دیگر در تعطیلات چاق نشوید

دیگر در تعطیلات چاق نشوید
وقتی به تعطیلات آخر هفته میرسیم پرخوری ها و ناپرهیزی های غذایی ما نیز شروع می شود. شب پنجشنبه که با دوستانمان به رستوران مورد علاقه مان می رویم و یا روز جمعه که در کنار خانواده مشغول به خوردن غذاهای سنگین می شویم و قبل از اینکه متوجه شویم آخر هفته ما تبدیل به روزهای پر از کالری می شود و نا خود آگاه بقیه روزهای هفته هم نیز بدنبال این رژیم ناسالم غذایی می رویم.

بر طبق گفته متخصصین عادت های غذایی افراد در روزهای پایانی هفته بسیار تغییر می کند و شما می بنید که افراد با مصرف غذاهای پرکالری و یا مشربات الکلی براحتی دچار اضافه وزن می شوند. اما اینکه شما به دام آخرهفته های پر کالری نیافتید بدین معنا نیست که در روزهای پایانی هفته حق خوردن غذاهای مورد علاقه تان را ندارید. متخصصین برای لذت بردن از آخرهفته و روزهای تعطیل به همراه اضافه نکردن وزن برای شما پیشنهاداتی دارند که ما سعی کردیم در این مقاله از این نکات برای شما بگوییم.

تحقیقات نشان داده اند که پرخوری و ناپرهیزی های آخر هفته چقدر می تواند به شما آسیب وارد کند. دو تا سه روز آخر هفته می تواند به اندازه کل روز های هقته باعث چاقی شما شود. تحقیقاتی که درهمین زمینه در سال 2003 چاپ شد نشان داد که آمریکایی های بین 19 تا 50 ساله در روزهای آخرهفته 115 کالری بیشتر در روز نسبت به روزهای دیگر هفته مصرف می کنند. این میزان مصرف کالری ها را در یک سال اگر جمع کنید تقریبا به 5 پوند وزن اضافی میرسد.

و همانطور که شاید شما هم متوجه شده باشید غذایی که درطول آخرهفته مصرف می کنید اصلا جز دسته غذاهای سالم به حساب نمی آید. این کالری های اضافی بیشتر از مصرف الکل و خوراکی های که کنار آن مصرف می شود بوجود می آید.کمتر کسی را یراغ داریم که در این روزها رژیم غذایی خود را رعایت کند و یا معاشرت با دوستان نیز به شما فرصت پیروی از رژیم غذایی را نمی دهد.

مسئله اینجاست که شما باید بیشتر از کالری که دریافت می کنید آن را بسوزانید. و آخر هفته خود را به فعالیت هایی که باعث می شوند تا آن کالری اضافه دریافتی را بسوزانید اختصاص دهید. فعالیت هایی از قبیل پیاده روی، تنیس و یا حتی رسیدگی به باغچه منزلتان و به هیچ وجه روزهای تعطیل خود را جلوی تلویزیون سپری نکنید. اگر در این روزها کالری بیشتری مصرف کردید سعی کنید با انجام فعالیت های بدنی آن را جبران کنید و از بی تحرک ماندن خودداری کنید.

اغلب افراد فکر می کنند که آخر هفته ها زمانی برای استراحت است و باید به دور از روزهای سخت کاری بتوانند کاملا ریلکس کنند. اما بر طبق گفته متخصصین کاری که افراد باید انجام دهند در واقع فعالیت بیشتر در روزهای تعطیلشان است و باید بدنبال هر فرصتی برای فعالیت بیشتر بگردند و هرچه بتوانند این فعالیت ها را بالا ببرند در نتیجه می توانند انرژی بیشتری مصرف کنند و چربی بیشتری بسوزانند.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید