آموزش ماساژ برای رفع کمر درد

آموزش ماساژ برای رفع کمر درد
ماساژ برای کمر درد یکی از تکنیک هایی است که برای کاهش و بهبود انقباضات می تواند به افراد بسیاری کمک کند. در واقع از آنجایی که کمر دردها ناشی از علل و عوامل مختلفی است می توان با ماساژ دادن دردهای ناشی از دیسک و سیاتیک و سایر عوامل را بهبود بخشید.

با خرید ماساژور برقی می توان روند دریافت ماساژ را سرعت بخشید و بدون نیاز به استفاده از نیروی دست فشار یکنواختی را به بخش های مختلف عضلات خود وارد نمایید. برخی از افراد به دلیل اینکه در طول روز مدت زمان طولانی روی صندلی می نشینند و تحرک زیادی ندارند فشاری که به کمرشان وارد می شود را در شب هنگام به صورت درد تجربه می کنند. این درد ها را می توان با استفاده از انواع ماساژور بدن رفع نمود تا از پیشرفت و وخیم تر شدن شرایط پیشگیری کند. 

ماساژ برای کمر درد

ماساژها دارای تکنیک های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها می توانند در کاهش بخشی از دردهای کمر افراد در سنین مختلف نقش به سزایی داشته باشند. از سوی دیگر کسانی که در طول روز فعالیت های جسمانی بسیاری دارند مثل سر پا ایستادن های طولانی مدت یا بلند کردن وزن زیاد باعث می شود که کمر افراد آسیب پذیری بیشتری داشته باشد.

از مهم ترین فواید ماساژ برای گرفتگی کمر می توان به کاهش انواع تنش ها و انقباضات عضلانی اشاره نمود. از دیگر مزایای ماساژ برای کمر درد:

  • کاهش اسپاسم های ناشی از عوامل مختلف از جمله آسیب های فیزیکی یا حتی استرس
  • ایجاد حالت آرامش در عضلات
  • بهبود حالت انعطاف پذیری عضلات در فعالیت های روزانه در طول روز
  • سرعت بخشی به کاهش درد ها و بهبود آن 
  • بهبود اولیه و عدم نیاز به مصرف داروهای شیمیایی که دارای عوارض بسیاری هستند

ماساژ برای دیسک کمر

ماساژ برای دیسک کمر و سیاتیک در کنار سایر تکنیک های درمانی می تواند روشی بی خطر و بدون عارضه باشد. آموزش ماساژ برای درمان دیسک کمر به شما کمک می کند که تا حد زیادی تعداد دفعات استفاده از انواع دارو ها و مسکن ها کاهش داشته باشد.

آموزش ماساژ برای دیسک کمر به شما کمک می کند که بر حسب شدت و ضعف مشکلی که تجربه می کنید تکنیک های ماساژ را مدیریت کنید تا نتایج مثبتی برای شما رخ دهد. در مواردی مشاهده می شود که افراد به دلیل ناآگاهی و عدم مهارت در این زمینه فشار های غیر اصولی و شدیدی را به نواحی کمری شان وارد می سازند و در ادامه مشکلاتی که تجربه می کنند وخیم ترخواهد شد.    در نتیحه به شما توصیه می کنیم که یا از افراد متخصص کمک بگیرید یا این که خودتان آموزش های لازم را دریافت نمایید و سپس نسبت به انجام آن اقدام نمایید.     

ماساژ برای گرفتگی عضلات کمر       

ماساژ برای گرفتگی کمر یک اقدام رایجی است که تاثیرات آن بر هیچ کسی پوشیده نیست.  اما باید بدانید ماساژ برای گرفتگی عضلات کمر باید به صورت حرفه ای و بر اساس اضول دقیق انجام شود. به همین دلیل در بسیاری از افراد به دلیل حساسیت هایی که دارند نیاز است که در ابتدا با متخصصین مربوطه مشورت هایی را داشته باشید سپس بر اساس تشخیصی که پزشک شما دارد به روش ماساژ درمانی روی آورید.

برای مثال در صورتی که این اسپاسم ها دارای شدت زیادی باشد و دلایل جدی باعث بروز آن شده باشد نیاز است که از طریق متخصصین به درمان آن بپردازید.

ماساژ درمانی علیرغم طبیعی بودن و بدون استفاده از هیچ گونه ابزار  و ماده خطرناک در صورتی که برای افراد با شرایط حاد انجام شود احتمال دارد مشکلاتی جدی به همراه داشته باشید. برای مثال مهره های کمر افراد را جابجا کرده و روند درمانی را پیچیده تر نماید.

به همین دلیل آموزش ماساژ برای رفع کمر درد اهمیت بالایی پیدا می کند و نیاز است که شما اصول ابتدایی آن را یاد بگیرید سپس نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

علل مهم کمر درد

علت های مختلفی می تواند باعث بروز درد های کمر شود. افزایش سن و بروز پوکی استخوان، فعالیت های شغلی سنگین و پر فشار، انجام ورزش های حرفه ای، بروز حوادث ناگهانی از جمله تصادف یا سقوط از ارتفاع، عوامل روانی از جمله تجربه استرس و اظطراب زیاد و غیره.

تمامی این عوامل می توانند نقش مهمی در افزایش دردهای کمری داشته باشند.

آموزش ماساژ برای رفع کمر درد      

در این بخش تصمیم داریم که تعدادی از نکات ابتدایی را در خصوص ماساژ درمانی برای کمر درد مطرح سازیم. این نکات به شما کمک می کند که در خانه به صورت حرفه ای ماساژ انجام دهید.

  • اول توصیه می کنیم که در یک محل مثل تشک و تخت مناسب روی شکم دراز بکشید.   
  • سپس می توانید از روغن های ماساژ نیز استفاده کنید تا حرکات دست ها روی پوست بدن روان تر باشد.
  • توصیه می کنیم که برای قرار گرفتن بدن تان در بهترین حالت از بالش هایی با ارتفاع مناسب نیز بهره ببرید.
  • در مراحل ابتدایی بهتر است که فشار هایی که به کمر وارد می شود محدود با فشار کمتر بوده تا بتوانید احساس درد را در خودتان ارزیابی نمایید.
  • حرکات ماساژ را از بخش های انتهایی کمر به سمت گردن و شانه ها و بالعکس حرکت دهید.
  • برای ایجاد فشار در ابتدا از انگشتان تان استفاده کنید سپس به مروز از بخش های کف دست می توانید برای ایجاد فشار و حرارت به عضلات کمک بگیرید.

 

درمان کمر درد

درمان کمر درد و رفع انقباضات و اسپاسم عضلات کمر با توجه به علتی که سر منشا آن شده است، می تواند متفاوت باشد. در مواردی استراحت کردن و دریافت یکسری ماساژ های سبک می تواند تمامی درد ها را از بین ببرد. اما اگر علل فیزیکی جدی‌تری عامل ایجاد درد شده باشد نیاز است که از روش های دارودرمانی، فیزیوتراپی و ... اقدام به درمان نمایید.

در کنار تمامی مشکلاتی که باعث بروز کمر درد می شوند بارداری نیز می تواند دلیل بروز این مشکل باشد. این نوع کمر درد نیز طبیعی بوده و در رده انواع کمر درد هایی قرار می گیرد که نیاز است تا حدودی ماساژ دریافت کنید.

خاتمه

در این مقاله در خصوص آموزش درمان کمر درد و بسیاری از روش های درمانی آن مطالبی را آوردیم. به شما توصیه می شود که در این زمینه حتماً مراقبت های پزشکی تخصصی داشته باشید تا از بروز شرایط پیچیده تر و حاد تر پیشگیری شود. کمر انسان همچون بسیاری از بخش های جسمانی افراد حسسایت زیادی داشته و در صورتی که دردهای آن زیاد شود درمان آن سخت تر خواهد شد. 

انواع ماساژور های بدن می تواند به شما کمک کند که در مراحل ابتدایی بتوانید در خانه درد های خودتان را کاهش دهید تا در مراحل بعدی مداخلات تخصصی تر انجام گردد. 

امسیگ

 

 

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید