ارتباط میان بیماری های قلبی و استرس چیست ؟

ارتباط میان بیماری های قلبی و استرس چیست ؟
در دنیایی که ما امروزه زندگی می کنیم، متاسفانه استرس و اضطراب برای همه ما امری عادی بشمار می رود. با پیشرفت جوامع امروزی و افزایش مشغله های فکری که برای خودمان ساخته ایم، استرس را بخشی از حال و هوای روزانه خود کرده ایم غافل از اینکه دانسته و یا نادانسته به بدن خود آسیب های جدی وارد می کنیم که بعضا این صدمات غیر قابل جبران است. هر اطلاعات جدیدی که از یافته های پزشکی منتشر می شود، به استرس اشاره می کند که یا اصلی ترین و یکی از دلایلی است که بروی بیماری های مختلف تاثیر گذار است. در این مقاله می خواهیم به ارتباط میان بیماری های قلبی و استرس اشاره کنیم، تا شاید بتوانیم شما را ترغیب کنیم که استرس خود را مدیریت کنید.

اگر برای مدت زمان طولانی و به میزان زیاد استرس داشته باشید، سلامت قلب را به خطر می اندازید. اگر روزها و هفته های خود را با استرس می گذارانید و برای مدیریت کردن آن برنامه ای ندارید، باید بدانید ریسک ابتلا به امراض قلبی، فشارخون، درد قفسه سینه و تپش نامنظم قلب رادر خود بالا می برید.

استرس به تنهایی مشکل بزرگی است، استرس موجب بالارفتن فشارخون می شود و به هیج وجه برای بدن شما خوب نیست که دایما در معرض هورمن های استرس قرار گیرد. تحقیقات اخیر نشان داده اند که استرس بروی لخته خون نیز تاثیر گذار است و این بدین معانست که بیشتر در معرض حمله قلبی قرار می گیرید.

البته فراموش نکنید که نحوه مدیرت کردن استرس هم بسیار مهم است، اگر برای کنترل استرس به روش های ناسالم رو آورید مانند سیگار کشیدن، پرخوری، ورزش نکردن، وضعیت سلامتی خود را وخیم تر می کنید. اما از طرف دیگر اگر از روش های صحیح برای کنترل استرس استفاده کنید، مانند ارتباط با دیگران، ورزش، می توانید تفاوت مهمی در احساسات خود بوجود آورید. برای کنترل و مدیریت استرس و اضطراب، مقالات  زیادی منتشر شده است که شما می توانید با پیروی از آن ها تغییرات زیادی در سبک زندگی خود بوجود آورید، در ادامه می خواهیم به برخی از این روش ها اشاره کنیم.

  • یکی ازمسائل مهم در کنترل استرس، بوجود نیاوردن موقعیتی است که به خاطر آن دچار استرس شوید. بطور مثال قبل از اینکه با کسی توافق کنید که کاری را انجام دهید به این توجه داشته باشید که آیا واقعا می خواهید آن کار را انجام دهید یا خیر. عاقلانه تر اینست که یک "نه" بگویید و استرس بیشتری را به زندگی خود دعوت نکنید.
  • بپذیرید که در زندگی همه چیز تحت کنترل شما نیست.
  • ارتباط خود را با کسانی که دوستشان دارید بیشتر کنید.
  • در طول روز زمانی را برای ریلکس کردن در نظر بگیرید. در این زمان موسیقی مورد علاقه تان را گوش کنید، کتاب بخوانید، مدیتیشن و دعا کنید، ورزش های مانند یوگا و یا تای چی را انجام دهید و در دفتری اتفاقات خوب زندگیتان را یاداشت کنید.
  • برخی افراد نمی توانند براحتی استرس خود را مدیریت کنند، چون به افسردگی دچار هستند. اگر این در مورد شما صدق می کند از مشاوره و یا پزشک در این زمینه کمک بگیرید.


 

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید