روش هایی برای داشتن لبخند زیبا

روش هایی برای داشتن لبخند زیبا
داشتن دندان‌های سفید و لبخندی زیبا آرزوی همه است. در این مطلب به بررسی روش هایی برای داشتن لبخند زیبا می پردازیم که با رعایت آنها می توانید سلامت دندانهایتان را ضمانت کرده و لبخندی زیبا را برای خودتان به ارمغان بیاورید.

بهداشت دهان و دندان

دندان درد یکی از آن دردهایی ست که تمامی افرادی که تجربه اش کردند از آن به عنوان بدترین درد عمرشان نام می برند. تقریبا همه افراد از رفتن به دندانپزشکی واهمه دارند چرا که علاوه بر تحمل درد ، هزینه های هنگفتی نیز به همراه دارد. همه این دلایل و هزاران دلیل دیگر باعث می شود به این فکر بیفتیم که از دندان های خود بهتر مراقبت کرده و بیشتر به فکر بهداشت آنها باشیم.

رعایت بهداشت دهان و دندان فقط به مسواک زدن ختم نمی شود چرا که برخی باکتریهای موجود در دهان با این کار از بین نمی روند و همچنین بعضی غذاها در قسمت هایی از دندان گیر میکنند که مسواک به آنها درسترسی ندارند درنتیجه نیازمند روش های دیگری برای پاکسازی دندانهایمان هستیم.

دهان هم مانند بقیه قسمت های بدن نیاز به نظافت دارد تصور کنید هفته ها حمام نروید و بدنتان را نشویید چه اتفاقی می افتد ؟ مسلما تصورش هم چندش آور است .جالب است که خیلی از ما مرتب به حمام میرویم و به ظاهر پاکیزه هستیم اما با اینحال به بهداشت دندانهایمان اهمیت نمی دهیم .

حداقل روزی دوبار مسواک بزنید

مسواک زدن روزی یکبار کافی نیست. بهتر است بعد از خوردن هر وعده غذایی دندانهایتان را با یک مسواک استاندارد بشویید.

از فلورایدها استفاده کنید

فلوراید علاوه بر ضدعفونی دهان ، باعث استحکام مینای دندان شده و از شکستن آنها جلوگیری می کند.

استفاده از نخ های دندان

استفاده روزانه از این ابزار برای فضاهای بین دندانها که مسواک به آنها دسترسی ندارد بسیار مفید و البته لازم است.

مصرف آب زیاد

آب بهترین نوشیدنی برای سلامتی شماست . همچنین، به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می شود بعد از هر وعده غذایی آب بنوشید . این کار می تواند بعضی از اثرات منفی غذاها و نوشیدنی های چرب و اسیدی را در از بین ببرد.

اجتناب از خوردن قند و غذاهای اسیدی

اسیدهای موجود در غذاها مینای دندان را نرم کرده و باعث ایجاد حفره یا پوسیدگی می شوند. مصرف غذاهای شیرین و حاوی قند نیز سبب می شود که باکتری ها در پلاک دندان قند را به اسید تبدیل کنند.

از دندان هایتان فقط برای جویدن غذا استفاده کنید!

هرگز از دندانهایتان برای شکستن آجیل و یا باز کردن در اشیا، استفاده نکنید چرا که فشار وارده باعث آسیبهای جبران ناپذیری بر روی دندانهایتان می شود.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید