دیابت نوع دوم چیست؟

دیابت نوع دوم چیست؟
نوع دوم دیابت بیماری است که افراد را در طول زندگی درگیر خود می کند، دیابت نوع دوم باعث می شود که بدن نتواند انسولین مورد نیاز خود را استفاده کند. افراد با دیابت نوع دوم، مقاوم به انسولین هستند. این نوع دیابت یکی از شایع ترین انواع دیابت است. در ایالات متخده حدود 27 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند و 86 میلیون نفر، علایم قبل ازابتلا به این را دارند و میزان کلوگز در بدن این افراد نرمال نیست اما نه به اندازه که آن ها را جز دسته بیماران دیابتی برشمرد.

نشانه های دیابت نوع دوم

علایم و نشانه های این نوع دیابت می تواند خفیف باشد و درحقیقت 8 میلیون از افراد از اینکه مبتلا به این بیماری هستند اطلاع ندارند. مشانه های این بیماری شامل :

  • احساس تشنگی
  • تکرر ادرار
  • تاری دید
  • خلق و خوی بد
  • احساس گزش و بی حسی در انگشتان پا ها و دستان
  • زخم هایی که دیر بهبود میابند.
  • بیماری های قارچی که بطور مداوم بر میگردند.


پیشنهاد امسیگ: خرید بخور سرد اصل آلمانی
 

چه عواملی باعث دیابت نوع دوم می شود؟

پانکراس در بدن وظیفه تولید انسولین را دارد. وظیفه این هورمون تبدیل گلوگز به انرژی از غذای دریافتی است. افرادی که مبتلا به این نوع بیماری هستند بدنشان انسولین تولید می کند اما سلول های بدن آن ها قادر به جذب این انسولین نیست. به گفته پزشکان این افراد نسبت به انسولین مقاوم هستند.

در مرحله اول، پانکراس انسولین بیشتری تولید می کند تا بتواند گلوکز بیشتری توسط سلول ها جذب کند اما به جای جذب، این قند ها در خون ذخیره می شود و قند خون بالا می رود. بطور معمول ترکیب این موارد باعث ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم می شود.

ژن ها، دانشمندان معتقد هستند نوعی دی ان ای بروی اینکه چگونه بدن شما انسولین تولید کند تاثیر می گذارد.

اضافه وزن، چاقی و اضافه وزن یکی دیگر ازعوامل موثر در ابتلا به این بیماری است و بدن را نسبت به انسولین مقاوم می کند. اگر توده های چربی در اطراف شکم بیشتر باشد خطر ابتلا به این بیماری بیشتر می شود. به همین دلیل این روزها درصد ابتلا به این بیماری در کودکان و نوجوانان بیشتر از پیش شده است.

سندروم متابولیسم، کسانیکه بدن آن ها نسبت انسولین مقاوم است عموما از چربی دور شکم و پهلو ها، گلوکز بالا در خون، فشارخون بالا، کلسترول و تری گلیسیرید رنج می برند.

تولید گلوکز بیش ازاندازه در کبد ها، زمانیکه قند خون شما پایین باشد کبد برای بالانس کردن میزان قند خون، شروع به تولید کلوگز می کند و آن را به خون میفرستد. زمانیکه که شما خوراکی مصرف می کنید قند خونتان افزایش میابد و بطور معمول کبد اضافه این گلوکز را برای استفاده بعدی در خود ذخیره می کند. اما در بعضی افراد این اتفاق رخ نمی دهد و کبد مازاد این قند را درخود ذخیره نکرده و همچنان این میزان قند در خون باقی می ماند.

ارتباط نادرست میان سلول های بدن، بعضی وقت ها سلول ها سیگنال های اشتباهی را میفرستند و یا پیغام ارسال شده را بدرستی دریافت نمی کنند. زمانیکه این پیغام ها بروی ساخت و استفاده گلوکز و انسولین تاثیر می گذارند این زنجیره  از پیغام های اشتباه، منتهی به دیابت می شود.


خرید بهترین مدل های ماساژور بدن برقی اصل آلمانی


 

 

چگونه از ابتلا به دیابت نوع دوم پیشگیری کنیم

ما نمی توانیم تغییری در گذشته خود ایجاد کنیم اما همیشه می توانیم از اتفاقاتی که در آینده برای ما ممکن است بیفتد جلوگیری کنیم. زمانی که شما به دیابت نوع دوم مبتلا شده اید باید از دستورات پزشک خود پیروی کنید و با ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود، سعی در بهبود شرایط داشته باشید و به یاد داشته باشید تغییرات کوچک می تواند نتایج بزرگی را در پی داشته باشد.
از کارهایی که می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به دیابت باشد، کاهش وزن است. کم کردن وزن بین 7 تا 10 درصدی می تواند درصد ابتلا به دیابت نوع 2 را به نصف برساند. فعالیت خود را بالا ببرید، حرکات ماهیچه ها نیازمند مصرف انسولین است. پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه می تواند ریسک ابتلای شما به این بیماری را به یک سوم کاهش دهد. غذای سالم مصرف کنید، از خوارکی های پروسس شده پرهیز کنید.
 
از نوشیدنی های شکر دارو روغن های ترنس و اشباع و همچنین گوشت قرمز دوری کنید و در نهایت نوصیه همیشگی اینکه سیگار را ترک کنید. برای ترک سیگار از مشاور کمک بگیرید تا به جای حل یک مشکل با مشکلی مثل اضافه وزن روبه رو نشوید.
 
پیشنهاد امسیگ: خرید دستگاه تصفیه هوا آلمانی 
 

آزمایش تشخیص دیابت نوع 2

پزشک شما برای اطمینان از دیابت نوع 2 از شما آزمایش خون خواهد گرفت. برای این کار آزمایش خون دوبار در روز های مختلف انجام خواهد شد. اما اگر در تست اول میزان گلوکز خون بالا باشد و یا علائم زیادی داشته باشید شاید همان یکبار تست برای اعلام نتیجه قطعی کافی باشد.
 
تست ALC : تستی است که بطور میانگین میزان قند خون شما را در 2 یا 3 ماه گذشته اندازه گیری می کند.
 
تست پلاسما گلوکز Plasma Glucose : این تست زمانی انجام میشود که شما ناشتا باشید. در این تست برای 8 ساعت شما نباید چیزی به غیر از آب بنوشید.
 
تست OGTT : در این تست میزان قند خون شما 2 ساعت بعد از نوشیدن یه نوشیدنی شیرین اندازه گیری می شود تا مشخص شود که بدن شما قند در خون را چگونه مدیریت می کند.

خرید بالش طبی آلمانی با بهترین کیفیت


 

درمان دیابت نوع دوم

برای درمان دیابت نوع دوم، درواقع ترکیبی از تغییر در سبک زندگی و استفاده از داروهای مشخص مورد نیاز است.
 

تغییر در سبک زندگی

شاید باور نکنید اما شما تنها می توانید با ورزش و رژیم غذایی به میزان مناسب قند خون دست یابید. از دست دادن وزن کمک شایانی به شما می کند، اگر شما 5 تا 10 درصد از وزن خود را کم کنید، بدن شما به حالت خوبی می رسد اما زمانی که این میزان به 7 درصد می رسد این وضعیت تبدیل به یک حالت ایده آل می شود. بطور مثال کسی که 180 پوند وزن دارد می تواند با کم کردن 13 پوند به میزان قند مورد نظر در خون برسد. شاید کاهش وزن به نظر کار دشواری باشد اما با کم کردن حجم غذا و تغذیه سالم می توانید براحتی لاغر شوید.

ورزش و فعالیت بدنی

سعی کنید بین 30 تا 60 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشید. این فعالیت ها می تواند شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و یا هر ورزش دیگری که باعث بالا رفتن ضربان قلب شما شود، باشد و اگر این فعالیت ها را با ورزش های قدرتی ترکیب کنید مانند کار با وزنه، می توانید به نتایج بهتری دست یابید. نکته اینکه اگر از داروهای کاهش قند خون استفاده میکنید ممکن است قبل از ورزش نیاز به اسنک های سالم داشته باشید.
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید