راه های درمان سرفه

راه های درمان سرفه
شاید درمان سرماخورگی و یا آنفولانزا به سرعت انجام نشود اما شما می توانید گلو درد و یا سرفه های که معمولا همراه این بیماری ها هستند را بهبود بخشید. روش های زیادی برای درمان سرفه استفاده می شود که بهتر است در ابتدا از پزشک متخصص مشورت گرفته شود؛ اما برای آشنایی بیشتر افراد با این روش ها در این مقاله درباره آن ها توضیح داده ایم.

روش های خانگی درمان سرفه

عسل: یک قاشق چایخوری عسل استفاده کنید. این درمان سنتی در درمان و آرام کردن گلو درد بسیار موثر است. می توانید عسل را به چای اضافه کنید اما به کودکان زیر یک سال عسل ندهید.

ظرفی بردارید و داخل آن 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به همراه 2 قاشق غذاخوری آب و 2 قاشق غذاخوری عسل بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل به محلول فوق اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا حل شود.
 
محلول به دست آمده را در ظرفی بریزید و در روز سه بار و در هر بار یک قاشق غذاخوری از آن را میل نمایید. این محلول برای درمان سرفه شما معجزه می کند.

نوشیدن مایعات: مایعات بنوشید. مصرف مایعات زیاد باعث مرطوب نگه داشتن گلوی شما می شود و وقتی این خشکی از بین برود، در نتیجه درد کمتری را احساس خواهید کرد. هرگونه نوشیدنی به غیر از نوشیدنی های حاوی الکل و کافیئن برای این کار مناسب می باشند. اگر آب پرتقال و سایر مرکبات باعث خارش و تحریک گلوی شما می شوند از مصرف آن ها اجتناب کنید.

سوپ و نوشیدنی های گرم: از نوشیدنی های گرم استفاده کنید. با مصرف چای گرم و یا سوپ نه تنها رطوبت لازم را برای گلو تامین می کنید بلکه این گرما باعث باز شدن مجاری تنفس و در نتیجه آرام تر شدن سرفه نیز شود.

بخور: بخور دهید. اگر گلوی خشک باعث سرفه شده، مرطوبت کردن آن موجب بهبودی اش می شود. استفاده از دستگاه بخور و یا استشمام بخار در حمام می تواند باعث رطوبت رسانی به مخاط خشک بینی و گلو شود. بهتر است به هنگام خواب از دستگاه بخور در اتاق استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه از شر خارش های پشت گلو رها می شوید و تنفس برای شما بسیار آسان خواهد شد.

دوری از هوای آلوده و سیگار: از هوای آلوده دوری کنید. قرار گرفتن در معرض دود سیگار جدا از خطرات کلی که برای سلامتی شما دارد می تواند باعث وخیم تر شدن بیماری شما نیز می شود. اگر سیگار می کشید به هنگام بیماری آن را کنار بگذارید زیرا دود آن باعث تحریک بیشتر سینه خواهد شد و از کسانیکه که دخانیات استعمال می کنند نیز دوری کنید. با استفاده از خرید تصفیه هوا به راحتی میتوانید هوای محل زندگی و کار خود را از آلودگی تصفیه کنید.

استراحت کردن: استراحت کنید. بدن شما برای مبارزه با بیماری ها به انرژی نیاز دارد. انجام فعالیت های شدید بدنی در این زمان باعث خستگی واسترس بدن می شود و این فشار باعث طولانی تر شدن مدت بیماری شما می گردد. یکی از مواردی که باعث گلو درد بیشتر و در نتیجه سرفه بیشتر میشود استفاده از بالش های غیر استاندارد است. می توانید با خرید بالش طبی استراحت بهتری به بدن خود از جمله گردن و شانه هایتان دهید تا روند بهبودتان سریعتر شود.


درمان سرفه با دارو

شربت اکسپکتورانت: از داروهای ضد سرفه استفاده کنید. برخی اوقات برای خارج کردن مایعات و چرک ها از ریه ها و گلو، شما نیاز دارید که سرفه کنید اما زمانی که نیاز به استراحت و خواب دارید، این سرفه ها باعث آزار شما می شوند. در این مواقع استفاده از داروهای ضد سرفه بسیار مفید هستند. شربت اکسپکتورانت برای آرام کردن سرفه بسیار موثر می باشد. البته لازم به ذکر است که این داروها شیمیایی هستند و لازم است توسط پزشک متخصص برای بیمار تجویز شوند.

دکونژستان: آبریزیش بینی باعث وخیم تر شدن سرفه و گلو درد می شود. زمانی که این ترشحات از پشت گلو وارد سینه می شود باعث خارش گلو در نتیجه سرفه های بیشتر خواهد شد. استفاده از دکونژستان باعث بهبود سرفه و گلو درد می شود. به این نکته توجه داشته باشید که این داروها برای کودکان زیر 4 سال مضر می باشند. ضمن آنکه این دارو الزاما باید توسط پزشک متخصص برای بیمار تجویز شود.

شربت و آبنبات ضد سرفه: از شربت های ضد سرفه و یا آبنبات های ضد سرفه استفاده کنید. مصرف شربت های گیاهی ضد سرفه باعث آرام شدن گلو درد شما می شود و به آرامی درد آن را بهبود می بخشد. همچنین استفاده از آبنبات های مخصوص سرفه نیز به خوبی عمل می کند.


بهترین مدل های دستگاه فشارسنج دیجیتال برای استفاده در منزل و چکاپ دائم فشار خون


 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید