از رابطه عصبانیت و تشدید درد چه می‌دانید؟

از رابطه عصبانیت و تشدید درد چه می‌دانید؟
در زندگی پرمشغله این روزها ما به راحتی می‌توانیم از هر چیز و یا هرکسی عصبانی شویم. زمانی که به پزشک مراجعه می کنیم و داروها و درمان های تجویز شده جواب نمی دهند و اگر دردی که شما تحمل می کنید باعث شود از فعالیت های روزانه خود جا بمانید و بطور کلی در زندگی روزانه شما اختلال ایجاد کنند، شرایط برای شما سخت تر و دشوارتر خواهد شد و کم کم از میزان تحمل شما کاسته می شود و درون شما پر از احساسات منفی خواهد شد.

این افکار منفی روی روابط اجتماعی، خانوادگی شما تاثیر خواهد داشت و خدشه دار شدن روابط باعث پیچیده تر شدن بیشتر مسایل می شود. تمامی دلایلی که ذکر شد می تواند خشم و عصبانیت را تبدیل به خلق و خوی اصلی شما کند و این آغاز مشکلات بعدی برای شما، زمانی که شما بدنبال راه حل برای رهایی از درد هستید.

رابطه مستقیم عصبانیت و تشدید درد

نتیجه مطالعات اخیر نشان داده است که خشم و عصبانیت درد را در بدن شما افزایش می دهد و عصبانیت با دردهای مثل سردرد، کمر درد ارتباط مستقیم دارد. خشم همچنین با کاهش فعالیت بدنی و ناتوانی در انجام کارهای روزانه نیز ارتباط داشته دارد. تحقیقات همچنین نشان داده اند که عصبانیت با کیفیت خواب نیز رابطه مستقیم دارد و می تواند باعث بی خوابی و یا بدخوابی هم شود. مطالعات دیگر نشان داده اند که خشم و دردهای مزمن بروی روابط اجتماعی افراد نیز تاثیر می گذارد واین تاثیر همراه با استرس و اضطراب برای افراد می شود. هرچه ما بیشتر خشمگین باشیم، طبیعی است که افراد بیشتری را ازخودمان دور می کنیم. حتی اگر شما قبول داشته باشید که این عصبانیت بروی کیفیت زندگی شما تاثیرگذار است اما رها شدن از این خشم کار ساده ای نیست و فکر می کنید اگر دست از این خشم بردارید، درد بیشتری را تحمل خواهید کرد و یا مکانسیم دفاعی که در مقابل درد برای خود گرفته اید خدشه دار خواهد شد.

اما شما کاملا در اشتباه هستید، شاید خشم برای شما منبع انرژی باشد که شما را در روزهای پردرد و سخت یاری کند و برای شما مانند سپر دفاعی عمل کند و با رها کردن خشم خود احساس ضعیفی کنید و بیشتر سختی بکشید، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که شما کاملا در اشتباه هستید و بعد از مدتی این حالت روحی کاملا برعلیه شما عمل می کند.

شاید اولین قدم برای رهایی از خشم آگاهی داشتن به وضعیت روحی خودتان است. زمانی که شما بپذیرید که عصبانی هستید و برای تغییر نیاز به کمک دارید، مهم ترین قدم را برداشته اید و در نتیجه باید از کمک عزیزان خود و مشاوران بهره جویید و از آن ها بپرسید که در مورد خلق و خوی و رفتار هایتان، با شما صادقانه صحبت کنند و شما را از وضعیتی که در آن هستید آگاه سازند.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید