ارتباط میان بدخوابی و بیش فعالی

ارتباط میان بدخوابی و بیش فعالی
کسانیکه بیش فعالی دارند وقتی خسته می شوند علایم و نشانه های بیش فعالی در آن ها شدت می یابد. همین نشانه ها باعث بوجود آمدن مشکلات در خواب آن ها می شود. این چرخه همچنان ادامه دارد و برای افراد زیادی در دنیا اتفاق می افتد. تقریبا در بیش از 2/3 از افردای که مبتلا به بیش فعالی هستند این مشکلات وجود دارد. اما چرا این مشکل برای این افراد بوجود می آید؟ و راه حل چیست؟ هرچند متخصصین نمی دانند که ارتباط میان بی خوابی و بیش فعالی چیست اما می دانند که چه دلایلی موجب وخیم تر شدن این وضعیت در افراد مبتلا به این بیماری می شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که از این بیماری رنج می برید، در ادامه شما را با راه حل هایی که ممکن است در این زمینه به شما یاری رساند آشنا خواهیم کرد.

ارتباط اختلالات بی خوابی با بیش فعالی

اختلال مربوط به بی خوابی بیشتر از یک خواب بد شبانه است و اگر شما با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید و راحت  خوابیدن درشب، برای شما آرزو شده است، باید بدانید که امکان دارد که شما دچار اختلالات بیش فعالی هستید زیراپزشکان متخصص وقتی افرادی با این بیماری به آن ها مراجعه میکنند، اولین موردی که در آن ها بررسی می شود مشکلات بیخوابی است.
 
پیشنهاد امسیگ: خرید دستگاه فشارسنج دیجیتال

به چه دلیل بیش فعالی باعث بی خوابی می شود؟

به غیر از شرایط نرمالی که ممکن است برای هر شخصی بی خوابی را به ارمغان بیاورد، برای کسانی که به بیش فعالی دچار هستند چالش های بیشتری وجود دارد که این چالش ها شامل موارد زیر می باشد.

مشکل نگه داشتن زمان و برنامه ریزی

کسانیکه دچار بیش فعالی هستند اغلب نمی توانند تمرکز داشته باشند وبراحتی این افراد دچار حواس پرتی می شوند. حتی زمانیکه به رختخواب میروند نمی توانند فکر خود را آرام کنند و استراحت کنند و به خاطر این بی نظمی در خواب اغلب نمی توانند ساعت مناسبی را برای خواب اختصاص دهند.

داروها

داروهایی که برای درمان بیش فعالی استفاده می شود می تواند باعث بی خوابی شود و داشتن خواب و استراحت کافی را کاری دشوارتر کند. مصرف کافئین، چای و نوشابه های گازدار و شکلات، به هنگام خواب، تاثیر کمتری نسبت به مصرف این داروها برای بیدار ماندن دارند!

شرایط دیگر

کسانیکه دچار بیش فعالی هستند بیشتر دچار اختلالات خلق و خو، استرس، افسردگی هستند همچنین در این افراد استفاده از مواد مخدر بیشتر دیده می شود و همین موضوع مشکلات بیشتری را برای خواب آن ها بوجود می آورد.

 

برای داشتن خوابی راحت، همین حالا بالشت طبی امسیگ را خریداری کنید!

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید