بیماری نارسایی کلیه چیست ؟

بیماری نارسایی کلیه چیست ؟
کار کلیه:

در حقیقت کلیه شما مقدار زیادی از اب را فیلتر کرده و مواد زائد را از خون گرفته و به ادرار تبدیل میکند،همچنین به تنظیم فشار خون شما کمک میکند.

نارسایی کلیه چیست؟

بیماری کلیه به این معنی میباشد که کلیه شما اسیب دیده و نمیتواند خون را جهت خارج کردن مواد اضافی فیلتر کند. این روند باعث میشود که مواد زائد در بدن شما ساخته شده وباعث اسیب رسیدن به سلامتی شما در دراز مدت میشود.

دلایل نارسایی کلیه

در خیلیها اسیب رسیدن به کلیه ها در دراز مدت صورت می گیرد که اغلب به دلیل فشار خون بالا و دیابت میباشد،و به ان بیماری مزمن کلیه گفته میشود.اگر به طور ناگهانی تغییری در کارکرد کلیه بوجود بیاید به دلیل بیماری،اسیب رسیدن به عملکرد کلیه، عوارض جانبی بعضی از داروها، به ان اکیوت کلیه گفته میشود. بالغ بر 20 میلیون امریکائی این بیماری را دارند وخیلی ها در مرز دچار شدن به این بیماری هستند. امکان خطر ابتلا شدن به بیماریهای کلیه در همه افراد وجوددارد و ربطی به سن و نژاد ندارد و از جمله از عواملی که در افزایش رسیک ابتلا شدن به این بیماری مجود دارد شامل:

  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • بیماری های قلبی
  • سابقه وجود نارسایی کلیه در خانواده و بستگان

علائم نارسایی کلیه

نارسایی های کلیه در بار اول هیچ نمونه علائم و نشانه ای ندارد. شما هیچ گونه تغییری در سلامتی خود احساس نمی کنید تا انجایی که بیماری پیشرفت کرده باشد و تست خون و ادرار از راهای شناسایی این بیماری میباشد. انجام ازمایش تست خون بخشهایی از خون شما را نشان میدهد که ایا عملکرد کلیه درست میباشد یا خیرو ازمایش ادرار درجه مقدار پروتئین را در خون نشان می دهد.

درمان نارسایی کلیه

این بیماری اگر سریع شناسایی شود قابل درمان بوده هر چه سریعتر این بیماری شناسایی شود زودتر می توان ان را درمان کرد و پزشک ممکن است که به شما دارو تجویز کند که فشار خون شما را تنظیم کند بیماری کلیه به راحتی از بین نمیرود، اگرکلیه دچار مشکل شود درمان به وسیله دیالیزم ویا پیوند کلیه نیاز میباشد بیماری کلیه اگر به موقع درمان نشود ممکن است منجر به بیماریهای قلبی شود. و در حقیقت افرادی که بیماری کلیوی دارند استعداد انها برای گرفتن بیماریهای سکته و حمله قلبی زیاد میباشد.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید