علایم و نشانه های استرس

علایم و نشانه های استرس
استرس بروی همه ما تاثیر می گذارد، نشانه های استرس را وقتی یک روز شلوغ کاری دارید و یا با فرزند دلبندتان جر و بحث می کنید و یا آخر ماه رسیده است و دخل و خرجتان با هم جور نیست، مشکلات زیادی در روابط خود احساس میکنید، را می توانید درونتان احساس کنید. همه جا پر از استرس است، کمی استرس برای شما مشکلی ایجاد نمی کند و حتی می توان گفت این استرس کم می تواند برای شما مفید نیز باشد! اما امان از روزی که نگرانی ها از حد نرمال بیشتر شود آن زمان می تواند شما را از لحاظ روحی و فیزیکی بیمار کند.

اولین قدم برای کنترل استرس، شناخت دقیق علایم آن می باشد. بر خلاف تصور، آشنایی با نشانه های استرس دشوارتر از چیزی است که فکر می کنید، بدلیل اینکه بیشتر افراد با استرس خو گرفته اند و تا زمانی که از کنترل خارج نشود، نمی توانند تشخیص دهند که بدن آن ها در این شرایط قرار دارد.

استرس چیست؟

استرس واکنش بدن به شرایط سختی است که برای آن بوجود آمده است و نکته جالب توجه اینست که این واکنش بسته به اینکه آیا واقعا اتفاقی افتاده است و یا تصور میکنید که پیش آمده، بستگی ندارد!

زمانی که احساس خطر می کنید ماده شیمیایی در بدن تولید می شود تا به شما اجازه دهد جوری رفتار کنید که از بوجود آمدن جراحات احتمالی در بدن خود جلوگیری کنید. به این واکنش اصطلاحا جنگ - جنگ و یا واکنش استرسی می گویند. شرایط بدن در حالت استرس به گونه ای است که شما را برای دفاع از خود آماده می کند، این آمادگی را با افزایش ضربان قلب، سریع تر نفس کشیدن، انقباض عضلات و بالا بردن فشار خون انجام میدهد. همین موارد دلیل افزایش فشار خون هنگام استرس است، کافیست با یک دستگاه فشارسنج، فشارتان را هنگام استرس اندازه بگیرید و متوجه تاثیری آن بر سلامتتان شوید.

استرس معنای مختلفی برای افراد متفاوت دارد. چیزی در شخصی ممکن است باعث استرس شود و در فرد دیگر می تواند کاملا بی اهمیت باشد، برخی از مردم در کنترل استرس از افراد دیگر مهارت بیشتری دارند. استرس کم، باعث فعال شدن مکانیزیم هایی در بدنتان می شود تا شما را در مقابل آسیب دیدگی حفظ کند، از این رو این میزان پایین می تواند برای شما مفید باشد. برای مثال این استرس است که باعث می شود شما به هنگام تصادف رانندگی تصمیم بگیرید ماشین را به دیوار بزنید تا اینکه به ماشینی که از روبه روی شما می آید بکوبید. این را نیز باید بدانید بدن شما قادر به تحمل میزان پایین استرس است و استرس های طولانی مدت با دوز بالا به شما آسیب های جدی وارد می کند.


خرید دستگاه بخور با ضمانت اصالت کالا و گارانتی


علایم استرس

استرس علائمی از جمله موارد زیر را با خود به همراه دارد:

  • از کوره در رفتن و تغییر خلق و خو
  • احساس می کنید باید خود را کنترل کنید و گرنه ممکن است خطایی کنید.
  • راجع به خودتان احساس بدی دارید. احساس کم ارزشی و افسردگی می کنید.
  • نمی توانید ذهنتان را آرام کنید و استراحت کنید.
  • از دیگران دوری می کنید.

نشانه های فیزیکی استرس

  • انرژی پایین

  • دل آشوبه

  • سردرد

  • احساس درد در بدن

  • بی خوابی

  • درد در قفسه سینه و تپش قلب


خرید دستگاه تصفیه هوا از برند آلمانی امسیگ


 

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید