7 روش مراقبت از پوست بدن

7 روش مراقبت از پوست بدن
شاید شما هم مثل بقیه افراد، رژیم و روش های مراقبت مخصوص به پوست صورت را دارید و تنها به صورت و گردن خود اهمیت میدهید و به 80 درصد پوست بقیه بدن بی توجه هستید.

اکثر ما فکر میکنیم پوست بدن احتیاج به مراقبت ویژه ای ندارد، اما اگر خواستار این هستید که با بالا رفتن سن، همچنان پوست بدنتان در لباس های که میپوشید زیبا جلوه کند، باید به پوست بدن خود اهمیت بدهید و از آن مراقبت کنید. درادامه این مقاله سعی داریم شما را با روش هایی آشنا کنیم که وقتی به سن 80 سالگی رسیدید، پوست بدنتان چروک نداشته باشد.

از دوش گرفتن های طولانی با آب گرم اجتناب کنید.

مطمئنا، شما احساس خوبی از دوش گرفتن با آب گرم دارید، اما این کار چربی ضروری پوست شما را از بین می برد. به خصوص در زمستان، دوش گرفتن خود را به 3 تا ۱۰ دقیقه محدود کنید و از آب ولرم استفاده کنید. به یاد داشته باشید هرچه آب داغتر باشد پوست بیشتر خشک میشود.

از شامپو بدن ملایم و یا صابون های مخصوص پوست حساس برای شستشو بدن استفاده کنید.

از صابون‌هایی که شامل چربی اضافه مانند: صابون Dove هستند، استفاده کنید.  چربی اضافه یک لایه مرطوب کننده بر روی پوست شما بعد از استحمام باقی می گذارد.

با حمام نمک پوست بدن را از سموم پاکسازی کنید.

وان حمام را با آب گرم پر کنید و همچنین دقت کنید که نمک را بنا بر وزن افراد باید استفاده کرد برای بعضی نصف فنجان برخی دیگر یک فنجان و بالاتر را به آب اضافه کرده، سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه در وان قرار بگیرید.

همیشه برای شستشوی بدن از یک لیف استفاده کنید.

با استفاده ازلیف از شر سلول‌های مرده پوست خلاص می شوید و همچنین از زیر پوستی شدن موهای بدن خود جلوگیری می کنید. برای اینکه پوست خود را صاف تر کنید، می توانید لیف خود را به چند قطره از یک پاک کننده حاوی آلفا‌ هیدروکسی اسید آغشته کنید.

همیشه پوست بدن را مرطوب نگه دارید.

بعد از هربار استحمام تمامی پوست بدن را آغشته به لوسیون و یا کرم های مرطوب کننده کنید. مرطوب کردن پوست را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. پس از آرام خشک کردن پوست خود با استفاده از حوله، از کرم مناسب برای پوست خود استفاده کنید این کار کمک خواهد کرد تا هیدرولیپیدی که اپیدرم شما را پوشش می دهد، بازگردانده شود. فراموش نکنید که از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید.

غذاهای سالم و متعادل بخورید.

رژیم سالم و متعادل، نه تنها برای بدن شما مناسب است، بلکه برای پوست شما نیز مفید خواهد بود. هر روز باید ۵ عدد میوه و سبزیجات مصرف کنید که غنی از آنتی اکسیدان هستند. این کار به شما کمک خواهد کرد تا پوست زیبا و سالم خود را حفظ کنید.

اگر شما دچار خارش و یا التهاب پوست شدید ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد، از لیف و یا اسکراب بروی پوست باشد و یا اینکه به محصولی که استفاده می کنید حساسیت دارید. اگر این التهابات بعد از یک یا دو روز برطرف نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید