راه های درمان افسردگی را بشناسید

راه های درمان افسردگی را بشناسید
افسردگی یکی از شایعترین بیماری های روحی است که بسیاری از افراد جوامع مدرن امروزی را درگیر خود کرده است. در صورتی که این بیماری تشخیص داده نشود و فرد مبتلا به آن، تحت درمان های لازم قرار نگیرد ممکن است این بیماری برای فرد عواقب خطرناکی در پی داشته باشد و حتی به قیمت از دست دادن جان بیمار تمام شود.

افسردگی انواع مختلفی دارد و بسته به نوع و شدت آن می تواند شامل درمان های متفاوتی باشد. بعضی از افراد تحت درمان روانکاوی قرار می گیرند و از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند و در کنار مصرف داروهای تجویز شده، ورزش نیز می تواند به درمان بهتر و سریعتر این بیماری کمک شایانی کند. چناچه مصرف داروهای ضد افسردگی کمکی به بهبودی فرد نکند، ممکن است پزشک متخصص از روشهای دیگرمانند روش درمانی الکتروشوک استفاده کند.

اگر بیماری دارید که دچار افسردگی شده می توانید پیشنهاد خرید ماساژور را به ایشان دهید. دریافت ماساژ و توجه به عضلات بدن مانند ورزش کردن به بهبود علائم افسردگی کمک می نماید.

اگر شما دچار اختلال دوقطبی هستید، پزشک متخصص ممکن از داروهای ضد افسردگی، با توجه به علائم و نشانه ها و همچنین سابقه ی پزشکی شما، برای درمان این اختلال استفاده کند. داروهای که در خلق و خوی شما ثبات ایجاد می کنند (Mood-stabilizing drugs )نیز می تواند برای شما مفید باشد.

دارو و درمان های تجویز شده برای هر کسی می تواند منحصر بفرد باشد، شاید شما به میزان و نوع متفاوتی از دارو نیاز داشته باشید. در نتیجه با توجه به تشخیص پزشک متخصص بهترین راه درمان برای شما انتخاب خواهد شد. همچنین داروهای ضد افسردگی برای اینکه تاثیر کامل خود را داشته باشند به زمان نیاز دارند تا شما بتوانید شاهد اثر آن ها باشید.

برای انتخاب روش درمانی مناسب شاید شما نیاز به مراجعه به روانکاو های متفاوتی را داشته باشید تا در نهایت بهترین روانکاو(شخصی که بیشتر با وی احساس راحتی می کنید) و مناسب ترین روش را برای خود برگزینید. انتخاب روانکاو مناسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هر چه شما بتوانید مشکلات خود را با  او راحت تر درمیان بگذارید نتیجه بهتری در درمان خود خواهید گرفت.


انواع دستگاه فشارسنج دیجیتال با دقت و عملکرد بالا


داروهای افسردگی

داروهای ضد افسردگی باعث تخفیف احساس غم و ناامیدی در شما می شوند و همچنین ممکن است خلق و خوی شما را نیز بهبود ببخشند. تنها پزشک متخصص شما می تواند بگوید کدام دارو برای شما مناسبتر است و از عوارض جانبی کمتری برخودار است.

داروهای ضدافسردگی با تاثیر بروی انتقال دهنده‌های عصبی  در مغز باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. سه ماده شیمیایی حیاتی و مهم در کیفیت خلق و خوی شما، سروتونین و نوراپینفرین و دوپامین هستند.

تحقیقات نشان داده اند که کسانی که دچار افسردگی می شوند انتقال دهنده های عصبی مغز، این سه ماده شیمیایی بدرستی کار نمی کنند. داروهای ضد افسردگی موجب بهبود عملکرد انتقال دهنده های این ماده های شیمیایی در مغز می شوند و در نتیجه حالت روحی شما بهبود می یابد هرچند هنوز دانشمندان نتوانسته اند علت  و چگونگی عملکرد این داروها را متوجه شوند اما تاثیر مثبت این داروها کاملا اثبات شده است.

معمولا پزشک به شما پیشنهاد میدهد تا مدتی از داروهای ضدافسردگی حتی بعد از بهتر شدن استفاده کنید زیرا با ادامه دارو ها شما ریسک بازگشت علائم و نشانه های افسردگی را کاهش می دهید.افسردگی یکی از شایعترین بیماری های روحی است که بسیاری از افراد جوامع مدرن امروزی را درگیر خود کرده است.

در صورتی که این بیماری تشخیص داده نشود و فرد مبتلا به آن، تحت درمان های لازم قرار نگیرد ممکن است این بیماری برای فرد عواقب خطرناکی در پی داشته باشد و حتی به قیمت از دست دادن جان بیمار تمام شود. افسردگی انواع مختلفی دارد و بسته به نوع و شدت آن می تواند شامل درمان های متفاوتی باشد.

بعضی از افراد تحت درمان روانکاوی قرار می گیرند و از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند و در کنار مصرف داروهای تجویز شده، ورزش نیز می تواند به درمان بهتر و سریعتر این بیماری کمک شایانی کند. چناچه مصرف داروهای ضد افسردگی کمکی به بهبودی فرد نکند، ممکن است پزشک متخصص از روشهای دیگرمانند روش درمانی الکتروشوک استفاده کند.

اگر شما دچار اختلال دوقطبی هستید، پزشک متخصص ممکن از داروهای ضد افسردگی، با توجه به علائم و نشانه ها و همچنین سابقه ی پزشکی شما، برای درمان این اختلال استفاده کند. داروهای که در خلق و خوی شما ثبات ایجاد می کنند (Mood-stabilizing drugs) نیز می تواند برای شما مفید باشد.

تغییر در برخی عادات روزانه و مثبت کردن شیوه زندگی بسیار مهم است. افرادی به خودشان توجه می کنند کمتر دچار افسردگی می شوند. به سلامت جسمی و زیبایی صورت خود توجه کنید و کارهایی برای بهتر کردن خود انجام دهید. مثلا با استفاده از دستگاه بخور به صورت خود بخور دهید تا هم اکسیژن بیشتری را نفس بکشید هم روی زیبایی پوست شما تاثیر گذار باشد؛ ورزش و پیاده روی کنید؛ با افراد مثبت ارتباط بگیرید، زمانی را با کودکان سپری کنید و کارهایی از این دست که نشاط برایتان به همراه داشته باشد.

دارو و درمان های تجویز شده برای هر کسی می تواند منحصر بفرد باشد، شاید شما به میزان و نوع متفاوتی از دارو نیاز داشته باشید. در نتیجه با توجه به تشخیص پزشک متخصص بهترین راه درمان برای شما انتخاب خواهد شد. همچنین داروهای ضد افسردگی برای اینکه تاثیر کامل خود را داشته باشند به زمان نیاز دارند تا شما بتوانید شاهد اثر آن ها باشید. برای انتخاب روش درمانی مناسب شاید شما نیاز به مراجعه به روانکاو های متفاوتی را داشته باشید تا در نهایت بهترین روانکاو(شخصی که بیشتر با وی احساس راحتی می کنید) و مناسب ترین روش را برای خود برگزینید. انتخاب روانکاو مناسب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هر چه شما بتوانید مشکلات خود را با  او راحت تر درمیان بگذارید نتیجه بهتری در درمان خود خواهید گرفت.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید