چگونه طول عمر دستگاه بخورمان را افزایش دهیم؟

چگونه طول عمر دستگاه بخورمان را افزایش دهیم؟
با نزدیک شدن به فصول سرد سال، رطوبت هوا کاهش می یابد و مشکلاتی نظیر خشکی پوست و خشکی راه های تنفسی را به همراه دارد. بنابراین بهتر است در فصول سرد حواسمان بیشتر به رطوبت محیط باشد.

دستگاه بخور وسیله ایست که بدون هیچ دردسر و به راحتی رطوبت را برای شما به همراه دارد. شما می توانید هر زمانی که احساس کردید هوای اطرافتان خشک شده است تنها با روشن کردن دستگاه بخور خود، هوای اطرافتان را مرطوب کنید.

این دستگاه مانند هر دستگاه دیگری طول عمری دارد و هر چه بهتر از آن مراقبت کنید مدت زمان بیشتری نیز می توانید از آن استفاده کنید.

در اینجا به شما چند راهکار ساده معرفی می کنیم که بتوانید برای چندین سال از دستگاه بخور خود استفاده کنید.

دستگاه بخور خود را به طور مرتب تمیز کنید

دستگاه رطوبت‌ساز یا همان دستگاه بخور وسیله ایست که با آب سر و کار دارد و املاح موجود در آب به صورت رسوب بر دیواره های دستگاه نقش می بندند. شما می توانید با تمیز کردن مداوم دستگاه از رسوب گرفتن آن جلوگیری کنید. بدین صورت به موتور دستگاه فشار وارد نمی شود و بخور بهتری را نیز خواهید داشت.

دستگاه را از پریز برق بیرون بکشید

هر وسیله برقی را که استفاده می کنید، بهتر است در زمانی که با آن کار می کنید از پریز بکشید. چرا که نوسانات برق می تواند به دستگاه شما آسیب برساند و دستگاه شما را دچار مشکل کند یا حتی آن را بسوزاند.

بخور خود را خاموش کنید

بخور شما مانند هر وسیله دیگری نیاز به استراحت دارد. مداوم روشن کردن دستگاه موجب داغ شدن موتور و کم ظدن طول عمر موتور دستگاه می شود. پس بهتر است حداقل هر چندین ساعت یک بار به دستگاه خود استراخت دهید. علاوه بر این موضوع، زیاد روشن گذاشتن دستگاه بخور نیز رطوبت هوا را بیش از اندازه افزایش می دهد که آن نیز مشکلاتی مانند تولید قارچ روی وسایل ایجاد می کند.

رعایت نکات ایمنی دستگاه

حتما دفترچه راهنمای دستگاه بخور خود را به دقت مطالعه نمایید تا با باید ها و نباید ها در مورد آن آشنا شوید. با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه با نحوه کار با دستگاه و روش صحیح نگهداری از آن نیز آشنا می شوید.

کم کردن خروجی بخار

اگر دستگاه بخور شما از نوعی است که میزان خروجی بخار آن قابل تنظیم است، آن را معمولا روی کم قرار دهید. این کار علاوه بر متعادل کردن رطوبت محیط، فشار وارد بر موتور را نیز کاهش می دهد و باعث می شود شما مدت بیشتری بتوانید از دستگاه بخور خود استفاده نمایید.

توجه به میزان آب

دقت کنید که دستگاه بخور با آب کار می کند پس زمانی که دستگاه روشن است، مراقب میزان آب تانک دستگاه باشید. برخی دستگاه های بخور هشدار کمبود آب دارند اما سعی کنید خیلی این چراغ هشدار روشن نشود و تانک دستگاه به میزان کافی آب داشته باشد.

اضافه نکردن مواد افزودنی و اسانس

با وجود این که برخی از دستگاه های بخور محفظه و مکانی برای اضافه کردن مواد افزودنی و اسانس دارند اما برای افزایش طول عمر مفید دستگاهتان بهتر است از آنها استفاده نکنید و تنها از بخار آب جوشیده شده و یا تصفیه شده استفاده نمایید.

اگر شما هم روش دیگری برای افزایش طول عمر دستگاه بخور می شناسید، لطفا در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید