چگونه عادات بد غذایی را کنار بگذاریم؟

چگونه عادات بد غذایی را کنار بگذاریم؟
امروزه بیشتر افراد به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و استرس های زندگی مدرن و رهایی از این مشکلات، رو به عادت های بد غذایی می آورند و معمولا دچاریک یا چند عادت بد غذایی می شوند.

عاداتی از قبیل خوردن انواع کیک و شیرینی، چیپس و پفک و غیره که نه تنها برای بدن مفید نیستند بلکه باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی نیز برای ما می‌شوند. همه این عادت ها از جمله موارد نابودگر سلامتی و تناسب اندام هستند. اما در این میان عادت‌های خوب مانند ورزش کردن، گنجاندن سبزیجات و میوه‌ها، در رژیم غذایی و همچنین مصرف فیبر های غذایی ، نیز می توانند باعث بهبود کیفیت زندگی و در نتیجه موجب سلامتی بدن ما شوند. اگر شما واقعا خواهان ترک کردن این عادات بد غذایی هستید، ما در ادامه این مقاله شما را همراهی میکنیم.

روش ترک عادت‌های غذایی ناسالم

چه زمانی به سراغ خوراکی ها میروید؟ آیا وقتی شما تا دیر وقت بیدار هستید و یا وقتی کار می کنید و تلویزیون تماشا می کنید شکلات مصرف می کنید؟ چه مواقعی جلوی مغازه شیرینی فروشی توقف می کنید؟ آیا وقتی از بیخوابی رنج میبرید به سراغ خوراکی های داخل کابینت میروید؟ از خود سوال بپرسید وارتباط  میان عادت غذایی و زمانیکه به  سراغ آن خوراکی خاص میروید را در وهله اول متوجه شوید. در ادامه چند پینهاد برای ترک عادت‌های غذایی ناسالم را برای شما گرد آوردیم.

خوراکی های جایگزین بیابید.

همه ما ممکن است در بعضی از روزها، به اصطلاح ناپرهیزی کنیم و رژیم غذایی خود را بشکنیم. آن روزهایی که وقتی به ما شیرینی تعارف می شود و ما نمی توانیم به شیرینی نه بگوییم. مطمئنا هیچکسی از حال و هوای یک ساعت آینده خود خبر ندارد و اگر تغییر خلق و خوی ما به عادت بد غذایی ما ارتباط داشته باشد در نتیجه این تغییر حالت روانی ما باغث افزایش غذای میان وعده و یا انتخاب های نادرست غذایی در طول روز می شود. بهتر است برای جلوگیری از انتخاب های ناسالم غذایی همیشه کنار خود میان وعده های سالم مثل آجیل، میوه های خشک و یا بطور مثال اسموتی را داشته باشید تا به جای آنکه سراغ چیپس و یا شکلات روید از این میان وعده ها استفاده کنید.

مشاهده انواع ترازوی دیجیتال برای مدیریت وزن

تغییر مسیر

یکی دیگر از راه های جایگزین اینست که بطور مثال از مسیر دیگری برای رفت و آمد استفاده کنید تا از جلوی مغازه شیرینی فروشی مورد علاقه تان رد نشوید و یا به جای اینکه شکلات  و یا دونات بخرید از انواع اسموتی ها استفاده کنید.

تغیییر تفریحات

به جای استفاده از خوراکی ها روی کیفیت خواب خود تمرکز کنید ساعت معینی را برای خوابیدن و بیدار شدن خود قرار دهید و سعی کنید کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید. استفاده از بالش طبی به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند. پس از یک روز پر استرس کاری، بجای رفتن به سراغ یخچال و کابینت ها، هر فعالیتی که شما را دور از آشپزخانه نگه می دارد انجام دهید. فعالیت هایی مانند پیاده روی یا تماس گرفتن با یکی از دوستان و اقوام نزدیک.

به دنبال حمایت نزدیکان باشید.

از همسر و یا دوستان و همکاران خود بخواهید که به شما کمک کنند. بطور مثال می توانید با همکارتان یک لیوان چای بنوشید و از تنقلات دوری کنید. برای تماشای تلویزیون می توانید جایی دور از آشپزخانه مثل اتاق خواب را انتخاب کنید.

به خودتان زمان دهید.

کنار گذاشتن عادت ها کار ساده ای نیست و به زمان احتیاج دارد و برای جایگزینی آن با عادت های جدید باید صبور باشید. به جای کنار گذاشتن یکباره سعی کنید آهسته آهسته عادت‌های بد را کنار بگذارید و اگر چند بار به همان عادت قبل برگشتید هیچ نگران نباشید شما در مسیر درستی قرار دارید و به زودی توانایی جایگزین کردن عادت های بد، با عادتهای خوب را پیدا می کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید