با کاهش وزن زندگی خود را نجات دهید

با کاهش وزن زندگی خود را نجات دهید
اگر شما هم مشکل اضافه وزن دارید اصلا لازم نیست که در برنامه های سنگین رژیم غذایی شرکت کنید و یا وزن زیادی از دست دهید تا بتوانید اثراتی که کاهش وزن بر سلامت کلی بدن شما می گذارد را ببینید. کاهش کمی وزن نیز باعث بهبود فشار خون و سلامتی بدن شما می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد سه تفاوت عمده ای که از دست دادن کمی وزن بر بدن شما می گذارد، صحبت کنیم.

سلامت قلب، بهبود کیفیت زندگی

بر طبق تحقیقات پزشکان یکی از مهم ترین تاثیراتی که کاهش وزن بر بدن شما دارد، اینست که شما ریسک ابتلا به سکته قلبی و حملات قلبی را در خود کاهش می دهید. جدا از سلامتی قلب که برای هرکسی حائز اهمیت است، شما با از دست دادن کمی وزن در طول روز انرژی بیشتری به دست خواهید آورید و می توانید بیشتر به فعالیت های روزانه خود بپردازید و در نهایت نتیجه این تغییرات باعث اعتماد به نفس بیشتر و بهبود کیفیت زندگی شما می شود.

ایجاد احساس خشنودی

تنها با از دست دادن 10 پوند از وزن خود، شما می توانید تغییراتی که در فشارخون شما بوجود آمده است را مشاهده کنید. با بهبود فشار خون، فشار از روی قلب شما برداشته می شود. زمانیکه اضافه وزن دارید قلب شما میزبان انواع مشکلات و بیماری هاست و بطور مدام تحت فشار است. شما احتیاجی به کم کردن 50 پوند از وزن خود ندارید تنها با کم کردن 10 پوند این تغییرات را مشاهد می کنید.

تغییرات در 30 روز

زمانی که شما مراقب خوارکی هایی که مصرف می کنید هستید، می توانید بیشترین تاثیر را بروی فشارخون خود بگذارید اما ورزش نیز تاثیر بسزایی بروی سلامتی شما دارد. ورزش وانجام فعالیت های بدنی، فشار خون را 5 تا 7 شماره پایین می آورد و تمامی این نتایج تنها بعد از 30 روز برای شما قابل مشاهده است. 30 دقیقه فعالیت در روز مانند شنا، پیاده روی فعالیت های آسانی هستند که با انجام آن، می توانید تغییرات را در ویزیت بعدی از پزشک خود ببینید.

چگونه وزن خود را کاهش دهیم؟

وقتی تصمیم به کاهش وزن می گیرید اینکه بتوانید در این مسیر باقی بمانید، نیاز به پشتکار و تلاش دارد و یکی از راه های باقی ماندن در این مسیر، یادآوری مزایای سلامتی که بدست می آورید، به خود است. با این پنج روش برنامه جدیدی برای کاهش وزن شروع کنید.

  • از رژیم غذایی گیاهان و سبزیجات، نمک کم و حذف غذاهای پروسس شده، استفاده کنید تا با این رژیم فشارخون خود را نیز پایین بیاورید. این رژیم غذای یکی از رژیم های بسیار مناسب برای افرادی است که در کنار کاهش وزن می توانند به بهبود فشار خون نیز کمک کنند.
  • با روزی 30 دقیقه پیاده روی ، سه روز در هفته ورزش را آغاز کنید.
  • از اطرافیان بخواهید شما را حمایت کنند.
  • هر روز فعالیت ها و غذایی را که میخورید را یاداشت کنید تا بتوانید در آخر متوجه شوید چه چیزی برای شما کارساز بوده است.
  • برای موفقیت هایی که بدست می آورید به خود پاداش دهید. البته این پاداش ها نبایند از خوراکی ها باشند!
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید