تاثیر ورزش در کاهش وزن

تاثیر ورزش در کاهش وزن
یکی از مسائلی که همیشه برای کاهش وزن مطرح بوده است اینست که شما باید بیشتر از مقداری که غذا می خورید و می نوشید کالری بسوزانید. اگر شما بیشتر از میزان دریافتی کالری، کالری نسوزانید هیچ گاه موفق به کاهش وزن نخواهید شد.

بر طبق توصیه وزارت جهانی بهداشت اگر شما بخشی از کالری دریافتی را، از خوراکی و نوشیدنی مصرفی خود کم نکنید نمی توانید وزن خود را کم کنید. یکی از راه های که باعث می شود شما بتوانید به وزن دلخواه خود دست یابید انجام تحرکات فیزیکی و ورزش می باشد. تحقیقات نشان داده اند که ورزش های مداوم و ادامه دار باعث کاهش وزن شما می شوند.

چه میزان ورزش برای شما لازم است؟

با ورزش کم شروع کنید، چند دقیقه ورزش در روز بهتر از این است که هیچ زمانی را برای ورزش کنار نگذارید و این چند دقیقه به بدن شما کمک میکند که  آهسته آهسته بصورت فعال درآید. برنامه ای که برای ورزش خود در طول هفته در نظر می گیرید باید نیم ساعت و در بیشترین روزهای هفته ی باشد تا بتوانید کاملا از مزایای ورزش استفاده کنید.

اگر برای شما امکان پذیر باشد می توانید انجام ورزش خود را به زمان های کوتاهتری تقسیم کنید یکبار 10 دقیقه ورزش کنید و نوبت بعدی در همان روز 15 دقیقه ورزش کنید. هر تحرک بدنی که انجام می دهید شاید بنظر زیاد نرسد اما همین تحرکات کم، تاثیر گذار است.نکته ی اصلی اینست که شما برنامه منظم و مدونی برای خود تهیه کنید و به آن پایبند باشید یعنی برنامه ورزشی شما باید شامل بیشترین روزهای هفته باشد حدود 3 تا 4 روز در هفته و با سهل انگاری ورزش خود را قطع نکنید.

زمانی که کم کم شروع به ورزش کردن کردید و بدن شما به تحرکات فیزیکی عادت کرد بعد می توانید ورزش های سنگین تری انجام دهید. پس از مدتی در 30 دقیقه تمرین ، ورزش بیشتر انجام خواهید داد. بطور مثال 30 دقیقه با سرعت راه رفتن معادل یک ساعت پیاده روی آهسته است.

چه نوع ورزشی باید انجام دهید؟

هر ورزشی که باعث شود قلب و ریه های شما بیشتر و سریع تر کار کنند برای شما ورزش مناسبی است بطور مثال پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، شرکت در کلاس های فیتنس و اسکی. حتی رقص و بازی با کودکان خود نیز جز فعالیت های بدنی بشمار می رود. اگر شما سابقه فعالیت های بدنی ندارید و قصد دارید تازه شروع به ورزش کردن کنید و آقای بالای 45 سال و یا خانم بالای 55 سال هستید قبل از انجام هرگونه فعالیت های فیزیکی باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای شروع می توانید با شنا و پیاده روی آغاز کنید اصلا سعی نکنید به یکباره شروع به فعالیت های سنگین کنید به خودتان هم سخت نگیرید و سعی کنید با فعالیت بدنی که دارید احساس آسودگی و راحتی کنید. حداقل 2 یا 3 بار در هفته ورزش های قدرتی انجام دهید و برای این کار میتوانید حتی از وزن بدن خود به جای وزنه استفاده کنید و حتما بعد از انجام ورزش های قدرتی حرکات کششی نیز انجام دهید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید