دلایل ریزش موها در بانوان

دلایل ریزش موها در بانوان
بهترین تصویری که می توانیم از رویش موها داشته باشیم تصویری باغچه ای است که هرچه زیر زمین اتفاق می افتد باعث رویش می شود. همانند یک باغچه دوره نرمال رویش موها از اهمیت ویژه ای برخوردار است اگر اختلالی در این دوره رویش موها روی دهد باعث از دست دادن موها می شود.

و مواردی مانند استفاده از برخی داروها، بیماری، مواد شیمیایی و عفونت ها باعث اختلال در این دوره رویش می شوند. زمانی که موها در دوره رشد خود قرار دارند از شرایط حساسی برخوردارند و هرگونه اخلال باعث از دست دادن موها می شود.

هرچند ریزش مو یکی از مشکلات اساسی برای آقایان به حساب می آید اما بانوان نیز از مشکل ریزش مو رنج می برند و یا تار مو های آنها بسیار نازک می شود. این موارد اغلب در سنین 50 تا 60 سالگی برای بانوان رخ میدهد اما ریزش مو در بانوان را در هر سنی به دلایل زیادی می توانیم شاهد باشیم.

برطبق گفته ی انجمن درماتولوژی آمریکا بیشتر افراد روزانه بین 50 تا 100 عدد تار مو از دست می دهند. روزی که موها شسته می شوند افراد تا 250 تار مو از دست می دهند اما اگر فکر می کنید با نشستن موها از ریزش آنها جلوگیری خواهید کرد باید بدانید این موها به هر حال خواهند ریخت پس نگران شستن موهای خود نباشید.

کسانیکه قصد شمردن موهای ریخته شده خود را ندارند می توانند زمانیکه صبح ها از خواب بیدار شدند نگاهی به بالش خود بیاندازند اگر موهای روی بالش بیش از حد بود و یا اینکه زمانیکه موهای خود را شانه می کنید به شانه خود موهای زیادی چسبیده بود یعنی شما دچار ریزش مو شده اید.

روش های دیگری که باعث اطمینان شما از ریزش مو خواهد شد مشاهده نازک شدن موها در 2/3 از پوست سر خود است و همچنین در آقایان ریزش موها از قسمت جلوی سر شروع شده و به پشت سر ادامه پیدا می کند.

زمانیکه شما در اقوام درجه یک  خود شاهد طاسی هستید احتمال اینکه شما هم به طاسی دچار شوید بسیار زیاد است بدلیل اینکه یکی از دلایل طاسی ارثی بودن آن است.

از دلایل دیگری که باعث ریزش موها می شوند می توان به بارداری، اختلال تیروئیدی و کم خونی اشاره کرد. بیماری های مانند بیماری سیستم ایمنی بدن و مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و شوره سر نیز باعث از دست دادن مو ها می شوند.

هرچند یائسگی با ریزش مو ها ارتباط دارد اما متخصصین باور ندارند که حتما یائسگی باعث ریزش موها می شود. ممکن است فردی در دوره یائسگی به دلایل دیگری دچار ریزش مو شود. از دلایل دیگری که باعث ریزش مو در بانوان می شود می توان به استرس و اضطراب، شرایط فیزیکی سخت مانند بیماری های سخت و یا انجام برخی از عملیات های پزشکی، کم کردن وزن در مدت زمان کوتاه و استفاده بیش از حد ویتامین آ اشاره کرد.

بر طبق گفته پزشکان در صورتیکه هر یک از شرایط ذکر شده برای شما اتفاق بیافتد ظرف چند هفته تا 6 ماه بعد شما دچار ریزش مو خواهید شد.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید