راه های آسان کاهش وزن

راه های آسان کاهش وزن
آیا شما هم مانند بسیاری از افراد خواهان کاهش وزن هستید و از تمامی روش ها و رژیم های گفته شده پیروی کرده اید و به نتیجه دلخواه خود نرسیده اید؟ باید بدانید بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند، درهمین وضعیت به سر می برند و شاید هم دیگر از امتحان متدهای جدید خسته شده اند.

اما خبر خوب برای شما اینست که در این مقاله قصد داریم با راه های واقعی کاهش وزن شما را آشنا کنیم و حالا زمان آن رسیده که شما نیز به یک راهکار جدید برای کاهش وزن روی آورید. لازم به ذکر است استراتژی های ذکر شده در این مقاله تماما راه هاییست که به اثبات رسیده است.

در اهداف رژیم غذایی که برای خود تعیین کرده اید تجدید نظر کنید.

وقتی رژیم غذایی می گیرید، بطور معمول برای این رژیم غذایی زمانی را برای شروع تعیین کرده و به مدت مشخص و خاصی ادامه می دهید، البته اگر مانند خیلی از افراد در این میان رژیم خود را نشکنید. نکته اصلی در رژیم غذایی این است که شما باید یک برنامه اصلی برای تغییر کلی سبک غذایی خود داشته باشید و استفاده از غذاهای سالم را، محدود به یک زمان و دوره خاص نکنید.

به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید معنای تازه ای بدهید.

به جای اینکه به خود بگویید می خواهید لاغر شوید تا شلوار جینی که دارید اندازه تان شود! بگویید می خواهید با کاهش وزن احساس شادابی داشته باشید. زمانی که اهداف برگرفته از یک احساس درونی باشند، باعث می شوند تا به نتیجه بهتری دست یابیم، پس سعی کنید به این فکر کنید که با کاهش وزن چه احساسی بدست می آورید.

از برنامه و روش های که جواب نداده اند دست بکشید.

از برنامه ها و کارهایی که قبلا انجام می دادید و از آن ها به نتیجه ایی نرسیده اید خودداری کنید و به این فکر کنید چه کار متفاوتی نسب به آن موقع می توانید انجام دهید. برای مثال اگر برای شما دوری کردن از میان وعده ها دشوار بوده است و زمانیکه در محیط کار بوده اید نمی توانستید از اسنک ها دوری کنید وبعد از مصرف آن، شب برای جبران به ورزش کردن می پرداختید، این بار روز خود را با دویدن و ورزش آغاز کنید و به همراه خود اسنک سالم داشته باشید.

تغییرات کوچکی که می توانید در سبک زندگی خود بدهید

می توانید براحتی به کاهش وزن موردنظرتان دست یابید، مثلا اگر شب ها به جای خوردن چیپس از میوه استفاده کنید و میوه ها را جلوی چشم در آشپزخانه بگذارید برای شما تغییر این عادت بسیار ساده تر خواهد بود.

دوستان خود را در جریان تغییر رفتار خود بگذارید تا به شما یادآور شوند

یکی دیگر از روش های موثری که می توانید استفاده کنید این است که اطرافیان خود، دوستان، همکاران، خانواده را از تغییرتی که قرار است در سبک زندگی خود بدهید آگاه کنید. به آن ها دقیقا بگویید به چه چیزی احتیاج دارید و آن ها چه کمکی می توانند به شما بکنند سعی کنید دقیق باشید و نیازهای خود را کاملا بازگو کنید، بطور مثال شاید شما بخواهید که آن ها به شما یادآوری نکنند که باید غذایی را بخورید یا نخورید.


در مقاله های قبلی در این سایت به راه های کاهش وزن اشاره شد. در این مقاله قصد داریم به ادامه روش های کاهش وزن اشاره کنیم تا زمانی که قصد به کم کردن وزن خود دارید، آن را از روش صحیح انجام داده و به نتیجه دلخواه و البته از همه مهمتر لاغری ماندگار(بدون بازگشت) دست یابید.
  • زمانی که خوراکی مورد علاقه شما تخفیف خورده و یا کلاس ورزشی شما به مکان جدیدی انتقال پیدا کرده است، باید برای این مواقع برنامه پشتیبان برای خود داشته باشید تا از مسیر رژیم غذایی خود خارج نشوید. بطور مثال سعی کنید از اسنک های سالم به جای خوراکی مود علاقه تان که حالا شامل تخفیف هم شده است استفاده کنید و یا اسم خود را دریک کلاس جدید ورزشی و یا متفاوت ثبت نام کنید. در واقع مسئله اصلی اینست که همیشه آمادگی تغییرات  در برنامه روتین خود را داشته باشید و نگذارید چیزی شما را از مسیر اصلی خارج کند.

 

  • با خودتان مهربان باشید و گاهی کمی تخطی از رژیم برای شما مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر به خودتان خیلی سخت بگیرید،انجام ندادن این کارهای کوچک تبدیل به کنار گذاشتن و دلزدگی کلی شما از رژیم غذایی خواهد شد. شما بعد از مدتی قادر خواهید بود جلوی همین هوس های کوچک را نیز بگیرید و طبق گفته پزشکان اصولا کسانی که موفق در کاهش وزن خود شده اند،  اول کمی از مسیر منحرف شده و بعد توانایی و قدرت  ماندن در رژیم غذایی خود را پیدا کرده اند.
 
  • زمانی که احساس گرسنگی می کنید، به این احساس شماره ای بدهید بطور مثال از 1 تا 10 چقدر گرسنه هستید، عدد 10 یعنی بسیار گرسنه هستید. استفاده از این روش جلوی ریزخواری و زیاده خواری را می گیرد. شما باید زمانی غذا بخورید که به گرسنگی تان عدد 5 را بدهید. اگر می دانید که زمان غذا خوردن را ندارید از اسنک های کوچک و یا میان وعده غذایی کوچک استفاده کنید. با این کار می توانید جلوی گرسنگی شدید را بگیرید و در نهایت از پرخوری جلوگیری کنید.
 
  • سعی کنید برنامه ورزشی و غذایی خود را روی کاغذ و یا برنامه ای در گوشیتان ثبت کنید. بطور مداوم فعالیت های ورزشی و غذایی ها را که مصرف می کنید را ثبت کنید،  با این روش می توانید انگیزه بیشتری پیدا کنید و وقتی نتیجه آن را ببینید اگر آنچه که می خواستید نبود، می توانید براحتی تغییر مورد نظر را برنامه خود ایجاد کنید. با این کار شما بطور مداوم در حال مانیتور و کنترل کردن پیشرفت  خود هستید.
 
آیا شما هم زمانی که دچار استرس و نگرانی می شوید و یا عصبانی  و غمگین هستید رو به غذاها و خوراکی ها می آورید ؟ اگر تغییرات احساسی شما باعث منحرف شدن از رژیم غذایی می شود، شما باید این تغییرات احساسی را شناسایی کنید و در مواقعی که همچین احساسی پیدا کردید سعی کنید بطور مثال با گوش کردن به موزیک، صحبت با دوستان و یا کارهای دیگری که باعث آرامش شما می شود سعی در ایجاد احساس آرامش در خود کنید.
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید