راهنمای استفاده از دستگاه بخور برای گیاهان

راهنمای استفاده از دستگاه بخور برای گیاهان
رطوبت در کنار آب و نور از مهم ترین پارامتر های رشد سریع و استاندارد انواع گیاهان و گل ها می باشد. در نتیجه نیاز است که برای تامین آن از بهترین تکنیک ها استفاده کنیم و شرایط مساعدی را برای گیاهان مان فراهم نماییم. در ادامه قرار است که به ارائه اطلاعاتی به عنوان راهنمای خرید دستگاه بخور برای گیاهان بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از دستگاه بخور برای گیاهان

استفاده از دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان  یکی از بهترین راهکار های تامین رطوبت آن ها می باشد. به همین دلیل بسیاری از گلخانه داران و پرورش دهندگان انواع گل و گیاه آپارتمانی نسبت به خرید این دستگاه اقدام کرده و از مزایای آن بهره مند می شوند. انتخاب دستگاه بخور برای گیاهان آپارتمانی به شکل صحیح می تواند تا حد زیادی به بهبود نگه داری آن ها کمک کرده تا بتوانیم سلامت آن ها را به مدت طولانی حفظ کنیم.

یکی از مهم ترین و پرتکرار ترین سوالاتی که از سوی بسیاری از افراد پیش از خرید انواع دستگاه بخور مطرح می شود این است که چه نکاتی دقیقاً رعایت شوند. راهنمای خرید دستگاه بخور برای گیاهان به شما کمک می کند که انتخاب بهتری داشته باشید و دستگاه متناسب با فضای مد نظرتان را خرید کنید.

دستگاه های بخور با شکستن مولکول های آب و تبدیل آن ها به ذارت ریز می توانند هوا را مرطوب نگه دارند و فضای مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم کنند.

از سوی دیگر نیز دستگاه بخور سرد فضا را خنک کرده و شادابی و طراوت خاصی را به گیاهان می دهد. در نتیجه یک دستگاه از جهات مختلفی می تواند برای گیاهان مان سودمند بوده و نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

برای مثال گاهی افراد می پرسند: برای گیاهان دستگاه بخور سرد بخریم یا گرم؟

به طور عمده انتخاب یکی از این دستگاه ها نیاز است که بعد از بررسی آب و هوای محل زندگی تان انجام گردد. اما در حالت کلی دستگاه بخور سرد نسبت به بخور گرم در اولویت است زیرا که به بهبود هوا و تهویه هوا نیز ککمک می کند. در واقع دستگاه بخور سرد باعث خنک شدن هوا نیز می گردد. بنابراین گل ها در فضای بهتری رشد خواهند کرد.

بخور برای گیاهان

دستگاه رطوبت ساز برای کدام گیاهان لازم است؟

نکته مهم درباره دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان این است که یکسری از گیاهان وجود دارند که نسبت به سایر انواع گل ها و گیاهان نیاز بیشتری نسبت به رطوبت دارند و باید به اندازه کافی این عامل رشدی آن ها تامین گردد. مثل :

تیلاندزیا، کالاتیا، مارانتا، خزه و سرخس از جمله گیاهانی هستند که در فضای مرطوب رشد بهتری داشته و در بلند مدت کیفیت ظاهری آن ها حفظ خواهد شد.

بنابراین توصیه می شود که اگر پرورش دهنده این گیاهان هستید عامل رطوبت را با انتخاب و خرید یک دستگاه رطوبت ساز استاندارد تامین سازید.

به طور عمده تمامی گیاهانی که دارای برگ های نازک هستند و ضخامت آن ها به مقدار کمی است نیاز بیشتری به رطوبت داشته و باید در شرایط مرطوبی نگه داری شوند. اما بالعکس گیاهان ضخیم مدت زمان طولانی تری آب و رطوبت را در خود نگاه داشته و کمتر نسبت به هوای خشک واکنش نشان می دهند.

بنابراین تمامی این موارد باید در هنگام تدارک یک محیط مناسب برای گیاهان مختلف را مد نظر قرار دهید و حتی در صورت امکان گیاهان را با شرایط مختلف تفکیک شده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه بخور

ویژگی های دستگاه بخور مناسب گیاهان

بهترین دستگاه بخور سرد برای گیاهان دستگاهی است که رطوبت آن کاملاً قابل تنظیم باشد و برحسب نیاز گیاهان یکی از درجات را انتخاب نمود. از سوی دیگر نیز نیاز است که مدت زمان فعالیت دستگاه نیز با زمان بندی و سنسور تایمر تعیین گردد.

در صورتی که مدت زمان فعالیت دستگاه بخور بیش از حد نیاز باشد، گیاهان در رطوبت زیاد از بین خواهند رفت. از سوی دیگر نیز اگر درجه رطوبت کمتر یا بیشتر از نیاز گیاهان گردد این عامل نیز به نفع گیاهان نخواهد بود.

برای مثال در سالن های تولید قارچ تمامی شرایط باید مساعد باشد تا بتوانیم پرورش متناسبی را شاهد باشیم. برای مثال رطوبت از جمله مواردی است که باید به درستی تنظیم گردد. بسیاری از کسانی که در این حرفه فعالیت می کنند نیاز مبرمی به دستگاه بخور احساس می کنند و به نوعی از ابزار های مهم آن ها محسوب می شود. در نتیجه هنگام خرید باید دقت زیادی داشته باشند تا دستگاهی مناسب با محیط پرورش قارچ فراهم کنند. لازم به ذکر است که روش های تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی بسیار متنوع هستند که استفاده از دستگاه بخور فقط یکی از آن روش هاست.

بهترین دستگاه بخور برای گیاهان

 

 

بهترین دستگاه های بخور برای گیاهان

تمامی انواع دستگاه های بخور برند امسیگ دارای ویژگی هایی هستند که باعث می شود مناسب محیط های مختلف باشند. از جمله خانه، محیط های صنعتی و گلخانه ها و ... .

بنابراین بخشی از دستگاه های بخور که می توانیم به عنوان پیشنهاد به شما ارائه کنیم تا بتوانید آن ها را برای حفظ رطوبت گیاهان و گل ها استفاده کنید، موارد زیر می باشند:

بنابراین توصیه می کنیم که این دستگاه ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. قیمت آن ها نیز به نحوی است که بر اساس بودجه های مختلف تدارک دیده شده و افراد می توانند دستگاه متناسبی را تهیه کنند.

رطوبت برای گیاهان آپارتمانی

به طور کلی این دستگاه ها در امکانات کلی یکسان بوده و صرفاً در موارد جزیی با هم متفاوت هستند. بنابراین حتما نیاز و سلیقه خود را نیز در هنگام خرید در نظر بگیرید تا در نهایت انتخابی هوشمندانه داشته باشد.

پیشنهاد میکنیم حتما مقاله "مزایای دستگاه بخور برای حیوانات خانگی" را هم مطالعه فرمایید.

خاتمه

در این مقاله عمده مباحثی که در زمینه دستگاه بخور برای گیاهان مطرح می شود را مورد بررسی قرار دادیم. در صورت نیاز می توانید سوالات خودتان را در زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید. در اسرع وقت همکاران ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند کرد. علاوه بر آن نیز می توانید لیست کامل محصولات دستگاه بخور امسیگ را نیز در بخش مربوطه که از منو سایت می توانید مشاهده کنید مورد ارزیابی قرار داده تا انتخابی منطقی داشته باشید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید