راه های درمان آبریزش بینی

راه های درمان آبریزش بینی
شاید شما هم وقتی سرما می خورید و یا به دلایلی دیگر مثل آلرژی دچار گرفتگی بینی می شوید، بدنبال راهی هستید که بتوانید سریع تر به حال عادی باز گردید و راحتتر تنفس کنید. از سوپ مرغ گرفته تا داروهای بدون نسخه همگی روش هایی هستند که می توانند شما را سریع تر به این خواسته برسانند اما در این میان راه های دیگری نیز وجود دارند تا بتوانید از شر گرفتگی بینی رها شوید.

اگر این گرفتگی بینی تا 2 هفته برطرف نشد، با دکتر خود تماس بگیرید، اگر که هنوز 2 هفته نشده است می توانید از راه های زیر برای بهبود سریع تر استفاده کنید.

شستشوی بینی

با شستشوی بینی می توانید مخاط را نرم و سست کنید، این شستشو باعث آرام شدن سردرد شما می شود. بینی خود را یک تا دو بار در روزبا میکس یک فنجان آب گرم تمیز، یک پینچ جوش شیرین و نصف قاشق چایخوری نمک بشویید. شستشوی بینی خود را چند بار در روز تکرار کنید.

بخار

هرگونه بخار آب، از قبیل حمام داغ، دستگاه بخور و حتی یک فنجان چای داغ می تواند مخاط داخلی بینی شما را سست کند و مایعات اضافی را از بینی خارج کند. برای سرعت بخشی بهتراست از دستگاه بخور با حوله ای بر روی سر استفاده کنید و بخور دهید. این کار را می توانید 3 تا 4 بار در روز انجام دهید.

سوپ مرغ

هر آنچه که راجع به سوپ معجزه گر مادرتان شنیده اید کاملا درست است. سوپ مرغ واقعا به بهبود شما در سرماخوردگی کمک می کند. خوردن یک کاسه سوپ داغ علاوه بر طعم و مزه دلپذیر باعث شل شدن مخاط داخل بینی می شود و روند بهبودی شما را سرعت میبخشد.

دکونژستان

چرا وقتی سرما می خورید بینی شما می گیرد؟ گرفتگی بینی بر اثر متورم شدن رگ های درون بینی بوجود می آید و این تورم باعث گرفته شدن مجاری تنفس شما می شود. دکونژستان باعث کم شدن این ورم ها می شود و در نتیجه می توانید راحتتر تنفس کنید. زمانی که از دارو برای بهبودی گرفتگی بینی استفاده می کنید حتما محتویات تشکیل دهنده آن را نیز مطالعه کنید، از اسپری های حاوی دکونژستان نیز می توانید استفاده کنید. اگر این اسپری را بیش از 4 تا 5 بار در روز بداخل بینی اسپری کنید، بینی شما ممکن دچار گرفتگی بیشتری نیز شود. بعضی اوقات این داروها موجب تحریک سیستم عصبی می شوند.


پیشنهاد امسیگ مشاهده محصولات تب سنج دیجیتال است.


نعنای فلفلی

نعنای فلفلی و ماده اصلی درون آن یعنی منتول، یک دکونژستان طبیعی و گیاهی است و موجب سبک شدن سینه هم می شود. این گیاه را می توانید در برخی از داروهای ضد سرفه و پمادهای مخصوص سینه مانند ویکس بیابید. همچنین دم نوش تهیه شده از این گیاه بسیار مفید می باشد. می توان از داروهای آماده این گیاه مصرف و یا اینکه به روش خود این معجون را تهیه کنید. برای تهیه دم نوش، یک قاشق غذاخوری از این گیاه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید برای 10 دقیقه باقی بماند. روزی 5 فنجان از این چای را بنوشید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید