روش‌های کم کردن وزن

روش‌های کم کردن وزن
آیا شما هم می خواهید وزن خود را کم کنید اما کاهش وزن برای شما دردناک است؟ وقتی در باشگاه به سختی تمرین میکنید و از خوراکی های مورد علاقه‌تان چشم پوشی می کنید به نظر میرسد که هیچ راه حل ساده و راحتی در مورد کاهش وزن وجود ندارد.

زمانی که از تغذیه سالم برخوردار هستید و سعی می کنید فعالیت بدنی خود را داشته باشید، احتیاجی نیست که کار بزرگی در این زمینه انجام دهید در واقع با چند تغییر ساده در سبک زندگی خود می توانید بسیار راحت وزن زیادی در طی زمان، کم کنید. در این مقاله ما توانسته ایم اطلاعات مهمی را از متخصصین تغذیه گردآوری کنیم تا شما براحتی بتوانید به وزن دلخواه خود برسید. در ادامه شما را با این روش ها آشنا خواهییم کرد تا برای لاغری دیگر عرق نریزید!

روش‌های لاغری

اضافه کنید، کم نکنید!

رژیم های غذایی را فراموش کنید، از غذای روزانه خود کم نکنید و بلکه به آن اضافه کنید. شما باید خوراکی های سالم را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید، خوراکی هایی که شما از خوردن آن بسیار لذت می برید مانند میوه هایی مثل گیلاس، انگور. این خوراکی ها را همراه خود داشته باشید و به سوپ و غذاهای اصلی خود سبزیجات اضافه کنید.

نکته اینجاست اضافه کردن این خوراکی ها به برنامه غذایی می توانند بسیار مفید واقع شوند و حذف غذا، اصلا به شما کمکی نخواهند کرد اما به یاد داشته باشید که به میزان کالری دریافتی باید دقت کنید و از فعالیت های بدنی نیز نباید غافل شوید حتی اگر این حرکات محدود به رقص و حرکات کوچکی شوند.

از کلمه ورزش استفاده نکنید.

اگر اسم ورزش باعث می شود تا از آن دوری کنید پس از این واژه استفاده نکنید شاید کلید لذت بردن از ورزش این باشد که روی آن نام ورزش نگذارید. زمانی که شما احساس خوبی از هر فعالیت بدنی داشته باشید احتیاجی نیست به خود بگویید که ورزش انجام داده اید. در نتیجه کنار ساحل دوچرخه سواری کنید و یا اسکی روی چمن و حتی ماشین خود را بشویید. در کل هدف اینست که شما فعالیت کنید هر چه که میخواهید اسم آنرا بگذارید.

پیاده روی کنید.

زمانی که هوا خوب است بهترین موقع برای پیاده روی است. حتی برای چند دقیقه هم شده سعی کنید پیاده روی کنید و هم از هوای بیرون از منزل لذت ببرید و هم کالری بسوزانید و از وزن خود بکاهید. می توانید از روش های زیر نیز برای کاهش وزن استفاده کنید.

  • ماشین خود را در گوشه ای پارک کنید و مسیری را پیاده روی کنید.
  • زمانی که در محل کار خود هستید می توانید برای رفتن به یک جلسه کاری به جای استفاده از ماشین تا آن محل میتوانید پیاده بروید.
  • به جای استفاده از جاروی برقی از جاروی دستی استفاده کنید.
  • از هرفرصتی برای بالارفتن از پله ها استفاده کنید.
  • دفعه بعد برای تمیز کردن خانه از موزیک با صدای بلند استفاده کنید و ضربان قلب خود را بالا ببرید.

در نهایت اگر شما روزی دو بار برای 10 دقیقه پیاده روی می کنید و از روش های ذکر شده نیز استفاده کردید براحتی در روز 30 دقیقه فعالیت بدنی دارید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید