4 نکته سلامتی ساده برای زنان 20 تا 30 ساله

4 نکته سلامتی ساده برای زنان 20 تا 30 ساله
هنگامی که شما در سن 20 تا 30 سالگی هستید، اگر شیوه زندگی مناسب و سالمی داشته باشید برای مدت زمان بیشتری می توانید بدنی سالم و جوان داشته باشید. از نظر پزشکان در این سن بدن شما در بهترین وضعیت خود می باشد و هر چه شما بیشتر تلاش کنید که این را حفظ کنید، در دوران میانسالی و پیری کمتر دچار مشکل می شوید.در اینجا به شما چند نکته ساده برای حفظ سلامتی بدنتان در این سن را بیان می کنیم :

برنامه رژیمی و ورزشی مناسب برای سلامت قلب خود داشته باشید.

غذاهای سرخ شده و چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و همچنین روزانه حداقل یک ساعت تمرین ورزشی ساده مانند پیاده روی را در برنامه روزانه خود جای دهید.

رژیم غذایی درست در کنار تمرین ورزشی کافی هدیه ای است که میتواند سلامتی بدن شما را تا سالها تضمین نماید.

اگر در این سن این عادتها را در برنامه روزانه خود بگنجانید طبیعتا طول عمر مفید بیشتری نیز خواهید داشت. از طرفی اگر در برنامه زندگی خود قصد بچه دار شدن دارید، می توانید مولتی ویتامین مصرف نمایید.توجه نمایید که بهتر است از مولتی ویتامینی استفاده کنید که مقدار زیادی اسید فولیک یعنی حدود 400 تا 800 میکروگرم را در روز به بدن شما بدهد.

بهتر است این ویتامین را یک ماه قبل از باردار شدن شروع کنید و مصرف آن را تا 3 ماهه اول دوران بارداری ادامه دهید.


با پزشک خود به طور منظم در ارتباط باشید.

با دکتر خود به طور منظم ملاقات کنید. تغییرات بدنی خود را برای وی شرح دهید و از طبیعی بودن علت آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که بدترین بیماری ها نیز در ابتدای ابتلا قابل کنترل یا حتی درمان هستند. پس پیشگیری را جدی بگیرید.


تاریخچه سلامت خانواده خود را بدانید.

بهتر است بدانید که در اعضای خانواده شما چه بیماری هایی وجود دارد. آیا یکی از بستگاه شما به بیماری خاصی مبتلاست؟ آیا این می تواند به این معنی باشد که شما نیز در خطر ابتلا به آن بیماری هستید؟ به عنوان مثال بررسی کنید که آیا خواهر، مادر یا مادربزرگ شما قبل از سن 50 سالگی بیماری خاصی مانند سرطان سینه یا بیماری قلبی داشته است؟ آیا از بستگان دور تر شما کسی به بیماری دیابت مبتلا بوده است؟

این ها سوالاتی هستند که ممکن است در مواقع مشکوک پزشک شما بپرسد و درست بودن این اطلاعات کمک زیادی به تشخیص یا درمان بیماری شما دارد.


واکسن ها و تست های سلامتی را فراموش نکنید.

اطمینان حاصل کنید که بعد از سن 21 سالگی، هر 3 سال یک بار آزمایش سرطان دهانه رحم دهید. این آزمایشات تا سن 65 سالگی بهتر است تکرار شود و بعد از 5 سال حتی بهتر است کنار آن آزمایش HPV نیز بدهید. این آزمایش از این نظر مفید است که اکثرا سرطان های دهانه رحم ناشی از عفونت با ویروس HPV می باشد.

اگر شما رابطه جنسی دارید و در آن زمینه فعال هستید، خطر ابتلا به STD ها در شما بیشتر است. بهتر است هر ساله آزمایشات مربوط به کلامیدیا و gonorrhea را انجام دهید. در کنار آن، آزمایش HIV و سایر آزمایشات مربوط به STD ها مانند تریکومونیا، سیفلیس و هپاتیت B را نیز فراموش نکنید. مطالعه مقاله علائم ایدز در زنان را به شما پیشنهاد می کنیم.

حتما حداقل هر 2 سال یکبار فشارخون خود را نیز اندازه بگیرید. اگر فشارتان بالاتراز حد طبیعی ( 120/80 ) بود، شما در معرض فشار خون بالا هستید و نیاز است که آزمایشات دیابت نیز انجام دهید. همچنین کلسترولتان را نیز آزمایش کنید و از پزشک خود در مورد میزان طبیعی آن برای بدن خود سوال کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید