روش صحیح استفاده از ماساژور برقی

روش صحیح استفاده از ماساژور برقی
نحوه استفاده از ماساژور های برقی موضوع محوری این مقاله است که تصمیم داریم در بخش های مختلف به آن بپردازیم.

ماساژورهای برقی از بهترین انواع ماساژور بدن هستند که در هنگام ماساژ نیاز نیست که نیروی دست به کار گرفته شود. در گذشته ماساژورها دستی بودند و نیروی انسانی باید برای ایجاد ماساژ به کار گرفته می‌شد. روش صحیح استفاده از ماساژور برقی به این شکل است که در ابتدا در خصوص سری های مختلف آن تحقیقاتی انجام دهید و بهترین سری را در بخش های مختلف عضلات به کار گیرید. در واقع سری هایی که برای انواع ماساژور های برقی به کار گرفته می شود کاملاً اختصاصی برای عضلات طراحی شده است و باید در هنگام به کارگیری به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

ماساژورهای برقی دارای انواع مختلفی نیز هستند. برای مثال ماساژور تفنگی از جمله ماساژور هایی است که در چند ساله اخیر کارایی زیادی از خود نشان داده است و توانسته اثرات بالایی را در کاهش درد ها داشته باشد.

قیمت دستگاه ماساژور بدن به نسبت نتایجی که در پی دارد می تواند کاملاً مقرون به صرفه باشد و از بروز مشکلات جدی تر پیشگیری نماید. 

دلایل محبوبیت و استفاده گسترده

ماساژورهای برقی در دسته انواع ماساژور ها قرار می گیرند که در سال های اخیر نسبت به آن ها اقبال ویژه ای مشاهده شده است. زیرا کاربرد های اساسی آن ها در کاهش انقباضات عضلانی و دردهای ناشی از خستگی و اسپاسم بسیار نقش پررنگی داشته است و بسیاری افراد از آن آگاه هستند.

استفاده آسان و هزینه مقرون به صرفه انواع ماساژور ها نیز در این زمینه توانسته به محبوبیت آن ها بیفزاید.

انواع ماساژورهای برقی

ماساژور های برقی دارای انواع مختلفی هستد که هر کدام از آن ها دارای تکنولوژی منحصر به فردی بوده و می توانند در یک بخش جسمانی عملکرد بهتری داشته باشند. برای مثال:

  • ماساژورهای گردن و شانه
  • ماساژورهای پشت و کمر
  • ماساژورهای پا
  • ماساژورهای چندکاره ( یا کل بدن ) 
  • ماساژور صورت 

این ماساژور ها همانطور که از نام آن ها بر می آید می توانند در بخش های گردنی و شانه، پشت کمر و غیره نقش داشته باشند. ماساژور های چندکاره هم به دلیل این که دارای سری های مختلفی هستند می توانید آن ها را در عضلات مختلف به کار گیرید.

ماساژور های صورت چرخش های محدود و ظریفی داشته و به شکل اختصاصی برای ایجاد ماساژ در ناحیه عضلات صورت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل آسیبی به پوست و عضلات صورت وارد نمی سازد. 

مزایای استفاده از ماساژور برقی

ماساژور های برقی به دلیل تکنولوژی های پیشرفته ای که در طراحی و تولید آنها به کار گرفته شده است مزایای چشمگیری از خود نشان می دهند و اثرات درمانی و پیشگیری از بروز درد ها و انقباضات را دارند. از جمله :

  • کاهش استرس و تنش‌های عضلانی
  • بهبود گردش خون
  • کاهش دردهای مزمن و افزایش انعطاف‌پذیری
  • تقویت روحیه و بهبود کیفیت خواب

آماده‌سازی و استفاده صحیح از ماساژور برقی

مراحل استاندارد استفاده از ماساژور های برقی به شرح زیر است:

مطالعه و آشنایی با دفترچه راهنما

در ابتدا به شما توصیه می کنیم که دفترچه راهنما انواع ماساژورها را که در برندهای مختلف تولید شده اند، مورد مطالعه قرار دهید. زیرا احتمال دارد که تولید کنندگان هر برند نکته ای در دفترچه راهنما در اختیارتان قرار دهند و دانستن آن برای شما ضروری باشد. 

انتخاب محیط مناسب برای ماساژ

در ابتدا نیاز است که در یک محیط مناسب و در شرایط مناسبی بنشینید و از ماساژور ها استفاده نمایید. در واقع بدن شما باید در حالت ریلکس باشد تا بتوانید شاهد اثرات درمانی آن باشید.

تنظیمات اولیه (سرعت یا شدت، حالت‌های مختلف)

از نکات مهم دیگری که در هنگام استفاده از انواع ماساژورها باید در نظر داشته باشید انجام تنظیمات اولیه برای دستگاه است. برای مثال شما می توانید که شدت و سرعت ماساژ را بر حسب حجم دردها و انقباضات و میزان مورد نیاز برای دریافت ماساژ تنظیم نمایید.  

از سوی دیگر نیز جنسیت ( خانم و آقا ) و نیز نوع عضله در تعیین میزان سرعت یا شدت و نیز نوع ماساژ اثر گذار خواهند بود. 

مدت زمان استفاده از ماساژور برقی

ماساژور های برقی همانطور که می توانند دارای مزایای قابل توجهی باشند در صورتی که نحوه استفاده از آن ها و مدت زمان به کار گیری آنها به درستی مدیریت نشود نمی توانیم امیدوار باشیم که اثرات آن  ظاهر گردد.

نیاز است در صورتی که عارضه های جدی را تجربه می کنید حتماً با متخصصین مربوطه مشورت هایی داشته باشید. اما اگر کاربر عمومی انواع ماساژور های برقی هستید به تنظیمات دستگاه های ماساژور و دفترچه راهنمای آن توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا در اغلب موارد توصیه های مهمی در آن ها در خصوص مدت زمان استفاده از انواع ماساژور های برقی به شما ارائه می شود.

نکات ایمنی در استفاده از ماساژور برقی

زمانی که افراد در سنین مختلف و با شرایط جسمانی متفاوت نیازمند استفاده از انواع ماساژورهای برقی می شوند، ضروری است که یکسری موارد منع استفاده یا اصول استاندارد را مد نظر داشته باشند.

موارد منع مصرف و هشدارها

هرگز ماساژور ها را برای بخش هایی از بدن که دارای زخم باز هستند و احتمال بروز خطر بسیار بالا است استفاده ننمایید؛ یا اگر بدن شما دچار سوختگی شده است و همچنان محل سوختگی ترمیم کامل نشده است توصیه نمی شود که ماساژور های برقی را استفاده کنید.

از طرفی کسانی که آسیب های ارتوپدیک جدی را ( مثل دیسک کمر، آرتروز گردن و ... ) تجربه می کنند نیاز است که در خصوص دریافت ماساژ از طریق انواع ماساژور ها با پزشک خود مشاوره های لازم را داشته باشند. 

مراقبت‌های بهداشتی و نگهداری دستگاه

به شما توصیه می کنیم که ماساژور ها، مخصوصاً بخش هایی از ماساژور که در تماس مستقیم با پوست هستند را به طور کامل بهداشتی نگه دارید. زیرا حرکات سری های ماساژور روی سطح پوست می تواند عاملی برای انتقال میکروب ها و آلودگی ها باشد.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی

هرگز مدت زمان استفاده از ماساژور ها را نباید طولانی تعیین کنید. زیرا ایجاد حالت های فشار و ماساژ در کوتاه مدت می تواند مثبت و اثر بخش باشد اما در طولانی مدت، احتمال بروز مشکلاتی وجود خواهد داشت.

مقایسه ماساژور برقی با ماساژ دستی

ماساژور های برقی در برند های مختلفی تولید شده اند که دارای امکانات متفاوتی می باشند. در نتیجه شما به راحتی می توانید از امکانات متنوع و کاربردی ای که برای آنها طراحی شده است استفاده نمایید. در حالی که ماساژو های دستی تکنولوژی بسیار ساده ای داشته و باید از نیرو دست خودتان در ایجاد حرکات ماساژ استفاده نمایید. امکان دارد که در مسیر بهره گیری از ماساژور های دستی نیروی انسانی خسته شده و نتواند مدت زمان طولانی از آن استفاده نماید. بنابراین ماساژور های برقی می توانند جایگزین های خوبی باشند.

نتیجه‌گیری

به طور کلی ماساژور های برقی توانسته اند که بهترین نتایج را در کوتاه ترین زمان برای افراد پدید آورند. خوشبختانه به موازات پیشرفت هایی که در حوزه تجهیزات پزشکی و درمانی ایجاد شده است توانسته ایم که انواع ماساژور های برقی را با بالاترین کیفیت و کارایی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

در صورتی که مدت زمان طولانی در محیط های کاری فعالیت های شغلی دارید، یا این که عارضه هایی همچون انقباضات عضلانی را بسیار تجربه می کنید توصیه می کنیم که از انواع ماساژور های حرفه ای برقی بهره‌مند شوید.

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید