کاهش وزن با خوردن غذا

کاهش وزن با خوردن غذا
در این مطلب به بررسی روش هایی برای کاهش وزن می پردازیم. متاسفانه برخی از افراد تصور میکنند اگر خودشان را از خوردن محروم کنند و گرسنگی بکشند لاغر می شوند. ولی این روش نه تنها شما را لاغر نمی کند بلکه نتیجه آن کاملا معکوس است یعنی باعث اضافه شدن وزنتان می شود. چرا که وقتی شما وعده غذایی را حذف می کنید یا به اصطلاح چیزی نمی خورید بدن شما آنرا به طور متفاوتی پردازش می کند و از آنجا که متابولیسم شما متوقف شده است، بدنتان شروع به حفظ و ذخیره چربی می کند و در نهایت به جای از دست دادن چربی ها آنها را انباشته می کنید که این موضوع باعث اضافه وزن بیشترتان می شود.

بهترین راه برای کاهش وزن ، خوردن است !

تعجب نکنید تحقیقات ثابت کرده خوردن به شرط اینکه مواد غذایی مصرف شده سالم باشند تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن افراد دارد. سوال اینجاست که چه چیزی بخوریم تا لاغر شویم؟! مسلماً با خوردن غذاهای چرب و فرآوری شده نباید انتظار لاغر شدن داشت. ما در ادامه به مواد غذایی اشاره می کنیم که مصرف آنها باعث کاهش وزن شما می شود. پس تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

1- تخم مرغ

تخم مرغ ها سرشار از مواد مغذی هستند و مصرف آنها در طول روز باعث کاهش اشتها شده و درنتیجه کاهش وزن را به دنبال دارد.

2- سبزیجات

سبزیجات بهترین مواد برای کاهش وزن هستند چراکه علاوه بر کالری کم ، دارای درصد بالایی فیبرند که همین عامل باعث میشود شما احساس سیری کنید.

3- آووکادو

آووکادو نمونه خوبی از چربی سالم است که می توانید از آن در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

4- سرکه سیب

اضافه کردن سرکه سیب به سالاد سبزیجات به دلیل کم کردن اشتهایتان ، به طور بالقوه منجر به از دست دادن وزن می شود.

5- میوه

مطالعات نشان می دهد افرادی که بیشتر میوه ها (و سبزیجات) می خورند سالم تر هستند . در واقع میوه ها دارای خواصی هستند که سبب کاهش وزن می شوند. فیلبر ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها در میوه ها به وفور یافت می شوند.

6- گریپ فروت

خوردن نیمی از گریپ فروت حدوداً نیم ساعت قبل از غذا ، به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری مصرف کنید.

7- روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از روغن های پخت و پز باشد چرا که مصرف آن به سوزاندن کالری بیشتر منجر شده و همین امر موجب کاهش چربی های شکمی میشود.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید