روش های صحیح لاغری

روش های صحیح لاغری
آیا شما هم تصمیم به کاهش وزن گرفته اید؟ آیا می دانید اگر از روش صحیح کاهش وزن استفاده نکنید ممکن است به بدن خود آسیب بزنید؟ و یا حتی دوباره وزن از دست داده، برگردد؟ در این مقاله می خواهیم با شما از روش اصولی لاغری صحبت کنیم و با شما در این مسیر همراهی کنیم.

اولین و مهم ترین مسئله ای در کاهش وزن، اینست که بدانید به گفته اکثر محققین و پزشکان، از دست دادن وزن باید به صورت آهسته انجام پذیرد، از دست دادن یکباره وزن موجب آسیب رسیدن به استخوان ها، ماهیچه ها و از بین رفتن آب بدن به جای چربی می شود. بر طبق گفته آکادمی بین المللی تغذیه، شما باید در هفته بین 1 تا 2 پوند کاهش وزن داشته باشید، و از تمامی محصولات و رژیم هایی که باعث لاغری سریع می شوند خودداری کنید.

بهترین راه توصیه شده در واقع کاهش وزن تدریجی با تغییراتی که در سبک زندگی خود بوجود می آورید است. اگر تمایل به کاهش وزن سریعتر دارید باید حتما این کار را تحت نظر یک پزشک متخصص انجام دهید تا با تغذیه مناسب از سلامت خود اطمینان حاصل کنید. اما در نهایت حقیقت اینست که با توجه به تجربه افرادی خواهان لاغری سریع بودند، کاهش وزن به همین سادگی ها نیست!

موارد تاثیرگذار در وزن

 از مسائل مهم متابولیسم بدن شماست. متابولیسم در واقع عملکرد بدن شما برای تبدیل کالری های دریافتی به انرژی برای بدن شماست و اگر شما مقدار زیادی از کالری های دریافتی را از رژیم غذایی خود حذف کنید باعث پایین آمدن متابالوسیم می شوید که این اصلا برای شما خوب نیست. یکی دیگر از راه های تاثیرگذار حمایت اطرافیان و عزیزان شماست. زمانیکه افراد نزدیک باعث انگیزه و روحیه در شما میشوند، ادامه راه را برای شما آسانتر می کنند و شما قوی تر به این مسیر ادامه می دهید.

روش های کاهش وزن اصولی

شما می توانید بدون کم کردن مقدار زیادی از کالری از روش های زیر برای کاهش وزن استفاده کنید.

  • برای غذای مصرفی میزان مشخص کنید و آن را قسمت بندی کنید.
  • مقدار مصرفی کالری روزانه را بدست آورید و مقدار کمی از آن را حذف کنید.
  • برچسب روی خوراکی ها را مطالعه کنید و از مقدار کالری محصول آگاه باشید.
  • زمانی که زیاد گرسنه نیستید به مقدار فراوان آب بنوشید.
  • از هر روش و متدی که استفاده میکنید، باید سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها را در رژیم غذایی خود داشته باشید تا بتوانید همیشه از تغذیه سالم برخوردار باشید. مشاور تغذیه می تواند به شما در این مسیر کمک کند تا از نیاز های اساسی غذایی خود غافل نشوید.

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود اپلیکیشن های مختلف به بازار، پیگیری کردن برنامه روزانه غذایی خود کار آسانی است. از آنجایی که شما همیشه گوشی هوشمند خود را به همراه دارید می توانید به سادگی برنامه غذایی خود و خوراکی هایی که در طول روز مصرف می کنید را در آن یاداشت کرده و از این طریق از برنامه ای که دارید منحرف نشوید. اگر از برنامه های موبایل استفاده نمی کنید همیشه قلم و کاغذ برای یاداشت روزانه برنامه غذایی همراه داشته باشید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید