با مزایای نمک اپسوم آشنا شوید

با مزایای نمک اپسوم آشنا شوید
منیزیم سولفات یا همان نمک اپسوم دارای مزایای بسیاری برای سلامتی ، پزشکی و زیبایی است. این نمک به دلیل خواص زیادی که دارد، مورد استفاده بیشتر مردم قرار می‌گیرد. اگر با نمک اپسوم و مزایای استفاده از آن آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 شما می‌توانید از این نمک برای رفع مشکلات سلامتی و زیبایی خود کمک بگیرید. نمک اپسوم ترکیبی از دو ماده معدنی منیزیم و سولفات می باشد. این نمک از 1500 سال قبل برای حل مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به دلیل استفاده از نمک اپسوم در حمام، به آن نمک حمام نیز می‌گویند. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای غیر منتظره نمک اپسوم را بیان کنیم.

مزایا نمک اپسوم یا منیزیم سولفات

1. لایه بردار پوست

مردم معمولا از نمک اپسوم به عنوان لایه بردار ملایم برای پوست، کاهش جوش‌های سرسیاه و پاک کننده صورت استفاده می‌کنند. برخلاف سایر لایه بردارهایی که در بازار موجود است، نمک اپسوم از پلاستیک ساخته نشده است، بنابراین می‌تواند سایش ملایمی را برای پوست فراهم کند که با یک دوش گرفتن ساده می‌توانید پوست مرده را جدا کنید. برای استفاده از این نمک کافیست مقداری از آن را با آب بسیار کمی مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و آن را روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت 10 الی 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این نمک برای کل بدن نیز به همین روش می توان استفاده کرد.

2. افزایش حجم مو

شما می‌توانید از نمک اپسوم برای حجم بخشی به موهای خود استفاده کنید. این ماده برای از بین بردن کثیفی روی مو نیز بسیار منسب است. برای استفاده از آن مقدار مساوی از نمک اپسوم و نرم کننده را با هم ترکیب کنید و بر روی موی خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه روی مو بماند و سپس بشویید. نمک اسپوم ماهیت خیلی ریز و نرم دارد و بر روی سر زخم ایجاد نمی کند. شما همچنین می‌توانید از این نمک برای ایجاد خمیر (مخلوط مقدار خیلی کمی آب و نمک اپسوم) استفاده کنید. این خمیر، پوست مرده را نیز بر می‌دارد.

3. کاهش نفخ

فرو رفتن در وان نمک اپسوم می‌تواند به صورت موقت نفخ را کاهش دهد. این نمک می‌تواند مواد سمی و آب اضافی را از بدن شما دفع کند. برای استفاده از نمک اپسوم در وان، میتوانید یک دوم پیمانه ( پیمانه متوسط ) نمک اپسوم را برای هر 22.68 کیلوگرم از وزن خود در آب حل کنید.

4. تسکین درد در عضلات

درد عضلات را تسکین می‌دهد: اگر مچ پایتان رگ به رگ شده یا در عضلات خود احساس درد می‌کنید، بهتر است از این ماده برای تسکین درد و کاهش التهاب استفاده نمایید. استفاده در این حالت به این صورت است که نمک اپسوم را به صورت خمیری در می آوریم و آن را روی قسمتی که درد می کند قرار می دهیم. نمک اپسوم خاصیت تسکین دهنده درد دارد. نمک اپسوم هم چنین می‌تواند درد در طول زایمان را نیز کاهش دهد.

5. ذهن را آرام می‌کند

استفاده از حمام نمک اپسوم می‌تواند یک روش بسیار خوب برای آرام کردن ذهن باشد. این ماده برای آرامش عالی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که منیزیم موجود در نمک اپسوم می‌تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد. کورتیزول هورمون ایجاد استرس است. استفاده در حمام هم همانگونه که بیان شده است حدود یک دوم پیمانه نمک اپسوم را برای هر 22.68 کیلوگرم از وزن خود در آب وان حمام حل کنید.

6. بهبود سلامت استخوان‌ها

از آنجایی که نمک اپسوم دارای منیزیم است، حمام کردن با آن می‌تواند باعث جذب این عنصر گردد و به استحکام استخوان‌ها و سلامت آن‌ها کمک کند. اکثر مردم فکر می‌کنند که مصرف کلسیم از طریق لبنیات مهم‌ترین چیز برای سلامت استخوان‌هاست اما این موضوع درست نیست. بدن شما به منیزیم هم نیاز دارد تا بتواند استخوان‌های سالمی داشته باشد. موارد استفاده خاص : سولفات منیزیم تزریقی جهت پیشگیری از تشنج در پره اکلامپسی، زایمان زودرس و بندرت در درمان آریتمی‌های قلبی مصرف می‌شود. به صورت تزریقی و خوراکی نیز در درمان هیپومنیزیمی استفاده شده است. به عنوان گشادکننده برونش نیز مطرح است. محلول خوراکی آن مسهل اسموتیک رایجی است.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید