نحوه مراقبت از پوست در سنین مختلف

نحوه مراقبت از پوست در سنین مختلف
لیزر، بوتاکس، فیلر، کشیدن پوست، تمامی این روشها، راه مناسبی برای مراقبت از پوست و زیبای بخشیدن به آن است اما در چه سنی باید از این روش ها استفاده کنیم؟ و آیا بعد از سن مشخصی انجام برخی از این روش ها تاثیری دارد؟

در ادامه ی این مقاله شما را نحوه مراقبت ازپوست درسنین مختلف آشنا می کنیم.

دوران 20 سالگی

هیچگاه برای استفاده از کرم های ضدآفتاب زود نیست، باید هر روز صبح گردن و صورت با مقدار کافی ازکرم های ضد آفتاب پوشانیده شود. SPF ای که برای این سن لازم است حتما باید بالای 15 باشد تا شما را در برابر اشعه های مضر ماوراءبنفش محافظت کند. استفاده از ضدآفتاب می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند. حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید و به هنگام شب می توانید از لایه بردار ضعیف استفاده کنید. استفاده از ماسک هفتگی هم می‌تواند منافذ پوست را پاک کند و چربی‌های روی پوست را کم کرده و منافذ آن را کوچک‌تر کند. 20 سالگی سنی نیست که شما به دنبال کرم‌های ضدچروک، جوانسازی و لیفتینگ باشید تنها باید به طور صحیح از پوست خود مراقبت کنید.

دوران 30 سالگی

این عدد باید شما را خیلی محتاط کند چون شروع تاثیرات مخرب عواملی مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید، آلودگی‌ها،‌ استرس و… روی پوست شماست. این عواملی که نام برده شد می‌تواند باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد در پوست شما شود و کلاژن و الاستین پوست‌تان را که باعث کشسانی پوست می‌شود از بین برده و پوستی شل به شما تحویل دهد. در اواسط دوران 30 سالگی خطوط و چین و چروک در اطراف چشم و دهان کم کم ظاهر می شود. شما می توانید با دوز پایین بوتاکس، 2 یا 3 بار در سال از عمیق تر شدن این خطوط جلوگیری کنید اما توجه داشته باشید اگر واقعا نیاز داشتید این کار را انجام دهید.

دوران 40 سالگی

40 سالگی زمانی است که پوست‌تان کلاژن‌سازی کمتری دارد و همین موضوع باعث می‌شود خاصیت ارتجاعی پوست رفته رفته کم شود و پوست شما هر روز یک خط و شیار تازه را روی خود تجربه کند.  در این دوران بدلیل کم شدن حالت ارتجاعی پوست، میتوانید از فیلر ها استفاده کنید، برای شروع یک یا دو بار در سال این کار را انجام دهید. همچنین با استفاده از لیزر که مناسب شرایط پوستی شما باشد( بطور مثال برخی افراد نیاز به سفت شدن و کشیده شدن پوست در این سن دارند و برخی دیگر به استفاده از لیزر قوی تر احتیاج دارند) اقدامات لازم را برای پوست خود انجام دهید.

بالای 60 سالگی

اگر سن شما بالای 60 سال است اصلا نگران نباشید شما همچنان می توانید مشکلات پوستی خود را برطرف کنید تنها زمان و هزینه بیشتری باید صرف کنید.

چند توصیه

به هرچیزی که از زبان بازاریابان و دوستان میشنوید اعتماد نکنید تنها زمانی اقدام به عملی کنید که با دکتر خود مشورت کرده باشید.

همزمان، بیشتر از یک نوع محصول جدید مراقبتی پوست را امتحان نکنید.

به یاد داشته باشید 1 تا 3 ماه طول میکشد تا تاثیر یک محصول مراقبتی را بروی پوست خود ببینید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید