نکاتی درمورد سلامت موها

نکاتی درمورد سلامت موها
مو یکی از فاکتورهایی ست که در چهره و اعتماد بنفس افراد تاثیر زیادی دارد. ریزش مو ، در هر سن و برای هر فردی ممکن است اتفاق بیفتد اما این مسئله در مردان شیوع بیشتری دارد.

دلایل آن نیز کاملا متفاوت است از وراثت، تغذیه و تغییرات هورمونی گرفته تا عوارض برخی داروها و کمبود مواد معدنی در بدن .

متاسفانه اکثر مردم به جای درمان ریزش مو سعی بر مخفی کردن آثار آن بوسیله انواع کلاه گیس ها و یا آرایش های مختلف مو دارند. در صورتیکه می توان قبل از تشدید این عارضه و ابتلا به طاسی  آن را متوقف کرد .

ریزش مو

ریزش 50 تا 100 عدد تار مو به صورت روزانه کاملاً طبیعی است. اما اگر این مقدار بیشتر شد ما به شما توصیه میکنیم در ابتدا به یک پزشک مراجعه کرده و با آزمایش خون وضعیت سلامتی خود را چک آپ کنید چراکه موهای شما درست همانند پوستتان، انعکاسی از سلامتی شماست و ریزش انها می تواند نشانه یک بیماری پنهان باشد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی علت های ریزش مو و کشف آنچه باعث طاسی افراد می شود بپردازیم و راه حل هایی را به شما پیشنهاد دهیم تا به وسیله آنها موهایی پرپشت و سالم را برای خود به ارمغان بیاورید.

روش های جلوگیری از ریزش مو

پروتئین بیشتری مصرف کنید

غذاهای حاوی پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار دهید. خوردن گوشت ، ماهی، سویا یا سایر پروتئینها به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس یکی از عواملی است که در سلامت پوست و موی ما تاثیر زیادی دارد چرا که وجود آن باعث بهم ریختن سطح هورمونهای بدن می شود. سعی کنید با ورزش ، مدیتیشن یا انجام فعالیت های دیگر استرس خود را کاهش دهید.

میزان آهن بدنتان را چک کنید

کمبود آهن یکی از مهمترین دلایل ریزش مو به ویژه در خانم هاست . یک آزمایش خون به راحتیمی تواند میزان آهن بدنتان را مشخص کند. در صورت پایین بودن این ماده در بدن ، می توانید طبق دستور پزشکتان از مکمل های آن استفاده کنید.

سطح ویتامین های بدنتان را بررسی کنید

دو ویتامیتی که نقش اساسی در سلامت موهای شما ایفا می کنند ، ویتامین های D و B هستند. ویتامین D از طریق تابش خورشید جذب بدن می شود. کمبود این ویتامین در زنان به خصوص در سنین 18-45 سال بشدت رایج است. ویتامین های گروهB  نیز به تولید ملانین در بدن کمک می کنند، این ماده موجب گردش خون در بدن می شود . اسید پانتوتنیک یا همان ویتامینB5  نیز مسئول رشد متناسب مو می باشد به همین دلیل نقش موثری در تقسیم سلولی فولیکول های مو دارد.

از استفاده مداوم محصولات شیمیایی پرهیز کنید

محصولات آرایشی - شیمیایی مانند انواع ژل ها ، واکس ها و کرم های مو که برای فرم دادن به موها استفاده می شوند تاثیرات مخربی مانند ریزش مو ، از خود به جای میگذارند.

از استعمال دخانیات پرهیز کنید

یکی از عوارض بیشمار استعمال دخانیات از جمله سیگار و قلیان تاثیر آنها بر روی پوست و موی افراد است. مواد سمی داخل این مخدرها آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت انسان دارد.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید