چگونه بدون رژیم گرفتن لاغر شویم؟

چگونه بدون رژیم گرفتن لاغر شویم؟
همه ما با پیروی از رژیم های لاغری به دنبال لاغری سریع هستیم اما وقتی مقداری از وزن خود را از دست می دهیم در اغلب اوقات شاهد برگشت وزن از دست داده می شویم. بهترین راه لاغری و کاهش وزن ماندگار، کم کردن وزن بصورت آهسته اما مداوم می باشد. به گفته ی متخصصان، کاهش وزن و ثبات آن، بدون رژیم غذایی امکانپذیر است در صورتی که شما تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

یک پوند چربی (هر پوند برابر 0.454 کیلوگرم و معادل 453.592 گرم است) معادل است با 3500 کالری. با کم کردن 500 کالری در روز بوسیله ورزش و یا تغییرات در رژیم غذایی، شما قادر به کم کردن 1 پوند وزن در هفته خواهید بود. اگر شما خواهان ثابت نگه داشتن وزن در حال حاضر خود هستید، با حذف 100 کالری در روز، در پایان سال یک یا دو پوند اضافه وزن را نخواهید داشت.

در ادامه این مقاله شما را با روش های آسانی آشنا خواهیم کرد که با انجام آن ها می توانید به وزن ایده آل خود بدون رژیم غذایی برسید.

صبحانه بخورید

یکی از عادتهای رایج میان کسانی که قصد کاهش وزن را دارند اینست که صبحانه را از وعده ی غذایی روزانه خود حذف می کنند. تصور اینکه حذف صبحانه می‌تواند باعث لاغری شود، کاملاً غلط است. صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و شما می‌بایست صبحانه را به طور تمام و کمال میل کنید. اگر صبحانه را از وعده‌های غذایی حذف کرده باشید، در طول روز و تا زمان خوردن ناهار مدام گرسنه خواهید شد و از مواد غذایی چاق کننده خواهید خورد. همچنین نخوردن صبحانه متابولیسم بدن شما را کاهش می‌دهد و لاغری را به تعویق می‌اندازد. بهتر است کاسه‌ای از غلات، لبنیات با چربی سالم را به عنوان صبحانه در طول یک ساعت از زمان بیداری میل کنید. بنابراین اگر به لاغری بدون رژیم فکر می‌کنید، صبحانه را جدی بگیرید.

شب ها آشپزخانه را تعطیل کنید.

ساعت مشخصی را برای صرف شام درنظر بگیرید و پس از آن ساعت دیگر به سراغ خوراکی های مختلف نروید. اگر بخواهید می توانید مقدار کمی شیرینی مثل بستنی بعد از شام میل نمایید اما بلافاصله بعد از آن دندان های خود را مسواک کنید تا به سراغ خوراکی های بیشتر نروید.

در انتخاب نوشیدنی خود دقت کنید.

از خوردن نوشیدنی‌های فراوری شده و بسته بندی شده، نوشابه‌های گازدار، آب سودا و نوشابه‌های بدون قند و انرژی‌زا پرهیز کنید. این مواد نه تنها موجب لاغری شما نمی‌شود بلکه سلامتی شما را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. اگر چه برخی از نوشیدنی به صورت بدون قند عرضه می‌شوند اما دارای ترکیباتی هستند که عادت‌های بدتر در شما ایجاد کرده و بیشتر موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شوند. شکر در نوشابه‌های گازدار عاملی است که باعث بیماری دیابت می‌گردد. همچنین در آب‌میوه‌های بسته بندی شده، مقادیر زیادی شکر و ترکیبات نگه دارنده اضافه می‌شود که به طور ناخواسته قند خون شما را بالا می‌برد.

فیبر بیشتری بخورید.

با خوردن فیبر محلول ، الیاف محلول می توانید چربی هارا به خصوص در اطراف شکم کاهش دهید مکمل فیبری مانند گلوکومنان نیز می توانند کمک کنند.

از غلات کامل استفاده کنید.

از نان و یا پاستا تهیه شده با آرد سبوس دار استفاده کنید و به جای برنج سفید، برنج قهوه ای مصرف  کنید.

محیط اطراف خود را کنترل کنید.

از رستوران های سلف سرویس دوری کنید و یا تا حد امکان سعی کنید خودتان آشپزی کنید.

کمی از میزان غذایی که میل میکنید بکاهید.

اگر 10 تا 20 درصد از حجم غذایی بشقاب خود بکاهید براحتی می توانید از وزن خود بکاهید.

بیشتر فعالیت کنید.

افرادی که حین انجام کارهای روزانه، نظیر تلفن صحبت کردن، قدم می‌زنند، مقادیر کالری بیشتر را به صورت چربی ذخیره نمی‌کنند.

پروتئین را در هر وعده غذایی بگنجانید.

از فراورده های کم چربی استفاده کنید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید