی افراد ترجیح می دهند که وزن خود را با استفاده از تجهیزات و ترازوهای موجود در باشگاه ها و ... اندازه گیری نمایند.  زیرا از نظر آن ها وجود ترازو در منزل موجب حساسیت بیشتر و ایجاد وسواسی در آن ها نسبت به وزنشان گردد. ولی واقعیت این است که وجود ترازو در منزل ضروری و واجب است. زیرا می توانید از طریق آن وزنتان را بطور منظم و واقعی اندازه گیری کنید.

1. توجه به برند و گارانتی ترازو در هنگام خرید ترازو سعی کنید از یک برند معتبر خرید کنید. همچنین به گارانتی محصول و خدمات پس از فروش آن نیز توجه نمایید.

2. تعیین زمان اندازه گیری برای اندازه گیری وزنتان، از ترازو در ساعات ثابت و مشخصی استفاده نمایید. البته بهتر است اول صبح این کار را انجام دهید.

3. در آوردن هرگونه لباس سنگین و اضافه لباس و هرگونه اشیا اضافه در هنگام اندازه گیری وزنتان، تاثیر دارند. لذا بهتر است در هنگام اندازه گیری وزنتان بدون هرگونه لباس اضافی بر روی ترازو بروید.

4. استفاده از یک ترازوی مشخص در هنگام خرید، ترازو را با دقت و توجه بسیاری خریداری کنید تا بتوانید با اطمینان کامل در تمام دوره ی اندازه گیری وزنتان از آن استفاده نمایید و نیازی به تغییر آن نباشد.

5. توجه به محل قرار دادن ترازو ترازو باید در محلی محکم و تراز قرار گیرد. البته اگر محل قرار دادن آن ثابت باشد، بهتر است.

یکی از بهترین محصولات امسیگ، انواع دستگاه بخور است. می توانید به راحتی و به صورت آنلاین، همین حالا  خرید بخور سرد، گرم و سایر محصولات امسیگ را همراه با گارانتی انجام دهید.

 بهترین زمان برای اندازه گیری وزن

بهترین زمان، ابتدای صبح با معده ی خالی است تا وزن درست را به ما نشان دهد. در صورتی که می خواهید اختلاف وزن خور را در روزهای مختلف بطوردقیق ببینید می توانید آن را روزانه برای ساعات مشخص و ثابتی ثبت نمایید. محل قرار دادن ترازو کجاست؟ ترازو را روی سطح تراز و محکمی قرار دهید و از قرار دادن آن روی فرش و موکت و یا پارکت های چوبی خودداری کنید. تا بتوانید به درستی وزن خود را اندازه بگیرید.

 محل قرار دادن ترازو در منزل کجاست؟

همیشه ترازو را در جای مشخص و ثابتی قرار دهید. به عنوان مثال ورودی حمام مکان مناسبی است. زیرا می توانید در این مکان وزن واقعیتان را اندازه گیرید. (بدون وجود هرگونه لباس اضافه) همچنین می توانید آن را در مکانی قرار دهید که جلوی چشمتان باشد. تا اینگونه اندازگیری وزنتان را فراموش نکنید. حتما نتایج اندازه گیری را یادداشت نمایید تا بتوانید روند پیشرفتتان را مشاهده کنید.

ترازوی دیجیتال یا مکانیکی؟

 خرید ترازوی مکانیکی ارزانتر است. نیاز به باطری ندارند. روش عملکرد ترازوی مکانیکی با استفاده از یک اهرم کار می کند. بدین صورت که وقتی بر روی ترازو می ایستید، به اهرم نیرو و فشار وارد می شود و بر اساس فشار وارد شده از طرف شما، عقربه ی ترازو بر روی یک عدد ثابت قرار می گیرد که مقدار وزنتان می باشد.

 ترازو دیجیتال با توجه به مواردی که در ارتباط با ترازوی مکانیکی گفته شد، ترازوی دیجیتالی از دقت بیشتری نسبت به ترازوی مکانیکی برخوردار است. به عنوان مثال ممکن است شما مقدار کمی تغییر وزن داشته باشید، در حالیکه که ترازوی مکانیکی نتواند آن را نشان دهد. محدوده و دقت ترازو هر ترازویی محدوده و دقت اندازه گیری مشخص خود را دارد. لذا در هنگام خرید به این مسئله توجه کنید و با توجه به نیازتان ترازوی مورد نظرتان را خریداری نمایید.


خرید ترازو آشپزخانه با بهترین کیفیت از سایت امسیگ


نکاتی برای انتخاب ترازو

1. ترازویی که می خواهید خریداری کنید متناسب با بیشینه ی وزن خودتان باشد تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نباشید.

2. ترازو را از برند معتبر خریداری کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در طول روز حداکثر 3-2 بار وزن خود را اندازه بگیرید و از انجام این کار بیشتر از این تعداد در روز اجتناب کنید تا دچار افسردگی و استرس نشوید.

 

بیشتر بخوانید: انواع ترازو و کاربردهای آن ها

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید