مواد غذایی تاثیر گذار برای کاهش وزن

مواد غذایی تاثیر گذار برای کاهش وزن
در این مقاله برخی از مواد غذایی مغذی برای لاغر شدن و کاهش وزن را آورده ایم و تاثیرات آن را در خصوص رژیم غذایی سالم مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که مخصوصاً از زبان زنان می شنویم این است که برای لاغری چی بخوریم؟. این سوال هم جنبه شوخی دارد و هم کاملاً جدی است. شوخی از این جهت که افراد برای لاغر شدن و کاهش وزن هم حاضر نیستند که از استفاده انواع مواد غذایی دست بکشند. آن ها به دنبال این هستند که در عین مصرف انواع مواد غذایی کاهش وزن شان را مشاهده کنند. جهت جدی این سوال این است که واقعاً آمار بالایی از افراد از اضافه وزن در رنج هستند و عارضه های ناشی از این شرایط را بسیار شدید تجربه می کنند.

چه مواد غذایی ای باعث کاهش وزن می شود؟

از مهم‌ترین انواع مواد غذایی و خوراکی هایی که تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اضافی بدن دارند، موارد زیر هستند: 

1. کلم بروکلی برای کاهش وزن

کلم بروکلی منبع بزرگ فیبر محسوب می شود و تولید هورمون استروژن را کاهش می دهد. بدین ترتیب موجب کاهش وزن و لاغر شدن می گردد.

2. خیار برای لاغری

خیار از 80% آب تشکیل شده است که باعث از بین بردن بافت های چربی می گردد. همچنین به حذف مایعات اضافی در بدن و در نهایت کاهش وزن کمک بسیاری می کند. خیار در عین اینکه وزن را کاهش می دهد باعث افزایش سطح انرژی بدن می گردد.

3. ماهی برای لاغری

ماهی دارای چربی کمتری نسبت به سایر مواد پروتئینی همچون مرغ و گوشت است. همچنین حاوی اسید چرب امگا3 است که بدن انسان نمیتواند خودش تولید کند.

4. مارچوبه برای کاهش وزن

در هر قطعه ی مارچوبه حدود 4 کالری وجود دارد که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و ... است.

5. لیمو

لیمو به هضم غذا کمک می کند و تاثیر بسیاری در پاکسازی کبد دارد. از آنجایی که ضد میکروب و باکتری نیز است، موجب افزایش سیستم ایمنی بدن نیز می گردد.

6. سرکه سیب 

سرکه سیب باعث کاهش چربی و اشتها می گردد. همچنین در روشن شدن پوست نیز تاثیر بسیاری دارد.

7. فلفل تند و سوزاندن کالری

فلفل باعث گرم شدن بدن و در نهایت سوزاندن کالری می شود. همچنین فلفل حاوی ویتامینk است.

8. لوبیا سبز 

لوبیا سبز فوق العاده رژیمی بوده و برای از دست دادن وزن بالا عالی است. همچنین دارای کالری کمی بوده و ارزان نیز می باشند.

9. چای سبز و کاهش اشتها

خوردن چای سبز قبل از غذا موجب کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن می گردد. همچنین خوردن چای سبز بدون کافئین قبل از خواب، تاثیری آرام بخش بر بدن داشته و باعث می شود که خواب خوبی داشته باشید.

خاتمه 

در این مقاله بسیاری از مهم ترین خوراکی هایی که می تواند شما را در مسیر رژیم غذایی سالم کمک کند و در کاهش وزن تاثیر چشمگیری داشته باشد را به شما معرفی نمودیم. آخرین تکنیکی که می توانیم برای شما معرفی کنیم استفاده از ماساژور بدن است. ماساژور برند امسیگ یکی از محصولاتی است که در سال های اخیر کیفیت بالایی در طراحی و تولید آن ها به کار گرفته شده و می تواند به شما کمک کند تا در کاهش وزن با خاطری آسوده حرکت نمایید. 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید