5 راه آسان برای از رهایی از افکار مزاحم

5 راه آسان برای از رهایی از افکار مزاحم
آیا شما هم مثل خیلی ها از اینکه هر روز هزاران فکر در سر خود داشته باشید و دچار آشفتگی شوید خسته شده اید؟ بیشتر ما روزانه وقتی مشغول به انجام فعالیت های روزانه خود هستیم انقدر درگیر افکار ریز و درشت می شویم که نمی دانیم زمان چطوری می گذرد. یا در فکر آینده هستیم و یا غرق در گذشته و غافل از اینکه زمان حال خود را از دست می دهیم. اغلب فکر ما مشغول به جایی غیر از لحظه حال است.

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی در حال قدم زدن و پیاده روی هستید به فکر این هستید که برای شام چه غذایی درست کنید و یا اینکه با شخصی که تماس گرفته اید و یا اینکه ایمیل زده اید و او جواب شما را نداده است حتما از دست شما عصبانی است و یا  اینکه برای فردا برنامه هایی دارید ممکن است آنطور که می خواهید آن برنامه ها پیش نرود. همه ما در حالی در این افکار غرق می شویم که لذت بردن از نور خورشید و یا لذت قدم زدن در خیابان زیر نور دلپذیر آفتاب را فراموش می کنیم.

رهایی از افکار مزاحم و زندگی در لحظه حال و برقراری ارتباط با اتفاقاتی که در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است، به هر انسانی احساس آرامش و رهایی می دهد. در ادامه این مقاله سعی داریم راه های رهایی از این افکار مزاحم را به شما آموزش دهیم تا شما هم بتوانید از لحظه حال خود لذت ببرید و در نهایت زندگی آرام و شادی را تجربه کنید.

مدیتیشن یکی از راه های رسیدن به ارامش و رهایی از افکار است اما ما در اینجا می خواهیم به شما راه هایی را آموزش دهیم که شما بتواید در زندگی واقعی و در هر لحظه و هر حال به افکار خود آگاه باشید.

در واقع ساده ترین و آسانترین راه این است که ما آغوش خود را بروی لحظه حال باز کنیم. هم اکنون چه میبینیم؟ چه می شنویم؟ و چه احساس فیزیکی داریم؟ ما برای چیزهایی که احساس می کنیم داستان سازی نمی کنیم و هر آنچه که هست را می پذیریم و به آن کلماتی اضافی نمی کنیم.

اگر شما علاقه مند به تمرین آگاهی از لحظه حال هستید می توانید یکی از 5 روشی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را انتخاب کنید و در طول روز با خود تمرین کنید.

  • انتظار در صف: اولین واکنش شما زمانی که در صف ایستاده اید اینست که یا با موبایل خود کار کنید و یا مجله ای را ورق بزنید، اما اگر در همان لحظه دست نگه دارید و صبر کنید می توانید با اطراف خود بهتر ارتباط برقرار کنید.
  • ایستادن پشت چراغ قرمز: وقتی پشت چراغ قرمز به انتظار ایستاده اید سعی کنید به دستان خود که روی فرمان هستند و یا احساس فیزیکی که دارید توجه کنید و یا حتی به آسمانی که بالای سر شماست.
  • شستن دست ها: به جای توجه به اینکه چقدر دستان را می شویید به حرکت آب بروی آن ها و احساس گرمی و سردی آب توجه کنید.
  • قبل از غذا خوردن: سه نفس عمیق بکشید و بدن خود را از هرگونه اضطراب رها کنید و سعی کنید به رنگ، شکل و ظاهر غذا توجه کنید.
  • قبل از خواب: احساس کنید بدن شما در ملاحفه فرو رفته است و می توانید به صدای تنفس خود و بالا و پایین رفتن قفسه سینه خود توجه کنید.
محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید