راه های زیبایی بخشیدن به موهای نازک

راه های زیبایی بخشیدن به موهای نازک
افراد به دلایل مختلفی موهای خود را از دست می دهند، بیماری و دوره های درمانی مانند شیمی درمانی برای درمان سرطان باعث از دست دادن مو ها می شود. ریزش مو ها می تواند دلایل ارثی نیز داشته باشد و از پدر و یا مادر به ارث برده شود.

اغلب دلیل نازک شدن موها به خاطر استفاده بیش از حد مواد شیمیایی بروی آنهاست و به همین خاطر موها ضعیف شده و دچار شکنندگی می شوند. در ادامه این مقاله چند روش برای جلوه بخشیدن موهای نازک و جلوگیری از ریزش آنها و همچنین حجم کردن آن ها، به شما می آموزیم.

رنگ کردن موها

اگر به دلایل ارثی موهای کم پشتی دارید، یکی از راه هایی که می توانید موهای خود را پر پشت تر نشان دهید، رنگ کردن موها است. رنگ موهای موقت و دایمی باعث حجیم بنظر رسیدن موها می شوند.

مصرف برخی  از داروها ممکن است موها را ضعیف و شکننده کند و درنتیجه این ضعیفی باعث ریزش آن ها شود. زمانی که در شرایط بیماری تحت درمان داروهای خاصی هستید رنگ موهای نیمه دایم می تواند برای بهبود زیبای موهای شما به کمک آید. رنگ موهای موقت دارای مواد شیمیایی مضر مثل آمونیاک و پرواکساید نیستند و به موهای شما آسیبی وارد نمی کنند اما باعث پرپشت بنظر رسیدن آنها می شوند.

اگر موی شما آسیب دیده نیست و ساقه مو سالم است رنگ موی موقت و دایمی مشکلی برای موهای شما ایجاد نمی کند در صورتیکه انجام این کار را بدست آرایشگر بسپارید و به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید زیرا رنگ مو هم می تواند به موهای شما در صورت استفاده نادرست آسیب بزند و این آسیب به ریزش مو منتهی خواهد شد.

از محصولات حجم دهنده مو استفاده کنید.

پارافین یکی از موادی است که در بیشتر محصولات حجم دهنده مو استفاده می شود و این ماده باعث شکنندگی موها می شود. هرچند اکثر محصولاتی که در سالن های آرایشی بفروش می رسد موها را سنگین نکرده و بر روی مو بسیار سبک هستند و باعث آسیب رساندن به موها نمی شوند. بطور مثال استفاده از موس یکی از گزینه های مناسب برای حجم دهی به موهاست.

زمانی از شامپو و نرم کننده برای موها استفاده کنید که واقعا موها کثیف باشند.

برای مراقبت از موهای خود، بهترین روش اینست تنها زمانی از شامپو برای موهای خود استفاده کنید که موها کثیف شده باشند. زیرا شامپو کردن بیش از اندازه موها باعث شکنندگی آنها می شوند حتی این موضوع راجع به افرادی که موهای سالمی دارند نیز صدق می کند. کسانیکه موهای سالم دارند می تواند از شامپو و از نرم کننده های حجم دهنده مو استفاده کنند.

استایل مناسب موهای خود را بیابید

استفاده از سشوار در صورتیکه آن را بطور صحیح استفاده کنید اصولا برای موها مشکلی ایجاد نمی کند. اما شما باید همیشه مراقب استفاده از وسایل حرارتی بروی موهای خود مثل اتوی مو باشید چون حرارت باعث آسیب جدی به ساقه موها خواهد شد و در نتیجه باعث خشکی و شکنندگی آنها می شود. از موادی که باعث صافی موها می شود و فر مو ها را از بین می برند جدا خودداری کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید