تاثیرات استرس بر روی بدن

تاثیرات استرس بر روی بدن
استرس یعنی آمادگی بدن برای واکنش به هر تغییری که در محیط پیرامون برای شما بوجود می آید. واکنش بدن نسبت به این تغییرات، فیزیکی، روحی و احساسی می باشد.

استرس یک واکنش طبیعی بدن  است. بسیاری از اتفاقاتی که در اطرافتان روی می دهد و یا خودتان انجام می دهید به بدن استرس وارد می کند. از شرایطی که در محیط اطراف برای شما روی می دهد، استرس خوب و یا بد را تجربه می کنید. از جر و بحث با عزیزانتان تا زمانیکه پشت چراغ قرمز مانده اید و ممکن است به قرارتان دیر برسید و یا حتی وقتی که در شرف ازدواج هستید و می خواهید زندگی جدیدی تشکیل دهید، همه و همه باعث درگیری ذهنی و استرس روزانه شما می شوند.

استرس چگونه بروی سلامتی تاثیر می گذارد؟

بدن ما انسانها برای استرس و واکنش به آن طراحی شده است. استرس می تواند مثبت باشد مانند زمانی که در کارتان ترفیع می گیرید و یا مسئولیت بزرگتری به شما در زندگی داده می شود. این حالت شما را هوشیار نگه می دارد تا از خطرات احتمالی که ممکن است جان شما را تهدید کند مصون بمانید. استرس همچنین می تواند منفی باشد، زمانیکه پی در پی با مشکلات زیادی روبه رو هستید و بدون اینکه در این میان به خود استراحت بدهید همچنان مضطرب هستید، نتیجه این می شود که در بدن شما تنش های مربوط به استرس ساخته می شود و مدیریت آن از دست شما خارج می شود.


خرید ماساژور بدن برای ریلکس کردن و کاربردهای درمانی


نشانه‌هایی از وجود استرس و عوارض آن

وقتی دچار استرس منفی هستید، نشانه هایی مانند سردرد، دلشوره، فشارخون بالا، درد قفسه سینه و یا بی خوابی را تجربه می کنید. مطالعات نشان می دهد که استرس سلامتی را به خطر می اندازد و موجب بیماری می شود و یا علایم و نشانه ها ی بیماری های دیگر را وخیم تر می کند.

یکی از بدترین عوارض جانبی که استرس می تواند برای شما داشته باشد نحوه نادرست کنترل آن است، اغلب اوقات افراد برای رهایی از استرس به روش های نا صحیح روی می آورند. بطور مثال استفاده از مشروبات الکلی، تنباکو و یا دارو، از این دسته عادت های اشتباه و زیان بار بشمار می روند. متاسفانه به جای اینکه بدن را از حالت آماده باش خارج کنید و به حالت ریلکس برگردانید، استفاده از این روش ها  نه تنها بدن را از استرس بیرون نمی آورد بلکه موجب ماندن بدن در همان حالت می شود و مشکلات بیشتری را بوجود می آورد.

  • 43 درصد از بزرگسالان از عوارض سلامتی که استرس برای بدن آن ها داشته است رنج می برند.
  • 75 تا 90 درصد از ویزیت های پزشکی در طول هفته مربوط به بیماری و یا شکایتی است که مردم از استرس و عوارض ناشی از آن دارند، است.
  • استرس نقش مهمی در بیماری هایی مانند سردرد، فشارخون بالا، مشکلات قلبی، دیابت، مشکلات پوستی، آسم، افسردگی و اضطراب دارد.
  • استرس در محیط کاری نیز باعث خسارت می شود، سالانه 300 بیلیون دلار خسارت ناشی از استرس در محیط های کاری آمریکا می باشد.
  • در 50 درصد از کسانیکه به استرس دچار هستند اختلالات احساسی بوجود می آید و متاسفانه در طول زندگی همراه همیشگی آن هاست.

خرید دستگاه بخور اصل آلمان


 

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید