درمان آسم با روش های خانگی

درمان آسم با روش های خانگی
درمان آسم با روش های خانگی از بهترین اقداماتی است که می توانید برای بهبود وضعیت جسمانی و تنفسی تان انجام دهید. کسانی که در کنار درمان های دارویی و تخصصی از تکنیک های خانگی و داروهای گیاهی استفاده می کنند روند بهبودی شان سرعت بیشتری داشته و عارضه های کمتری را تجربه می کنند.

در ادامه در خصوص روش های کنترل آسم و بهبود آن در خانه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

علائم آسم

از مهم ترین نشانه ها و علائم بیماری آسم می توان موارد زیر را نام برد:

  • مهم ترین نشانه افراد مبتلا به این بیماری، تنگی نفس و بروز مشکل در روند تنفسی آن ها است. این افراد نمی توانند به درستی نفس بکشند و گاهاً خس خس سینه را نیز تجربه می کنند.
  • از دیگر نشانه ها سرفه کردن به شکل مداوم است زیرا که نمی توانند به طور عادی تنفس داشته باشند. التهابات گلو و تنگی مجاری، آن ها را به سرفه کردن وا می دارد.
  • درد در ناحیه قفسه سینه و احساس سنگینی در این بخش از بدن
  • افزایش میزان ضربان قلب
  • تغییر رنگ چهره که به شکل رنگ پریدگی توصیف می شود
  • تعریق صورت

دلایل آسم و تنگی نفس

دلایل مختلفی باعث می شود که این بیماری در افراد ایجاد گردد. مثل:

  1. افزایش وزن
  2. استرس
  3. دلایل ژنتیکی
  4. استعمال دخانیات
  5. و ...

این بیماری بدون محدودیت سنی بوده و افراد اگر در اثر عوامل ژنتیکی و وراثتی به این بیماری دچار شوند، شاهد هستیم که در سنین پایین نیز به این بیماری مبتلا می شوند. به همین دلیل بهتر است که با مراقبت های بیشتری از شرایط کودکان حفاظت کنیم تا عارضه های کمتری را تجربه کنند.

درمان آسم با دمنوش

روش های درمان آسم در خانه

درمان خانگی آسم آلرژیک شامل تکنیک هایی می شود که با رعایت آن ها می توانید به کاهش عوارض منفی ناشی از آسم کمک کنید.

نوشیدن دمنوش برای بهبود آسم

دمنوش های بسیاری وجود دارند که با دم کردن و نوشیدن آن ها می توانید کمک بسیاری به ریه هایتان کنید تا عملکرد تنفس شما بهبود یابد. مثل دمنوش نعنا، اکالیپتوس، به لیمو و ... .

خوردن عسل

عسل یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید با خوردن آن هم به تقویت جسمانی خود کمک کنید و هم این که دستگاه تنفسی خودتان را از عارضه های منفی دور کنید.

کسانی که در دوران سرماخوردگی خود از این ماده غذایی استفاده نمایند و همچنین آبلیمو بخورند التهابات گلوی آن ها از بین رفته و بهبودی در کوتاه ترین زمان حاصل خواهد شد.

عسل علاوه بر این که تنفس افراد را بهبود می بخشد در کاهش میزان سرفه و گرفتگی گلو نیز نقش مهمی دارد.

تقویت ویتامین های بدن

زمانی که تمامی مکمل های تقویتی مورد استفاده قرار گیرند می توان امیدوار بود که بدن سیستم ایمنی قوی ای داشته باشد و در برابر میکروب ها توان بالایی از خود نشان دهد. بنابراین راه درمان و بهبود آسم در خانه این است که از قرص های ویتامین مکمل استفاده کنید.

درمان آسم

حمام بخار برای درمان تنگی نفس

حمام بخار از جمله اقدامات خانگی است که باعث می شود گرفتگی های کانال های تنفسی و مسدود شدگی آن از بین برود. بخار مجرای نفسی را از حالت خشکی خارج می کند و افراد می توانند از احتقان بینی بهبود یابند.

قرار گرفتن در جریان هوای پاکیزه

هوای عاری از گرد و غبار و آلودگی می تواند پاکیزگی ریه ها را در پی داشته باشد. در واقع بسیاری از افراد به دلیل حضور در محیط های آلوده و پر از گرد و غبار مشکلات تنفسی شان افزایش یافته و مشکلات جدی را تجربه می کنند.

اگر در خانه هستید می توانید به راحتی از دستگاه تصفیه هوا استفاده کرده و برای بهبود هوا از آن کمک بگیرید. دستگاه تصفیه هوا در انواع مدل ها و برند ها تولید شده و با هزینه های مختلفی به فروش می رسند. بنابراین افراد بر اساس بودجه ای که در نظر گرفته اند می توانند خرید ایمن و لذت بخشی را تجربه کنند.

استفاده از تکنیک های تنفسی

یکسری تکنیک های تنفسی وجود دارد که با به کار گیری این تکنیک ها مجرای تنفسی افراد با تحریک کمتری به عمل دم و بازدم می پردازد. در نتیجه آموزش این تکنیک ها و انجام آن خودتان را از بسیاری داروها بی نیاز خواهید کرد.

کاهش وزن و فشار خون

اضافه وزن و افزایش فشار خون اثر مستقیمی روی علائم آسم دارد و باعث تشدید آن می گردد. هر چقدر که وزن متناسب تری را تجربه کنید عملکرد دستگاه تنفسی نیز بهتر پیش خواهد رفت. با خرید فشار سنج مچی به راحتی می توانید فشار خود را اندازه گیری و کنترل کنید.

انجام ورزش یوگا

ورزش یوگا به حفظ آرامش و رفع انقباضات عضلات تنفسی کمک کرده و جریان خون نیز بهتر پیش خواهد رفت. بنابراین عوارض آسم نیز در این افراد از بین می رود.

درمان های سنتی برای بهبود آسم

از دیگر تکنیک های درمان خانگی برای بیماری آسم می توان به خوردن یکسری مواد غذایی گیاهی اشاره نمود. برای مثال زردچوبه از مهم ترین گیاهانی است که استفاده از آن می تواند با خاصیت ضد آلرژی که در آن وجود دارد علائم ناشی از آسم را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

یوگا و بهبود آسم

وجود منابع آنتی هیستامین که در زردچوبه وجود دارد در نهایت به کاهش علائم آسم کمک چشمگیری می کند. این ماده را می توانید در هنگام پخت غذاها و داخل دمنوش ها استفاده و میل کنید.

دمنوش آویشن نیز در چند ساله اخیر توانسته در برنامه غذایی ایرانی ها قرار گیرد و به عنوان یک ادویه در غذاها مورد استفاده باشد. این ماده غذایی گیاهی به دلیل خواص بی نظیری که دارد به اشکال مختلفی مصرف می شود؛ مثل دمنوش یا به شکل پودر که در غذا استفاده می شود.

آویشن باعث می شود کانال تنفسی بازتر شده و گرفتگی و عوارض آسم از بین برود.  سیر و زنجبیل نیز از دیگر مواد غذایی کاهش دهنده التهابات گلو هستند که به کاهش علائم آسم نیز کمک شایانی می کنند.

بهتر است که شرایط جسمانی خودتان را در وضعیت درست و استانداردی قرار دهید تا تنفس به صورت طبیعی جریان داشته باشد.

برای مثال در صورتی که حملات آسم را تجربه می کنید بهتر است که بدن تان در حالت صاف قرار گیرد و عضلات ناحیه گردنی در وضعیت آرام و بدون منقبض باشد.

استفاده از دستگاه بخور

دستگاه بخور در خانه کمک می کند تا هوای خانه مرطوب شود. هوای خشک در خانه ممکن است باعث ایجاد سرفه شود اما با خرید دستگاه بخور سرد یا گرم می توان هوای خانه را مطلوبتر کرد. رطوبت هوا برای افرادی که بیماری آسم دارند بسیار فاکتور مهمی محسوب می شود.

خاتمه

در این مقاله در زمینه درمان خانگی آسم خفیف یا درمان خانگی تنگی نفس به ارائه اطلاعاتی پرداختیم. در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام می توانید به سایر بخش های این وبسایت و بلاگ آن مراجعه کنید. علاوه بر آن نیز اگر نیازمند این هستید که یک دستگاه تصفیه هوا خوب بخرید به شما پیشنهاد می شود بخش محصولات امسیگ را مورد بررسی قرار دهید.

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید