کمر درد در پریودی؛ علل و روش های بهبود آن

کمر درد در پریودی؛ علل و روش های بهبود آن
برای کمر درد پریودی چی خوبه؟؛ پرسشی که از سوی خانم های جوان بسیار پرسیده می شود.

زیرا برای برخی از زنان این درد به قدری شدید است که آن ها را از انجام فعالیت های روزمره باز می دارد. در این شرایط نیاز است که از روش های مختلف به کاهش درد خود کمک کنند تا بتوانند فعالیت های طبیعی خود را داشته باشند. علت کمر درد پریودی بروز انقباضات و اسپاسم هایی است که در نواحی عضلات کف لگن و رحم رخ می دهد. خرید ماساژور برقی یکی از روش هایی است که می توانید با آن به کاهش دردهایتان کمک کنید. 

درد پریودی

مجموعه انقباضات، اسپاسم، گرفتگی در اثر ترشحات هورمونی و نیز ریزش دیواره رحم که در دوران قاعدگی از سوی خانم ها در سن باروری تجربه می شود را، درد پریودی می نامند.

دردهای پریودی در نواحی رحم، تخمدان ها و نیز دستگاه تناسلی تجربه شده و مدت زمان آن در زنان مختلف با هم متفاوت است. برای مثال برخی زنان چرخه دردهای پریودیشان 3 روزه، برخی 5 روزه و دیگر افراد 7، 9 روزه است. شما می توانید برای این که این دردها را کاهش دهید از تکنیک های مختلفی برای کاهش درد استفاده نمایید.

انواع علائم و نشانه های درد های دوران پریودی

درد هایی که در نواحی شکمی در دوران پریودی از سوی زنان تجربه می شود یکسری علائم مخصوص به خود دارد. از جمله:

  • درد های شکمی
  • درد در نواحی کمر
  • درد در نواحی مختلف پاها از جمله ران و ساق پا
  • درد و حساسیت پستان ها
  • درد های مفصلی

این دردها ماهیت به خصوصی دارند و نسبت به سایر درد ها تفاوت می کنند. بنابراین زنانی که یک مرتبه این درد ها را تجربه کرده اند می توانند تمایز این درد ها را از سایر درد ها تشخیص دهند.

علت کمر درد بعد از اتمام پریودی   

علت کمر درد بعد از اتمام پریودی ممکن است به دلیل انقباضات شکمی و حتی بخش های پشت ران و حتی ساق پا باشد و درد ها ادامه دار گردد. 

تجربه کمر درد و احساس انقباض در بخش های لگنی در زنان مختلف متفاوت می باشد. زیرا که ساختار بدنی و آناتومی هر فرد با دیگری متفاوت است و حجم و شدت انقباضات نیز می تواند تحت تاثیر این آناتومی قرار گیرد.   

علت کمر درد قبل از پریودی     

علت کمر درد قبل از پریودی به دلیل تجربه سندروم پیش از قاعدگی در خانم ها است. درد های لگنی و انقباضات رحمی پیش از شروع پرودی می تواند با علائم دیگر از جمله حساس شدن سینه ها و نیز سردرد و نفخ همراه باشد. در نتیجه بهتر است که در این دوره زمانی مراقبت های ویژه ای از خود داشته باشید تا دوران پریودی کم فشاری را پشت سر بگذارید.

در واقع سفت شدن دیواره های رحم منشاً تمامی گرفتگی ها و اسپاسم های دوران پریودی است. ترشح پروستاگلندین‌ها در واقع در این دوره زمانی، باعث بروز دردهای شدید قبل از قاعدگی می شود.

برای کمر درد قاعدگی چی خوبه؟   

در گذشته تکنیک آرام سازی و کاهش درد پریودی محدود می شد به استفاده از انواع قرص های مسکن. اما خوشبختانه به مرور زمان تکنیک های کاهش دهنده در پریودی افزای یافت و متخصصین مربوطه روش هایی غیر از دارو درمانی را به زنان پیشنهاد نمودند.

برای مثال استفاده از کیسه آب گرم برای انتقال گرما به عضلات به بهبود انقباضات کمک شایانی می کند. به همین دلیل است که استفاده از این محصول در سال های اخیر بسیار مورد استقبال بوده است و توانسته تا حد زیادی کمک رسان زنان و دختران باشد.

ماساژ دادن شکم و نواحی اطراف رحمی نیز می تواند اثر بالایی در کاهش درد و انقباضات ناشی از حالت پریودی زنان داشته باشد. به همین دلیل در این دوران به خانم های جوان توصیه می کنیم که با دست خود یا  به کمک ماساژور های برقی فشار های ماساژی محدودی را دریافت نمایند.

ورزش های سبک و نیز انجام حرکات کششی با کمترین فشار نیز به عضلات کف لگن کمک می کند که از حالت انقباضی خارج شده و دردها کاهش چشمگیری داشته باشد.

علت کمر درد بعد از رابطه جنسی نیز از همین موضوع ناشی می شود که تمامی عضلات بدن زنان و مردان تحت فشار زیادی است.

علاوه بر تمامی نکات ذکر شده به شما توصیه می کنیم که رژیم غذایی مناسبی را برای خودتان داشته باشید تا بدن شما مفید ترین ماده های غذایی را دریافت نماید.

نتیجه گیری

به دلیل اینکه درد های دوران پریودی برای برخی از زنان و دختران می تواند با عارضه های دردناک جدی همراه باشد در این مقاله تلاش نمودیم که به ارائه اطلاعاتی در زمینه تکنیک های کاهش درد پریودی بپردازیم.

همواره توصیه می شود که از تکنیک های مختلفی برای بهبود شرایط جسمانی تان در دوران پریودی استفاده نمایید. دارو درمانی علیرغم این که می توانند درد ها را در کوتاه ترین زمان کاهش دهند اما در بلند مدت می تواند با عارضه های منفی همراه باشد. بنابراین بهتر است که از راه های طبیعی تری برای کاهش درد ها بهره مند شوید. مثل ورزش، ماساژ، کیسه آب گرم و... .

در صورت نیاز می توانید برای مشاهده محصولات ما از جمله انواع ماساژور های برقی به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید. 

 

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید