الفبای کاهش وزن (بخش دوم)

الفبای کاهش وزن (بخش دوم)
برای کاهش وزن روش ها و متد های زیادی وجود دارد همانطور که در بخش اول این مقاله توضیح داده شد ما سعی می کنیم تمامی نکات اساسی و مهم کاهش وزن که به آن ها الفبای لاغری میگوییم را ذکر کنیم. موارد یاد شده از پایه ای ترین و اساسی ترین نکات مربوط به کاهش وزن است که با رعایت آن ها می توانید در این مسیر به موفقیت برسید.

اولین شرط برای از دست دان وزن داشتن روحیه ای است که بگوید می توانید از پس این کار بر آیید. همه می دانیم که کاهش وزن کار آسانی نیست و باید بتوانید در طی این مسیر انگیزه خود را قوی نگه دارید. باید قبل از هرچیزی پیش بینی کنید چه اتفاقاتی می تواند باعث شود که شما از راه خود منحرف شوید و بعد از آن باید بدانید که ناپرهیزی و شکستن رژیم یک امرعادی و طبیعی است و تنها شما باید برای ادامه مسیر تلاش و کوشش بیشتری کنید. شما می توانید از خطا های خود درس بگیرید و دوباره به هدف خود باز گردید شما نمی توانید به این راه کمال طلبانه نگاه کنید تنها نباید انگیزه تان را از دست بدهید و با تمام قوا به جلو حرکت کنید و چشمتان به هدفتان دوخته شده باشد.

مصرف به موقع صبحانه

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی روزانه است که نباید نادیده گرفته شود. خانه را بدون صرف صبحانه ترک نکنید. صبحانه باعث می شود که متابولیسم بدن شما بالاتر رفته و برای ادامه روز انرژی کافی را داشته باشید. برای صبحانه می توانید از موز، ماست های کم چرب و یا غذای باقی مانده از شب گذشته استفاده کنید. یک وعده غذایی کوچک باعث می شود تا پروتیئن و فیبر کافی را دریافت کنید و تا زمان ناهار انرژی کافی را داشته باشید.

خوراکی های کم کالری

سعی کنید عادت خواندن برچسب روی خوراکی ها را پیدا کنید تا بتوانید از خوراکی مناسب و کم کالری استفاده کنید. کالری مصرفی شما یکی از موارد مهمی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که بروی برچسب محصولات خوراکی کالری ذکر شده برحسب میزان مصرف است نه برحسب مقداری که شما از آن خوراکی مصرف می کنید.

رژیم های غذایی متعادل

رژیم های سخت غذایی معمولابا شکست مواجه می شوند. روزانه صد ها نوع از رژیم های غذایی مختلف را میبینید اما زمانی که این رژیم ها بعد از مدتی باعث بازگشت چاقی می شوند برای شما چه فایده ای دارند. خوردن ترکیب خوارکی های عجیب و یا حذف وعده های غذایی به لاغری شما هیچ کمکی نمی کند. شما باید با مشورت با یک متخصص غذایی رژیم غذایی متعادل مربوط به خود را بیابید.

رعایت میان وعده

برطبق گفته متخصصین میان هر وعده غذایی شما نباید بیشتر از 4 تا 5 ساعت فاصله بیافتد و بسیار مهم است که شما این قانون را رعایت کنید. احساس گرسنگی شدید باعث پرخوری می شود. متخصصان اعتقاد دارند که افرادی که وعده غذایی کوچک اما به دفعات بالا دارند، کنترل بهتری روی برنامه رژیم غذایی خود دارند. از الگوی غذایی که برای شما بهترین جواب را میدهد پیروی کنید و حتما 3 وعده غذایی را در طول روز داشته باشید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید