در طول روز حتما آب بنوشید

در طول روز حتما آب بنوشید
هنگامی که ابی که مصرف میکنید با ابی که از بدن از دست میدهید برابر نباشد شما دچار تشنگی میشوید دلایل مصرف اب فراوان چیست؟

 

  1. سلامت قلب خطر بروز حمله قلبی را به میزان 41 درصد کاهش می دهد.
  2. کاهش وزن آب هیچگونه چربی،‌ کالری و کربوهیدرات و شکری ندارد و به کاهش وزن کمک می کند.
  3. پوست سالم پوست شما را پاکسازی کرده و به طور طبیعی آن را درخشان می کند.
  4. سم زدایی بدن آب به بدن در دفع سموم و حذف مواد زائد کمک می کند.
  5. ورزش بهتر کمبود آب می تواند مانع فعالیت درست ماهیچه های شما شود.
  6. انرژی کمبود آب می تواند انرژی شما را تحلیل ببرد و باعث شود شما احساس خستگی کنید.
  7. درمان سردرد سردردها عموما به دلیل کم نوشیدن و کمبود آب در بدن هستند.
  8. ریسک سرطان خطر بروز سرطان روده بزرگ را به میزان 45٪‌ و خطر سرطان مثانه را به میزان 50٪‌ کاهش می دهد.
  9. مصرف اب بالانس اب مورد نیاز بدن شما را فراهم میکند بدن شما از چیزی حدود 60% اب تشکیل شده است که وظایف ان شامل جذب مایعات بدن هضم غذا،گردش منظم خون،حمل مواد غذایی در بدن، واز میزان حرارت در بدن را تنظیم میکند. در حالت معمولی مغز شما با کلیه ها در تماس است و نشان میدهد چه قدر اب در بدن ذخیره شود و چه مقدار به ادرار تبدیل میشود. طبق گفته یکی از دانشمندان هنگامی که مایعات در بدن به حد پایین میرسد بدن ان را اعلام میکند مگر اینکه داروی خاصی مصرف کنید که ان تشنگی را نشان میدهد.باید به اندازه کافی اب میوه، اب،شیر . کافه مصرف کنید به غیر از الکل زیرا مصرف الکل باعث میشود مغز و کلیه ها را در گیر کرده و اب زیادی از بدن دفع میشود.
  10. آب میتواند به حفظ میزان کالری در بدن کمک کند. به طور کلی در طی سالیان زیاد افرادی که رژیم داشته اند اب زیادی مصرف میکنند تا وزن خود را کاهش دهند. چیزی که اهمیت دارد که خود اب به تنهایی کار اساسی در وزن کم کردن انجام نمیدهد. غذا با مصرف اب زیاد اصلا پیشنهاد نمیشود و مصرف مواد غذایی اب دار شامل سبزیجات، میوه جات و غلات کمک زیادی در نگه داشتن بالانس اب در بدن میکند.
  11. مصرف اب به عضله ها انرژی میرساند. سلولهایی که مقدار اب مورد نیاز را درون خود نگه نمیدارند باعث کم کاری عضله میشود اگر عضله ها به اندازه کافی اب نداشته باشند انها به طور مناسب کار نمیکنند.
  12. مصرف اب پوست را ابرسانی میکند. پوست شما مقدار زیاد اب در درون خود دارد و از دست رفتن اب بدن جلوگیری میکند،در حالیکه مصرف اب کم میتواند به افزایش چین و چروک اطراف چشم کمک کند. کم ابی باعث میشود پوست بدن شما چروکیده و خشک به نظر برسد و شما همچنین می توانید به طور مختصر در زمان کوتاه با استفاده کردن از مرطوب کننده ها از پوست خود محافظت کنید.
  13. اب به کلیه های شما کمک میکند. مایعات به طور کلی مواد مضر را از داخل و خارج پوست خارج میکند و زمانی که به اندازه کافی اب می خورید ادرار شما شفاف میباشد در صورت عکس ان رنگ ان تیره بوده، اگر شما به طور کلی اب کم مصرف میکنید این خود دلیلی است در دارا بودن ریسک بالا مبتلا شدن به سنگ کلیه مخصوصا در هوای گرم.
  14. مصرف اب میتواند به عملکرد روده ها کمک میکند، مصرف مایعات به صورت کامل جلوگیری میکند از یبوست کردن ولی اگر مصرف اب کم باشد خود روده اب زیادی از مدفوع جذب میکند و شخص دچار یبوست می شود.

پیشنهاد امسیگ: خرید ترازو تشخیصی با بهترین دقت و کیفیت


در ظرف مسی آب بنوشید

ظروف مسی چند سالی است که ظروف مسی در کنار ظروف تفلون و چدن مجددا رایج شده اند. ظروفی که بسیار گران هستند و اگر شما ظرفی از این جنس بخرید بسیار گران تر از همان ظرف با جنس دیگری برایتان تمام می شود اما طعم خوب غذا در ظروف مسی و خواصی که استفاده از این ظروف در پی خواهد داشت قیمت گران آن را توجیه می کند.
 
اکثر مردم در باره مزایای پختن غذا در این ظروف می دانند. اما آیا در مورد مزایای نوشیدن آب در این ظروف را نیز می دانید؟
 
مزایای نوشیدن آب در ظروف مسی
  • به شما کمک می کند وزن کم کنید.
  • کمک می کند جذاب بمانید.
  • کمک می کند از بیماری ها سریع تر بهبود پیدا کنید.
  • به حفظ سلامت تیروئیدتان کمک می کند.
  • ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
  • تولید رنگدانه های پوست و مو را تنظیم می کند.
  • به مبارزه با کم خونی کمک می کند.
  • از ابتلا به بیماری های دستگاه گوارش پیشگیری می کند.
  • قلب را تقویت می کند.
  • عملکرد مغز را تنظیم می کند.
  • درد ناشی از ورم مفاصل را کاهش می دهد.

 


پیشنهاد امسیگ: خرید تصفیه هوا به همراه ضمانت اصالت کالا


مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید