همه چیز در مورد افسردگی نوجوانان

همه چیز در مورد افسردگی نوجوانان
بیماری افسردگی شمار زیاد مبتلایان به بیماری روحی و روانی افسردگی سبب شده که قرن 21 را به نام این بیماری ثبت کنند.

 بیماری که بسیاری از اوقات نمود بیرونی ندارد. این بیماری روحی ممکن است برای هر قشری از جامعه با هر وضعیت معیشتی و در هر سنی اتفاق بیفتد.


افسردگی در نوجوانان

باید بدانید بین افسردگی نوجوانان و بزرگسالان تفاوت های زیادی وجود دارد. سال های نوجوانی می تواند بسیار سخت باشد و افسردگی نوجوانان را به مراتب بیشتر از بسیاری از ما تحقق سازد.

در واقع، تخمین زده شده است که از هر پنج نوجوان یکی از آنها، از افسردگی در این دوره رنج می برند. با این حال، در حالی که افسردگی قابل درمان می باشد، اغلب نوجوانان افسرده هرگز کمک دریافت نمی کنند.

دلایل افسردگی نوجوانان دلایل متعددی برای ابتلای یک نوجوان به افسردگی وجود دارد دلایلی نظیر عملکرد در مدرسه، وضعیت اجتماعی با همسالان، گرایش جنسی، و یا زندگی خانوادگی می تواند تاثیرات عمده ای را بر احساس نوجوانان بگذارد.

بر خلاف بزرگسالان که توانایی کمک به خودشان را دارند، نوجوانان به والدین، معلمان یا سایر اطرافیان متکی هستند تا مشکلشان را تشخیص داده و به آنها کمک کنند. اما این موضوع ساده نیست. چراکه غمگین بودن یک نوجوان لزوماً نشانه افسردگی وی نیست. از طرفی ممکن است این بیماری در برخی نوجوان ها (مخصوصاً پسرها) با رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگری همراه باشد.


بالش طبی مموری فوم امسیگ را برای داشتن یک خواب راحت امتحان کنید.


در ادامه به برخی از علائم عمده افسردگی در این سن می پردازیم.


علائم افسردگی در نوجوانان

اغلب بچه ها در دوران افسردگی تغییرات قابل توجهی در تفکر و رفتار خود دارند. آنها ممکن است هیچ انگیزه ای نداشته باشند و حتی پس از مدرسه به اتاق خواب خود رفته و ساعت های زیادی را آنجا بمانند.

نوجوانان مبتلا به افسردگی ممکن است بیش از حد بخوابند، یا تغییراتی در عادات غذایی داشته باشند و حتی ممکن است رفتارهای خشونت آمیزی داشته باشند.

در اینجا نشانه های بیشتری از افسردگی در نوجوانان را نام می بریم:

  • بی تفاوتی
  • شکایت از درد، از جمله سردرد، درد معده، کمردرد یا خستگی
  • عدم تمرکز
  • رفتار غیر مسئولانه، به عنوان مثال، فراموش کردن تعهدات، دیر حاضر شدن برای رفتن به مدرسه ، فرار از مدرسه
  • بی اشتهایی شدید یا پرخوری شدید
  • از دست دادن حافظه
  • رفتار پرخاشگرانه
  • احساس ناامیدی و غم
  • بیدار شدن در شب و خوابیدن در طول روز
  • افت ناگهانی درسی استفاده از الکل یا مواد مخدر
  • خروج از جمع دوستان

افسردگی که درمان نشود ممکن است عواقب خطرناکی را در پی داشته باشد . پس نباید دست روی دست گذاشت و منتظر ماند تا علائم به خودی خود از بین بروند. اگر شما مشکوک هستید که نوجوانتان افسرده است، نگرانی های خود را به شیوه ای درست و بدون قضاوت مطرح کنید. حتی اگر دقیقا مطمئن نیستید که مشکل فرزندتان افسردگی است، باید بدانید رفتارها و عواطف ناخوشایندی که او از خود نشان می دهند، در واقع نشانه هایی از مشکلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. پس زمان را از دست ندهید.


معرفی محصولات امسیگ: انواع تب سنج دیجیتال


چگونه به یک نوجوان افسرده کمک کنیم؟

اولین قدم برای رفع مشکل افسردگی گفتگو کردن است، پس با نوجوان خود حرف بزنید و از آنها بخواهید تا آنچه در ذهنشان می گذردرا برای شما تعریف کنند در این زمان شما باید صبور بوده و با دقت به حرفهای او گوش کنید و از هرگونه انتقاد ، نصیحت یا تشر بپرهیزید. مهم است که نوجوان بفهمد او را درک میکنید و به او توجه دارید پس برای او روشن کنید که آماده کمک هستید و تمایل دارید هر گونه پشتیبانی مورد نیازش را ارائه دهید. در مراحل بعدی شاید لازم باشد که با یک روانکاو یا مشاور در مورد فرزندتان و چگونگی حل مشکلش مشورت کنید اما در تمام این مراحل باید همواره به یاد داشته باشید که همراهی شما بزرگترین کمک برای درمان معضل پیش آمده است پس دریغش نکنید!

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید