بالش بارداری چیست و چه مزایایی دارد؟

بالش بارداری چیست و چه مزایایی دارد؟
بالش های بارداری انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نیازتان، بالش مورد نظر خود را خریداری نمایید. به عنوان مثال ممکن است فردی در دوره ی بارداری دچار درد در ناحیه ی لگن یا کمر باشد، که این دو باهم تفاوت بسیاری دارند.

بالش حاملگی یا بالش بارداری از جمله انواع بالش های طبی هستند که با هدف بهبود روند خواب و کاهش فشارهای ناشی از بارداری در ناحیه کمر و شکم زنان طراحی و تولید شده اند.

تولید این بالش کاملاً به شکل اختصاصی و به منظور استفاده زنان باردار انجام شده است. در نتیجه زنان باردار در طول دوران بارداری یک بالش طبی با طراحی استاندارد برای بهبود حالت خواب خود می توانند داشته باشند.

در ادامه قرار است که عمده اطلاعاتی را در زمینه این نوع بالش در اختیارتان قرار دهیم تا بیشتر با مزایا و فواید آن آشنا شوید. 

بالش بارداری چیست؟

در دوران بارداری خواب بر روی شکم یا پشت غیر ممکن بوده و همچنین برای نوزاد خطرناک است. لذا در این دوره با انتخاب یک بالش مناسب می توان این مشکل را برطرف نمود. بالش بارداری متناسب با بدن شما است و موجب ایجاد خوابی راحت می گردد. بالش بارداری دارای طول بیشتری نسبت به بالش های معمولی است تا از این طریق، از تمامی قسمتهای مختلف بدن حمایت کند. 

مزایای بالش بارداری

از جمله فواید بالش بارداری کاهش تمامی فشار ها به بخش کمر زنان باردار است. طبیعی است که در دوران بارداری به دلیل سنگین بودن بدن، زنان باردار نیاز دارند که یک تکیه گاهی داشته باشند که متناسب با فرم بدنی شان باشد. در نتیجه بالش بارداری می تواند در این زمینه به آن ها کمک کند.

بهترین بالش های بارداری جزء آن دسته از بالش هایی هستند که طراحی شکل آن کاملاً براساس استاندارد های جهانی و اصول مناسب انجام شده باشد. در غیر این صورت با یکسری بالش هایی طرف هستیم که مزیتی در پی نداشته و نمی توانند به مادران باردار کمک کنند.

بسیاری از برند های متفرقه اقدام به تولید بالش های طبی بارداری می کنند که باعث می شود خروجی تولید آن ها چندان با استانداردهای روز جهانی تطابق نداشته باشد. در نتیجه آن محصولات زمانی که وارد چرخه عرضه و مصرف بازار می شود و افراد از آن ها خرید می کنند چندان نتایج قابل توجهی در پی ندارد. چه بسا که می تواند مشکلاتی برای آن ها پیش بیاورد.

خانم های باردار با استفاده از بالش بارداری به صورت جنینی می خوابند و به این صورت حمایت بیشتری از باسن، گردن، پشت، شانه و پاها می گردد.

بیشتر بخوانید: فشار خون بالا در بارداری

انواع بالش بارداری

بالش مورد نیاز برای هر یک از این افراد با هم تفاوت دارد. لذا باید هر فرد باردار با توجه به محل ایجاد درد و نیاز خود به منظور رفع آن، بالش مورد نیاز خود را خریداری کند که در ادامه به برخی از بالش ها و کاربرد آن ها اشاره شده است.

بالش طبی امسیگ

بالش طولی

این بالش ها در امتداد طول بدن قرار می گیرد. همچنین بسیار انعطاف پذیر بوده و به راحتی می توان با قرار دادن دست ها و پاها در اطراف آن در دوره ی بارداری، از شکم حمایت نمود.

اگر به دنبال بالش طبی ساده هستید، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بالش بارداری کل بدن

این بالش ها برای استفاده در 3 ماهه ی دوم بارداری بسیار مناسب می باشند. طول این بالش ها بسیار زیاد بوده و بین زانوها نیز قرار می گیرند. 

بالش C شکل

این نمونه از بالش بهترین نوع بالش برای دوره ی بارداری است که باعث می شود استراحت و خواب کاملی را داشته باشید.

اگر تمایل دارید به صورت نشسته استراحت کنید، خرید بالش گردنی طبی را به شما پیشنهاد می کنیم.

بالش U شکل

این نمونه از بالش نیز حمایت و پشتیبانی خوبی را از شما در هنگام خواب می کند. همچنین زاویه صورت را در موقعیت خوبی قرار می دهد. از نظر خیلی از مادران باردار بالش U شکل بهترین بالش بارداری به حساب می آید.

فایده این بالش این است که  از ایجاد درد در ناحیه ی کمر جلوگیری می کند و پشتیبانی عالی از ستون فقرات دارد. عدم تهدید سلامتی و عدم نیاز به هرگونه بالش اضافی دیگر نیز از دیگر فواید آن است.  

بالش بارداری  Iشکل

بالشی که آی شکل هستند کاملا صاف بوده و در ناحیه شکم زنان باردار کاربرد دارد. این بالش بهترین گزینه نبرای کسانی است که می خواهند اطراف شان خلوت باشد.

بالش حاملگی به شکل  J

بالش بارداری ای وجود دارد به شکل J که بسیار پرکاربرد است و به همین نوع طراحی شده اند.

بالش بارداری گوه ای یا کوسن بارداری

این بالش بهترین گزینه برای کسانی است که بالش های بارداری با ابعاد بزرگ را دوست ندارند. در نتیجه این بالش می تواند به شما کمک شایانی نماید.


خرید انواع دستگاه بخور و رطوبت ساز محیط از برند امسیگ


نحوه استفاده از بالش بارداری

طرز استفاده از بالش طبی مخصوص بارداری، چندان پیچیدگی ندارد. کافی است که متناسب با ساختار بدنی خود آن را تنظیم کرده و استراحت نمایید.

بسیاری از برند ها دارای دفترچه راهنماهایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید به راحتی از محصولات آن ها از جمله بالش بارداری استفاده نمایید. در نتیجه روند کار با آن ها چندان سخت نبوده و استفاده دقیقی از آن ها می توانید داشته باشید.

در صورتی که در زمان بارداری قصد سفر دارید پیشنهاد میکنیم مقاله "راهنمای خرید بالش مسافرتی" را بخوانید تا بتوانید با انتخاب بالش دور گردنی مناسب، در طول سفر هم راحت باشید.

نکاتی که باید در انتخاب بالش بارداری در نظر بگیرید

از مهم ترین نکات خرید بالش بارداری که باید نسبت به آن توجه داشته باشید این است که :

اولاً باید نیاز و هدف خودتان را از خرید بالش های بارداری تعیین نمایید و تمامی این موارد را در اختیار فروشنده قرار دهید. برای مثال به فروشنده می گویید که هدف شما از خرید بالش طبی این است که فشار نواحی کمر را برای شما کاهش دهد. در این موارد فروشنده محصول می تواند گزینه بهتری را به شما پیشنهاد دهد.

دوماً به کیفیت متریال مورد استفاده در تولید بالش های بارداری توجه کنید تا از کیفیت بالایی برخوردار باشند. بعضی از بالش های طبی دارای مواد اولیه بی کیفیت بوده و شما نمی توانید با آن ها به اهداف درمانی خود برسید.

به قیمت خرید آن نیز باید توجه داشته باشید. در واقع تمامی هزینه های مربوط به خرید انواع بالش های طبی بر حسب کیفیت و متریال مصرفی آن تعیین می گردد. در نتیجه شما باید توجه داشته باشید که تمامی این موارد در تطابق باشد و اجناس با کیفیت پایین را با قیمت گران تری خرید کنید.

بیشتر بخوانید: بالش مموری فوم چیست و چه مزایایی دارد؟

بالش مموری فوم

از مهم ترین ویژگی های بالش بارداری این است که بالش ها کاملاً منطبق با ساختار و فرم بدنی یک زن باردار طراحی شده اند. در نتیجه به راحتی می توانید از آن ها استفاده نمایید. از سوی دیگر نیز بالش بارداری بافت بسیار نرمی دارد که زنان باردار بتوانند از آن استفاده کرده و بدون این که فشاری به بدن و نواحی شکمی و کمر آن ها وارد نماید نقش تکیه گاه بودن دارد. در نتیجه زنان باردار هیچ آسیبی در هنگام استفاده از آن ها نمی بینند. البته باید توجه داشته باشید که زنان باردار نیاز است که از این محصولات در ساعات مشخصی استفاده کنند تا زیاده روی از آن ها به مهره های کمرشان آسیب نزند.

بالش های بارداری براساس تکنولوژی روز دنیا تولید شده اند و متریال خاصی در تولید آن ها به کار گرفته شده است. در نتیجه بو گرفتن یا آلوده شدن آن ها در زمان کوتاهی اتفاق نخواهد افتاد.

علاوه بر محصول فوق زنان باردار می توانند طیف گسترده ای از محصولات دیگر را نیز در دوران بارداری خرید و مورد استفاده قرار دهند. مثل خرید بالش طبی که اختصاصی برای قرار گرفتن زیر سر استفاده می شود و کاملاً با ساختار گردن و استخوان بندی تطبیق پیدا می کند.

دستگاه ماساژور بدن نیز به شما کمک می کند بدن تان را به صورت اصولی ماساژ دهید تا انقباضات عضلانی کاهش پیدا کنند. دستگاه بخور سرد نیز به شما کمک می کند در محیط بهتری تنفس داشته باشید و هوای سالم تر در دوران بارداری استنشاق کنید.

دستگاه فشار سنج دیجیتالی نیز به شما کمک می کند که در فواصل زمانی کوتاهی بتوانید فشار خودتان را ارزیابی کنید و در صورت وجود مشکلات در این زمینه به متخصصین مربوطه مراجعه نمایید.


خرید فشار سنج دیجیتالی برای اندازه گیری دقیق فشار خون در منزل


محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید