دوستداران چای سبز بیشتر عمر می کنند

دوستداران چای سبز بیشتر عمر می کنند
اخیرا تحقیقاتی انجام شده است که در آن نشان می‌دهد کسانی که چای سبز می نوشند و عاشق این چای گیاهی هستند، زندگی طولانی تر و سالم تری دارند. محققین با تحقیق روی 100 هزار چینی، که به طور متوسط سه بار در طول هفته چای سبز می نوشند دریافته اند که این افراد ریسک ابتلا به حمله قلبی و سکته بسیار پایینی دارند و در 7 سال آینده زندگی خود به هیچ کدام از این بیماری ها دچار نخواهند شد.

خبر خوب برای افرادی که چای می نوشند نیز این است که انتظار می رود زندگی طولانی تری نسبت به سایر افراد داشته باشند. در سن 50 سالگی و یا همان میانسالی، این افراد نسبت به هم سن و سال هایشان، یکسال طولانی تر زندگی کنند. نتیجه این تحقیقات در سال 2020 منتشر شده است و آخرین یافته های پزشکی در مورد تاثیرات مفیدی است که چای سبز بروی سلامتی دارد، است. این تحقیقات بر اساس مشاهداتی که صورت گرفت انجام شد، محققین از افراد راجع به سبک زندگی، عادتها و سایر فاکتور ها سوال می پرسیدند و در نتیجه میزان سلامتی آن ها را می سنجیدند. این روش از تحقیق محدودیت هایی را نیز به همراه داشت بطور مثال مردم نمی توانستند بطور خاص به مصرف چای سبز و تاثیرات آن در زندگی خود اشاره کنند.

خواص چای سبز

با مطالعاتی که در کشور های مختلف و بروی افراد مختلف انجام شده است، خواص و مزیت های چای سبز دیگر بر هیچکسی پوشیده نیست. در حال حاضر برای اثبات این مزیت ها، تحقیقات آزمایشگاهی و علمی نیز وجود دارد.

  1. مصرف چای سبز تاثیر بسزایی روی کلسترول دارد.
  2. قند خون، فشارخون را تنظیم می‌کند.
  3. سبب کاهش وزن می‌شود.
  4. بر سلامت عمومی بدن تاثیر می‌گذارد.
  5. کم شدن ریسک ابتلا به امراض قلبی
  6. کاهش خطر ابتلا به بیماری سرطان

کسانیکه چای سبز می نوشند شاید از لحاظ های دیگر از کسانیکه چای نمی نوشند نیز متفاوت باشند. طبق تحقیقاتی که در ایالات متحده انجام شد، دریافته اند که سبک زندگی این افراد بطور کلی سالم تر از افرادی است که اصلا چای نمی نوشند. در تحقیقات جدیدی که صورت گرفت محققان توانستند اطلاعاتی راجع به عادات روزانه و سبک زندگی مانند میزان ورزش، سیگار، میزان تحصیلات ، رژیم غذایی، بدست آورند. هرچند همچنان بدست آوردن اطلاعات راجع به همه چیز غیر ممکن بنظر میرسد.

 

چای سبز کالری ندارد و سرشار از آنتی اکسیدان است و نوشیدنی بسیار سالمی است که می توانید در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. اگر از داروهایی مصرف می کنید که با کافئین تداخل دارد آگاه باشید که چای سبز هم کافئین دارد و می تواند شما را بی خواب کند. بزرگسالان چینی که بروی آن ها مطالعات صورت گرفت، از کسانی بودند که نه بیماری های قلبی داشتند و نه سرطان. طی مصاحبه ای که با هریک  از این افراد انجام شد، سبک زندگی، تاریخچه پزشکی، فشارخون و کلسترول آن ها نیز اندازه گیری شد.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید