مقایسه میگرن با سینوزیت

مقایسه میگرن با سینوزیت
بینی گرفته دارید و دچار آبریزش بینی شده اید؟ پیشانی و گونه هایتان درد می کند؟ پیش خود فکر می کنید که حتما سینوزیت گرفته اید و این علائم همگی بیانگر ابتلا به این بیماری هستند؛ درست است ؟ شاید هم نه، گرفتگی بینی و سردرد همچنین نشانه های میگرن نیز هستند.

یکی از مسائلی که برای عموم جا افتاده است اینست که این علایم را تنها به سرماخوردگی و سینوزیت مرتبط می دانند، البته لازم به ذکر است که در این میان تشخیص های اشتباه پزشکی نیز وجود دارد، تحقیقات نشان داده اند که 95 درصد از افرادی که فکر می کردند، دچار سردرد سینوزیتی شده اند در واقع از سردرد میگرنی رنج می برده اند. در این مقاله می خواهیم به راه های شناسایی این دو بیماری از یکدیگر اشاره کنیم و اینکه چگونه می توانید این دو را از هم جدا کنید.

نشانه های مشابه سردرد میگرنی با سینوزیت

  • آبریزش بینی
  • بینی گرفته
  • آبریزش چشم
  • فشار و درد در قسمت پیشانی

نشانه هایی که سردرد میگرنی با سینوزیت را از هم تفکیک می کند

مایعی که بدلیل عفونت سینوس ها از بینی خارج می شود زردرنگ و یا سبز است اما اگر میگرن داشته باشید این مایع بیرنگ و شفاف است. وقتی عفونت سینوزیت داشته باشید همراه آن تب و کوری مشام را نیز دارید. اما میگرن موجب حساسیت به نور و صدا، حالت تهوع، سرگیجه، تاری دید می شود؛ همچنین اشتها نیز کم خواهد شد.

میگرن بیماری ارثی است که در خانواده وجود دارد و در زنان 3 برابر بیشتر از مردان رایج است.

اگر همچنان شک دارید که چه چیزی باعث درد شماست و نمی توانید تشخیص دهید که آیا میگرن است و یا سینوزیت از خودتان این سوال ها را بپرسید.

  • آیا در 3 ماه اخیر این سردرد ها باعث شده اند تا در انجام کارهای روزمره تان اخلال ایجاد شود یا خیر؟
  • آیا این سردردها همراه با حالت تهوع است یا خیر؟
  • آیا نور و صدا موجب آزارتان میشود وقتی دچار سردرد هستید ؟

اگر به 2 سوال از این سوال ها جوابتان مثبت است، احتمال اینکه دچار سردرد میگرنی شده باشید بسیار افزایش می یابد.

درمان سینوزیت

وقتی سردرد دارید نتیجه مشخص است باید درمان شوید ولی اینکه برای شما چه درمانی درنظر گرفته می شود کاملا بسته به تشخیص درست سردرد شما دارد.

برای سردرد سینوزیتی، تمرکز درمان بر روی آبریزش و گرفتگی بینی و همچنین خشک شدن رطوبت حفره های سینوزیتی قرار دارد تا با از بین بردن این رطوبت ها فشار از روی فضای پشت گونه ها برداشته شود و از درد رهایی یابید، همچنین درمان التهابات وعفونت نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. بطور معمول برای درمان شما از داروهایی مانند دکونژستانت، آنتی هیستامین و یا آنتی بیوتیک و یا ترکیب این داروها، استفاده خواهید کرد. مصرف این داروها برای کسانیکه میگرن دارند خطرناک می باشد.

دانشمندان معتقد اند که میگرن بر اثر یک سری تغییرات در سلول های مغز و سلول های عصبی بوجود می آید و همچنان دلیل بروز این بیماری بر همگان ناشناخته است.

درمان میگرن

درمان میگرن شامل مصرف مسکن های تجویز شده است.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید