علل گسترش سرطان پروستات در بدن

علل گسترش سرطان پروستات در بدن
سرطان پروستات زمانی شروع میشود که بیش از حد معمول سلول هایی در دستگاه تناسلی مردان رشد میکند، این سلول ها می توانند درنقاط مختلف بدن پخش شده و برسلامتی سایر اجزا تاثیر بگذارند. افراد به دلایل مختلفی مبتلا به سرطان پروستات میشوند. در ادامه راههای جلوگیری از بازگشت و گسترش سرطان پروستات را بررسی خواهیم کرد.

زمانیکه سرطان پروستات در مراحل اولیه شناسایی شود اغلب به درمان پاسخ مثبت داده و مبتلایان برای سالهای طولانی، میتوانند زندگی عادی خود را داشته باشند، اما گاهی اوقات سلول های سرطانی بطور کامل درمان نمی شوند و سلول های سرطانی به آرامی به رشد خود ادامه می دهند، این اتفاق معمولا بعد ازعمل جراحی رخ می دهد.

بدلیل اینکه سرطان پروستات در بدن به کندی پیشروی میکند، ممکن است فرد مبتلا درهمان مراحل اولیه احتیاج به دارو و درمان نداشته باشد و پزشک متخصص پیشنهاد دهد که تا زمان مناسب، مراحل پیشرفت سرطان را با ازمایشات مختلف از جمله آزمایش خون تحت نظر بگیرد، به این روش برنامه نظارت فعال میگویند. این برنامه مخصوص افرادی است که دارای علائم و نشانه های سرطان نیستند و پیشرفت سرطان در آنها به کندی صورت می گیرد، ریسک این برنامه اینجاست که در حین برنامه های چکاپ، سلول های سرطانی ممکن است رشد کنند و اگر سرطان قابل درمان باشد،احتمال درمان کامل به خطر خواهد افتاد.

وقتی مبتلا به سرطان شده اید مسئله حائز اهمیت اینست که کاملا برنامه درمانی خود را رعایت کنید، در وقت های تعیین شده به چکاپ بروید و یا اگر دوره ی مربوط به پرتو درمانی  را میگذرانید به موقع اینکار را انجام دهید، به دلیل اینکه سهل انگاری در برنامه درمانی سرطان شانس پخش شدن بیشتر آن را در بدن افزایش می دهد. استفاده از کیسه آبگرم و روش هایی از این دست برای تسکین درد پروستات، راه حلی برای این مشکل به حساب نمی آید.

در آزمایشی که بروی شخصی که یک یا دو جلسه از پرتو درمانی را از دست داده بود انجام شد، مشاهده شد، شانس بازگشت سرطان در این فرد به مراتب بیشتر از کسانی است که جلسات درمانی خود را کامل کرده اند. نتیجه ی آزمایش انجام شده برای اثبات اینکه باید جلسات پرتو درمانی را کامل کنید و جلسه ای را ازقلم نیاندازید کافیست.


خرید فشارسنج دیجیتال با دقت بالا در اندازه گیری فشار خون


چکاپ منظم برای جبوگیری از پیشرفت سرطان پروستات 

پزشکان هنوز درمورد اینکه آیا تمامی مردان احتیاج به آزمایش تشخیص سرطان پروستات دارند یا خیر،به توافق نرسیده اند و یا اینکه حتی از چه سنی آقایان باید بطور منظم چکاپ شوند.

بعضی از متخصصین معتفداند، آقایانی که درصد ریسک مبتلا شدن به سرطان پروستات در آنها نرمال است، بعد از سن 50 سالگی باید آزمایشات مربوط به سرطان پروستات را انجام دهند،اما کسانیکه دارای ریسک ابتلا بیشتری هستند (یعنی افرادی که درخانواده،موارد بروز سرطان پرستات را داشته اند) شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند به عنوان مثال اگر پدر یک خانواده سرطان پروستات داشته باشد، پسر او چهار برابر بیش از سایر مردان در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرد.براین اساس اگر کسی در خانواده‌اش بویژه ازسمت پدری، موارد ابتلا به سرطان پروستات را مشاهده کرد، حتما برای بررسی و کنترل شرایط و انجام آزمایش به پزشک مراجعه کند.

بر طبق اعلامیه ی سازمان USPSTF، آزمایشات تشخیص سرطان پروستات برای آقایان با میانگین سنی 55 تا 69 سال مناسب است و توصیه میشود آقایان قبل از انجام هرگونه آزمایش با پزشک مربوطه در مورد مضرات و منافع انجام آزمایش مشورت کنند.

پیشنهاد امسیگ: خرید دستگاه ماساژ با قیمت مناسب

محصولات مرتبط
مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید