چگونه با غذا خوردن لاغر شوید

چگونه با غذا خوردن لاغر شوید
با پیروی از یک برنامه غذایی سالم می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید. اضافه وزن باعث تحت فشار قرار گرفتن مفاصل میشود و همین فشار اضافی بروی بدن شما موجب میشود کمتر بدنبال فعالیت های ورزشی باشید. تحرک و فعالیت کم میتواند روی اعتماد به نفس و شادی در زندگیتان تاثیرگذار باشد.

مشکلاتی که ممکن است در اثر اضافه وزن برای شما بوجود آید از قبیل : درد مفاصل و آرتروز، کمر درد، گردن درد، میگرن، درد های عصبی و غیره می باشد و نشانه این بیماری ها شامل درد، احساس درد زمانی که ایستاده اید و درد های لگن، زانو درد و پا درد، مشکل در نشست و برخاست، احساس ناراحتی به هنگام راه رفتن، مفاصل خشک، مفاصل دردناک، سردرد و درد های ستون فقرات و از مشکلات روحی می توان از عدم اعتماد به نفس کافی نام برد.

تمامی مسائل ذکر شده به دلیل عدم فعالیت کافی، چاقی و غذای نامناسب می باشد. تنها راه جلوگیری و درمان این مسایل و مشکلات، کاهش وزن، تغییر رژیم غذایی و مصرف بیشتر غذاهای سالم و مقوی و کم کردن غذای شب و همچنین مصرف نکردن الکل است.

از مصرف کالری های بیهوده پرهیز کنید.

یکی از دلایل اصلی اضافه وزن مصرف بیش از حد کالری است، یکی از مواردی که به بدن ما بیش از نیازش کالری می رساند مصرف نوشیدنی های قندی است. کالری یه لیوان سودا 150 می باشد. اضافه کردن سه قاشق شکر به قهوه و یا چایی باعث اضافه شدن 45 کالری بیشتر است. اگر از شیر های کم چرب استفاده کنید می توانید 70 کالری کمتر از شیر های پرچرب به بدن خود کالری برسانید. زمانی که قصد پختن مرغ را دارید پوست آن را جدا کنید و بدین ترتیب نصف چربی آن را از بین ببرید و تقریبا 100 کالری از آن کم کنید.

صبحانه

اگر برای خوردن صبحانه عجله دارید از خوردن آن چشم پوشی نکنید بدلیل اینکه صبحانه یکی از مواردی است که موجب افزایش متابولیسم شما می شود، افرادی که موفق به کاهش وزن شده اند می گویند که آنها حداقل 5 روز در هفته صبحانه را می خورده اند. می توانید برای صبحانه از مواد مغذی که فیبر بالایی دارند و از کالری کمتری برخوردارند استفاده کنید مانند جو دوسر، موز و کره بادام زمینی، ماست های کم چرب میوه ای.

کم کردن مقدار غذا

زمانی که شما در بشقاب غذایی بزرگ غذا میل می کنید و یا اینکه مقدار زیادی غذا برای خوردن دارید به راحتی دچار پرخوری می شوید. مطالعات نشان داده اند که زمانی که برای ما غذای زیادی گذاشته می شود ما هم بیشتر غذا می خوریم .برای کنترل میزان غذای مصرفی می توانید از این روش ها استفاده کنید.

هیچ گاه اسنک را مستقیما از کیسه آن مصرف نکنید و سعی کنید تنها بخشی از آن را در کاسه ای بریزید و استفاه کنید.

سعی کنید تمامی غذایی که دارید را سر سفره نیاورید و بخشی از آن را آورده و اضافه آن را به کنار بگذارید.

سعی کنید وعده های غذایی را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.

و با اندازه گیری وزنتون صبح ها با ترازو های دیجیتال میتوانید سریع تر به وزن ایده آل خود برسید. فقط کافیه یک دستگاه ترازو نسل جدید داشته باشید.

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید