تاثیر رطوبت و نور خورشید روی کرونا

تاثیر رطوبت و نور خورشید روی کرونا
یکی از عواملی که باعث شیوع بیماری های ویروسی می شود، فراهم شدن شرایط زندگی مناسب برای رشد و تکثیر آن هاست. بر اساس تحقیقات انجام شده نور خورشید و درجه حرارت و رطوبت بالا، باعث نابودی ویروس کرونا می شود. مشاهدات دقیقی که انجام شده است، نشان داده که نور خورشید در کشتن این ویروس در هوا و سطوح بسیار موثر است.

دانشمندان آمریکایی در تحقیقات اخیر خود اعلام کرده اند که ویروس کرونا یا همان کووید 19 زمانیکه در معرض نور خورشید قرار می گیرد طول عمر بسیار کمی دارد و سریع از بین می رود. تاثیر آفتاب بر روی این ویروس را، دانشمندان زمانیکه درجه حرارت و رطوبت بالاتر می رود، مشاهد کرده اند.

این شرایط زندگی برای ویروس کرونا مطلوب نمی باشد. می دانیم که یکی از راه های انتقال ویروس از طریق تماس با اجسام و سطوح آلوده به این ویروس می باشد، وقتی این سطوح آلوده در مجاورت نور خورشید قرار می گیرند، ویروس در زمان کوتاهی از بین می رود. بر اساس تحقیقات دانشمندان، ویروس در دمای بین 21 تا 24 درجه سانتی گراد، نمی تواند بیشتر از 2 دقیقه زنده بماند و از بین می رود.

با توجه به تحقیقات انجام شده آیا ویروس کرونا در تابستان از بین خواهد رفت؟

 انجام این تحقیقات بدین معنا نیست که این ویروس در فصل تابستان کاملا از بین خواهد رفت و دیگر خطری ما را تهدید نمی کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هوای گرم و رطوبت کمک می کند که از شرایط سخت حال حاضر عبور کنیم. محققین دریافته اند که ویروس کرونا در اتاق در بسته با رطوبت پایین بیشتر زنده می ماند.


از محصولات بالش طبی امسیگ دیدن کنید.


شرایط مناسب برای شیوع ویروس کرونا

این روزها خانه های خنک مکان خوبی برای زندگی این ویروس خطرناک هستند. افزایش رطوبت و درجه حرارت منزل باعث افزایش سرعت مرگ این ویروس می شود و نور خورشید نیز باعث می شود طول عمر ویروس از 6 ساعت به 2 دقیقه کاهش پیدا کند. مواد ضدعفونی کننده ویروس کرونا را در 5 دقیقه از بین می برد ولی الکل در 30 ثانیه این ویروس را می کشد. البته سوالی که باقی مانده، اینست که در مکان های که آب و هوای گرم دارند مانند نیواورلئان در آمریکا، باز هم موارد کرونا وجود دارد و در این مناطق نیز این بیماری شیوع دارد و همچنان در این مناطق شاهد مرگ افراد زیادی هستیم. در حال حاضر می دانیم که بیماری کوید 19 به علل زیادی بستگی دارد و مانند زنجیره تمامی عوامل بهم پیوسته است و نور آفتاب و گرما می تواند این زنجیره را ضعیف تر کند.


برای مشاهده قیمت ترازو دیجیتال روی این لینک کلیک کنید.


جمع بندی

در حال حاضر شواهد اینست که در گرما و رطوبت انتقال ویروس کرونا به سختی انجام می شود. هرچند محیط گرم ممکن است باعث کاهش انتقال این ویروس شود، اما بهترین راه برای از بین بردن این ویروس، عدم وجود میزبان می باشد. اگر می خواهیم بطور واقعی جلوی گسترش این بیماری را بگیریم باید با همکاری مردم جهان جلوی یافتن میزبان جدید برای این ویروس را بگیریم. باید این را بدانیم که رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی و شروع فصل تابستان به معنای پایان زندگی این ویروس نمی باشد.

علاوه بر آن، دستگاه تصفیه هوا با به‌کارگیری فیلتراسیون قوی به بافت انسانی هیچ آسیبی وارد نکرده و همه میکروب‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را از بین برده و ضدعفونی محیط را انجام می‌دهند. دستگاه تصفیه هوا دارای فیلتراسیون های مختلف، نظیر فیلتر هپا، فیلتر کربن، فیلتر UV و پیش فیلتر است که امکان ضدعفونی سطوحی که دارای بار آلودگی میکروبی و ویروسی هستند را دارد.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید