دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا چیست؟
این روزها به دلیل آلودگی هوا دستگاه تصفیه هوا ( AIRPURYFIRE ) جزء دستگاه هایی است که در منزل یا محل کار می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. اگر در منزل تان سالمندانی دارید که نیازمند مراقبت های ویژه ای هستند یا این که کودکانی دارید که نیاز است دستگاه تنفسی آنها از هر نوع آسیبی به دور باشند به شما توصیه می کنیم که برای خرید دستگاه تصفیه هوا تردیدی نداشته باشید.

 

در ادامه در خصوص نحوه کار این دستگاه، عوارض استفاده از آن و حتی مزایای این دستگاه برای بهبود عملکرد دستگاه تنفسی تان مطالبی را دراختیار شما قرار خواهیم داد.

در واقع همانطور که با تغذیه سالم و مراقبت های پزشکی در صدد رعایت نکات سلامتی و بهداشتی هستید، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در منزل نیز می تواند نوعی حمایت از سلامت خانواده (مخصوصاً افراد با شرایط جسمانی خاص) باشد.

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می کند ؟

تمامی انواع دستگاه های تصفیه هوا دارای تعدادی فیلتر هستند که هر کدام از آن ها می تواند در جذب بخشی از آلودگی های هوا و تصفیه آن  نقش داشته باشند.

نحوه عملکرد دستگاه های تصفیه هوا به این شکل است که دستگاه یک سیستم مکش قوی داشته و در اولین مرحله هوای اطراف دستگاه و محیط به سمت داخل کشیده می شود. در مرحله بعدی فیلتر ها هستند که به نوبت و به ترتیبی که روی دستگاه به کار گرفته شده اند عمل جذب گرد و غبار، ذرات ریز هوا، آلودگی های دیگر هوا را به خود جذب می کنند.

در مراحل بعدی هوایی که به صورت کامل تصفیه شده اند به سمت بیرون هدایت خواهند شد. در نتیجه علاوه بر این که هوا در محیط گردش خواهد داشت در فرایند چرخش هوایی تمامی مواد اضافی و مضر به طور کامل تصفیه شده و شرایط مطلوبی را برای تنفس افراد ایجاد خواهد نمود.

دستگاه تصفیه هوا  

دستگاه تصفیه هوا در انواع مختلف خانگی و صنعتی تولید می شوند. این دستگاه بر حسب محیطی که به کار گرفته می شوند سیستم های قدرتمندی در آنها به کار گرفته می شوند. در واقع فیلترهای قوی و بخش های قدرتمند در تصفیه هوا صنعتی کمک می کند که محیط های بزرگ تر از جمله کارخانه ها و سوله ها را بتوان با آنها پاکسازی نمود.

 دستگاه تصفیه هوا خانگی چیست  ؟ 

دستگاه های تصفیه هوا خانگی از جمله دستگاه هایی هستند که در ابعاد کوچکتر ( به نسبت دستگاه تصفیه هوا صنعتی ) تولید شده اند. در مواردی مشاهده می شود که در مشخصات این دستگاه ها حتی عنوان می شود که برای چه متراژ منزل یا محیط کاری می تواند مناسب باشد و به تصفیه هوا مثبت و ثمر بخش آن محیط کمک کند.

از مهم ترین مزیت هایی که دستگاه های تصفیه هوا دارند این است که شما می توانید در فضای سالم تر و با آلودگی کمتری تنفس داشته باشید.

هوای سالم بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری های تنفسی از جمله آسم و حتی بروز مشکلات پوست و مو نیز ایمن خواهد ساخت.

بسیاری از کسانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند در صورتی که از این دستگاه استفاده نمایند مانع از پیشرفت این بیماری برایشان خواهد شد. در نتیجه علائم بیماری کاهش پیدا می کند.

عوارض دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا از جمله دستگاه هایی است که در محیط های مختلفی کاربرد داشته و می تواند مزایای بسیاری را برای شما در پی داشته باشد. برخی از افراد تصور می کنند که این دستگاه دارای عوارضی بوده و می تواند برایشان منشا بروز مشکلاتی باشد. از جمله: سردرد، گلو درد، سرگیجه و حالت تهوع و ...

اما نگران نباشید! زیرا هرگز این موارد برای شما رخ نخواهد داد مگر این که دستگاهی غیر استاندارد با کیفیت پایین را استفاده کرده باشید.

دستگاه های غیر اصل و متفرقه هرگز کیفیت ساخت و متریال بالایی نداشته و می توانند باعث ایجاد مشکلاتی برای شما باشند. برای مثال اگر یک دستگاه تصفیه هوا به درستی طراحی و تولید نشده باشد نه تنها در تصفیه هوا به درستی عمل نمی کنند بلکه مضراتی را نیز برای محیط اطراف شما خواهند داشت.

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است؟

دستگاه های تصفیه هوا به دلیل این که تکنولوژی های مدرن در تولید آنها به کار رفته است بدون این که مواد شیمیایی اضافی به محیط اضافه کنند می توانند به هوای تنفسی شما کمک کنند.

در واقع تعدادی فیلتر در شبکه ای مرتبط و هماهنگ با هم کار می کنند و تمامی آلودگی ها را از بین برده و در مرحله آخر همان هوایی که از محیط به درون خود کشیده شده را به صورت پاک به بیرون منتشر می کنند.

در فرایند تصفیه هوا هیچ ماده اضافی ای که شیمیایی باشد و سلامتی افراد را تهدید کند، تولید نخواهد شد.

حتی اشعه این دستگاه ها نیز هرگز خطرناک نخواهد بود و مورد تایید متخصصین هستند.

 

نتیجه گیری

 در این مقاله در خصوص مزایا و حتی شایعاتی که در خصوص اثرات منفی آن وجود دارد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که پیش از خرید حتماً به نکات مهم توجه داشته باشید و دستگاه هایی از بهترین برند ها و با کیفیت بالا خریداری نمایید.

دستگاه هایی که تکنولوژی آن ها چندان به روز نبوده و فاقد برخی از امکانات دستگاه های پیشرفته است به شما کمک چندانی نخواهد داشت. در نتیجه این شمایید که باید از تمامی موارد فنی مرتبط با انواع دستگاه های تصفیه هوا آگاه باشید تا خریدی دقیق و هوشمندانه ای انجام دهید.

در صورتی که سوالاتی در این زمینه دارید این امکان برایتان فراهم است که با تیم امسیگ تماس گرفته و پرسش های خودتان را مطرح سازید. همکاران ما آماده پاسخ گویی به شما با هدف مشاوره پیش از فروش هستند و تمام موارد مهم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید