باید و نباید های زانو درد

باید و نباید های زانو درد
شما می توانید کارهای زیادی برا کاهش درد زانو انجام دهید. دردی که دارید ممکن است از جراحات و صدمات و یا آرتروز باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم شما را با مواردی که باید آن ها را رعایت کنید، آشنا کنیم تا بتوانید خود را از رنج زانو درد، رها کنید.

از استراحت بیش از اندازه پرهیز کنید

خواب و یا عدم فعالیت بیش از اندازه باعث ضعیف شدن عضلات می شود. که این ضعف موجب وخیم تر شدن درد مفاصل و آرتروز می شود. پیشنهاد می شود از برنامه های ورزشی مناسب با وضعیت زانو خود پیروی کنید. اگر از نحوه صحیح انجام حرکات ورزشی اطلاع ندارید و یا نمی دانید که چه حرکت ورزشی برای شما مناسب است، با فیزیوتراپیست و یا پزشک خود حتما مشورت کنید.

ورزش کنید.

ورزش های کاردیو، باعث افزایش قدرت عضلاتی می شود که زانو های شما را حمایت می کنند. انجام حرکات ورزشی با وزنه نیز همین کاررا برای شما انجام می دهد. ورزش های کاردیو که برای شما مناسب است شامل، پیاده روی، شنا، ایروبیک در آب ودوچرخه ثابت است. تای چی نیز برای نرم شدن رگ ها بسیار مفید است.

مراقب زمین خوردن باشید.

زانو ها وقتی در شرایط نا متعادل قرار دارند ممکن است باعث زمین خوردن شما شود. در تاریکی راه نروید، از نرده ی پله، به هنگام بالا و پایین رفتن استفاده کنید.

از روش RICE استفاده کنید.

استراحت، یخ، فشار، بالا نگه داشتن، زمانی که زانوی شما آسیب می بیند بهتر است کاملا استراحت کنید، بروی زانو یخ بگذارید و از باند های کشی برای محکم نداشتن آن استفاده کنید و در نهایت زانو را بالا نگه دارید.

به وزن خود توجه داشته باشید.

اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن باعث می شود که استرس و فشار از روی زانو های شما برداشته شود.

از واکر و یا کمکی استفاده کنید.

عصا و یا سایر محصولاتی که به راه رفتن شما کمک می کند، بار اضافی را از روی زانو های شما بر می دارد، پس بدون اینکه از آن ها خجالت بکشید برای بهبود زانو های خود از این وسایل استفاده کنید.

در انتخاب کفشهایتان حساسیت به خرج دهید.

کفش هایی که کفی طبی دارند می توانند در کاهش درد زانو به شما کمک کنند. در برخی از مواقع پزشکان نوعی کفی خاص به شما می دهند که بتوانید در کفش تان استفاده کنید. در این مورد بهتر است حتما با پزشک یا فیزیوتراپیست خود صحبت کنید.

از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید.

در 72 ساعت اول جراحت زانو، برای کاهش درد و التهاب، بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید. استفاده از کیسه های مخحصوص کمپرس سرد برای 15 تا 20 دقیقه، 3 تا 4 بار در روز بسیار مفید می باشد. می توانید کیسه یخ را درون حوله پیچیده و روی زانوی خود بگذارید. بعد از کمپرس سرد، می توانید با دوش آب گرم، کیسه آب گرم و یا حوله داغ  حدود 15 تا 20 دقیقه، سه تا 4 بار در روز، روند بهبودی را سرعت ببخشید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید