راهنمای خرید بالش مسافرتی

راهنمای خرید بالش مسافرتی
سفرها همیشه تجربیات هیجان‌انگیز به همراه دارند؛ اما یکی از مسائل مهمی که باید در هنگام سفر به آن توجه داشت، استفاده از یک بالش مسافرتی مناسب است. بالش مسافرتی نه‌تنها برای راحتی در زمان سفر بلکه از لحاظ حفظ سلامتی و خواب بهتر نیز اهمیت دارد. در واقع این مطلب یک راهنمای خرید بالش مسافرتی است. پس ما همراه شوید تا بهترین بالش مسافرتی را انتخاب کرده و مسافرت‌های خود را به یک تجربه خوشایند تبدیل کنید.

اهمیت خرید بالش مسافرتی

خرید بالش مسافرتی می‌تواند در تجربه سفر شما تأثیر بسزایی داشته باشد. به‌طورکلی یک بالش مسافرتی باکیفیت و مناسب موجب می‌شود خواب راحتی داشته باشید. همچنین استفاده از یک بالش باکیفیت در طول سفر می‌تواند موجب حفظ سلامت گردن و ستون فقرات شما شود.

انواع بالش مسافرتی

انواع مختلفی از بالش‌های مسافرتی وجود دارد و شما می‌توانید مطابق سلیقه خود، بالش موردنظرتان را تهیه کنید. رایج‌ترین انواع بالش مسافرتی شامل بالش دور گردنی، U شکل، بادی، طبی، بالش دور گردنی فومی بالش شنی و بالش بادی دو‌منظوره است.

بالش دور گردنی سفری

بالش دور گردنی یکی از وسایل ضروری برای مسافرت است. این نوع بالش قابل‌استفاده در همه انواع وسایل نقلیه بوده و راحتی خواب شما را تضمین می‌کند. بالش گردنی طبی به شما اجازه می‌دهد در هنگام سفر خواب راحتی داشته باشید. به‌خصوص وقتی که در صندلی نشسته‌اید، این بالش به شما کمک می‌کند تا سر و گردنتان در وضعیت ایده‌آلی نگه داشته شود. بالش‌های دور گردنی اغلب بسیار سبک و کم‌حجم هستند. این مزیت به شما امکان می‌دهد آنها را به‌راحتی در کیف یا کوله‌پشتی خود قرار دهید و در هر سفری با خود داشته باشید.

بالش ساده

بالش‌های ساده یکی دیگر از انواع بالش‌هایی است که می‌توانید در مسافرت از آنها استفاده کنید. این نوع بالش‌ها اغلب از مواد نرم و راحتی ساخته شده‌اند و همچنین قابلیت شستشو نیز دارند. این بالش‌ها نیز بسیار سبک و قابل‌حمل هستند و جای کمی می‌گیرند. شما می‌توانید آنها را به‌راحتی در کیف و یا صندوق عقب خودروی خود قرار دهید.

بالش بادی

بالش بادی جزو محبوب‌ترین نوع بالش مسافرتی است. باتوجه‌به راهنمای خرید بالش مسافرتی بادی، این نوع بالش دارای روکشی از جنس جیر نرم و راحت است که مشکل تعریق را کاهش می‌دهد. از بالش بادی نه‌تنها به‌عنوان یک بالش بلکه به‌عنوان زیرپایی نیز می‌توانید استفاده کنید. این بالش به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی باد آن را تنظیم نمایید. این ویژگی موجب می‌شود بتوانید آن را به‌راحتی در کیف‌دستی یا کوله‌پشتی قرار دهید.

بالش J شکل

بالش مسافرتی J شکل،  شبیه به حرف "J" انگلیسی است و با بالش‌های U شکل تفاوت‌هایی دارد. این نوع بالش از استاندارد بالایی برخوردار است. بالش جی شکل برای افرادی که کمردرد و گردن درد دارند بسیار مناسب است. این بالش بسیار سبک و باکیفیت بوده و قابلیت شست‌وشو نیز دارد. برای آشنایی با بالش پشت کمری طبی روی این لینک کلیک کنید.

بالش بدنی

بالش‌های بدنی یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال راحتی در هنگام سفر و خواب در مکان‌های مختلف هستند. این بالش‌ها در اندازه‌ها و اشکال مختلفی تولید می‌شوند؛ بنابراین، شما می‌توانید به‌دلخواه خود، بالش موردنظرتان را انتخاب کنید. استفاده از بالش‌های بدنی بسیار راحت‌تر از بالش‌های گردنی است، زیرا نیازی به تنظیم حالت گردن یا سر ندارید. این بالش‌ها نیز قابل‌حمل هستند و جای کمی می‌گیرند.

بالش طبی مسافرتی

بالش طبی مسافرتی از انواع پر فروش بالش‌های مسافرتی است. این بالش‌ها معمولاً برای محافظت از کمر و گردن در طول سفر طراحی شده‌اند. اگر جزو افرادی هستید که از مشکلات جسمی مانند درد کمر یا گردن رنج می‌برید، خرید بالش طبی مسافرتی می‌تواند به شما کمک کند. این بالش‌ها طول سفر از بروز این نوع مشکلات جلوگیری می‌کنند. بسیاری از مدل‌های بالش طبی قابلیت تنظیم ارتفاع و حالت بدنی را دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از بالش طبی

نکات انتخاب بهترین بالش مسافرتی

به‌طورکلی بهترین انتخاب بالش سفری می‌تواند بسته به سلیقه هر فرد متفاوت باشد. انواع مختلفی از بالش‌های مسافرتی وجود دارند که برای افراد باسلیقه‌های مختلف طراحی شده است. این بالش‌ها از موادی مانند از فوم، جیر، پنبه و پلی‌استر ساخته می‌شوند و قابل شست‌وشو هستند. یکی از نکات خرید بالش مسافرتی این است که قابل‌حمل باشد و فضای کمی بگیرد. اکثر این بالش‌ها به‌راحتی در کیف جا می‌شوند و برای انواع سفر ازجمله مسافرت هوایی مناسب هستند.

شکل، فرم و حجم بالش سفری

به‌طورکلی توجه به شکل، فرم و حجم بالش سفری اهمیت زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال بالش‌های  "U" شکل یا "J" شکل برای محافظت از گردن و سر در طول سفرهای هوایی یا زمینی طراحی شده است. بالش‌های بدنی دارای شکل مستطیلی هستند و برای محافظت از بدن در سفرهای زمینی مناسب هستند. همچنین بالش‌های سفری در انواع حجم‌های کوچک و متوسط در بازار موجود هستند و به‌راحتی در کیف و کوله‌پشتی جا می‌شوند.

جنس رویه بالش مسافرتی

باتوجه‌به راهنمای انتخاب بالش مسافرتی، این بالش‌ها در انواع رویه‌ها نیز تولید می‌شوند. جنس رویه بالش مسافرتی می‌تواند تأثیر زیادی بر راحتی و کیفیت خواب در طی سفرها داشته باشد. برخی از این بالش‌ها با رویه جیر مصنوعی، شبیه به چرم تولید می‌شوند. این بالش‌ها قابل‌شست‌وشو بوده و دوام بسیار بالایی دارند. رویه برخی دیگر از بالش‌های مسافرتی از جنس پنبه است و در برابر لک و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

برخی دیگر از انواع بالش‌های مسافرتی دارای رویه پلی‌استر هستند. این نوع رویه‌ها در برابر چروک شدن و لک مقاومت بالایی دارند. رویه برخی دیگر از انواع این بالش‌ها نیز از جنس میکروفایبر است. این رویه‌ها بسیار نرم بوده  و ضد حساسیت هستند.

بیشتر بخوانید: بالش مموری فوم چیست و چه مزایایی دارد؟

کیفیت مواد و دوخت بالش مسافرتی

کیفیت مواد و دوخت بالش مسافرتی نیز اهمیت زیادی دارد. در زمان خرید بالش مسافرتی حتماً باید به جنس و دوخت آنها توجه کنید. بالش‌های با دوخت محکم‌تر دوام بیشتری دارند. برای مثال در بالش‌های میکروفایبر، کیفیت تارهای میکروفایبر مهم است. تارهای با دانسیته بالا کیفیت بهتری دارند.

قیمت بالش سفری

قیمت بالش سفری به جنس، کیفیت و برند آن بستگی دارد و قطعاً بالش‌های باکیفیت قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. همچنین اندازه و ابعاد بالش و مرکزی که بالش را از آنجا تهیه می‌کنید نیز بر قیمت تأثیرگذار است. در زمان خرید بالش مسافرتی سعی کنید به مراجع معتبر مراجعه کنید و از بین برندهای باکیفیت، بالش موردنظر خود را انتخاب نمایید.


خرید ماساژور بدن امسیگ


بالش مسافرتی خوب از کجا بخریم؟

برای خرید بهترین نوع بالش مسافرتی می‌توانید از مشاوران ما در امسیگ کمک بگیرید. ما در این وب‌سایت باکیفیت‌ترین بالش‌های مسافرتی از برندهای مختلف را با بهترین قیمت در اختیار خریداران عزیز قرار می‌دهیم.

کلام آخر

باتوجه‌به مطالب ذکر شده در این راهنمای خرید بالش سفری، بهتر است برای خرید این نوع تجهیزات به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مانند امسیگ مراجعه کنید. همچنین سعی کنید و بهترین و باکیفیت‌ترین برند را بخرید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید