راز جوان ماندن چیست؟

راز جوان ماندن چیست؟
راز جوان ماندن چیست؟ در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم و ببینیم چه چیزی را باید از رژیم غذایی روزانه خود حذف کنیم.

بالا رفتن سن یا پیرشدن یک فرآیند کاملا طبیعی است که تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را متوقف و یا روند آن را کند نمود. جدا از سن شناسنامه ای افراد، ظاهر به ویژه صورت آنها نیز منعکس کننده سنشان است در واقع هستند کسانی که از سن واقعی خود جوان تر بنظر می رسند و برعکس ظاهر برخی دیگر پیرتر از واقعیت است. اصلی ترین دلیل این امر تغذیه می باشد. همانطور که می دانید پوست شما منعکس کننده آن چیزیست که می‌خورید یا  می‌نوشید، برخی از غذاها به دلیل آسیبی که به سلامت شما وارد می کنند باعث می شوند که پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید.

تغذیه سالم و جوانی

در این مطلب قصد داریم به معرفی خوراکی هایی بپردازیم که برروی پوست شما تاثیر مخربی دارند و باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شوند پس اگر می خواهید پوست شاداب و جوان داشته باشید توصیه متخصصان را جدی گرفته و از مصرف بیش از اندازه این موادغذایی پرهیز کنید.

پاکسازی مدام صورت و استفاده از  دستگاه بخور برای صورت به تمیز شدن منافذ پوست و کوچک شدن آن کمک می‌کند که این امر سبب درخشیدن و جوان ماندن پوست شما می‌شود.

خوراکی‌هایی که پیرتان می‌کنند

الکل

هنگامی که کبد شما به خوبی عمل می کند، سمومی که می توانند به طور بالقوه روی پوست تاثیر بگذارند به طور طبیعی از بدن شما خارج می شوند. اگر سموم ایجاد شده در کبد شما به درستی دفع نشوند، پوستتان دچار آکنه و چین و چروک می شود. الکل علاوه بر تاثیر مخربی که روی کبد می گذارد باعث بیخوابی نیز می شود خواب ناکافی نیز منجربه چین و چروک و کاهش کشش پوستی می شود.

شکر

هنگامی که مردم قند بیشتری مصرف می کنند مولکول های شکر اضافی به پروتئین ها متصل شده و پروسه ای را ایجاد می کنند که می تواند بر کلاژن پوست تاثیر بگذارد (پروتئینی که پوست را جوان نگه می دارد). همچنین قند باعث پوسیدگی دندان و تغییر رنگ آنها نیز می شود.

نمک

سدیم موجب از دست دادن آب در بدن می شود که این امر باعث پف کردن پوست به ویژه در ناحیه چشم می شود.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا تاثیر بسیار بدی بر روی دندانها دارند و موجب پوسیدگی آنها می شوند. دندانهای زرد، خراب و پوسیده باعث می شوند پیرتر به نظر برسید.

گوشت سوخته

قسمت های سیاه و سوخته شده بر روی گوشت کبابی دارای هیدروکربن هایی بوده که می تواند باعث ایجاد آسیب بر کلاژن پوست شما شود. برای جلوگیری از این اتفاق لازم نیست خوردن گوشت کبابی را به طور کامل متوقف کنید بلکه فقط از خوردن قسمت های سوخته شده بپرهیزید.

گوشت فرآوری شده

سوسیس ها و کالباس ها دارای سولفیت و سایر مواد نگهدارنده است که می تواند باعث التهاب در پوست و ظهور علائم پیری شود آنها همچنین دارای مقدار زیادی نمک هستند. درنتیجه از چند طریق به پوست شما آسیب می زنند.

همانطور که گفته شد این موادغذایی مستقیما بر روی پوست اثر گذاشته و موجب آسیب به آن می شوند این آسیب باعث می شود سن شما بیشتر از آنچه که هست نشان داده شود. درنتیجه راز جوان ماندن در تغذیه درست و سالم است.

با رژیم غذایی مناسب و استفاده از ترازو دیجیتال وزن خود را مدیریت کنید تا به وزن ایده‌آل برسید.

مجله سلامتی

نظرات کاربران شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید